hvad hedder farven?
Fra : Crazy Camilla

Dato : 24-07-05 10:39

Hej.

Hvad er det nu den typiske gråstribede kats farve hedder?
Er det ikke noget med tabby?

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : dannebrog

Dato : 24-07-05 13:36

Joda - den er makrel-tabby.
Der findes fire slags tabby mønstre:

Classic tabby - med ring på siden,
Spotted-tabby - med prikker på siden og maven,
Makral (mackarel)-tabby - med (lodrette) striber på siden og benene,
og ticked-tabby - med bånd af grundfarve og lys (hvid) yderst på hårene (ses
hos abyssiniere).

Den grå farve hos huskatten er som regel, det racekatte-opdrættere kalder
for blå (det er en fortynding af sort).

Med FIfes farvekode system (EMS) vil koden for din kat være:

Huskat a 23.

Hvis en huskat er lilla og makrel tabby er koden:

Huskat c 23.

M.v.h.

Ulrich
DK yeoman - Cornish Rex

Ulrich Alster Klug
København - Denmark

http://www.dk-yeoman.dk
dannebrog@dk-yeoman.dk

Fra : Crazy Camilla

Dato : 26-07-05 16:40

"dannebrog" <dannebrog@dk-yeoman.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Huskat a 23.
>
> Hvis en huskat er lilla og makrel tabby er koden:

Ok, Nudies mønster er helt klart makreltabby...
men farven? Tja, striberne er jo sorte, og resten er sådan noget
ubestemmeligt gråbrunt noget...

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Crazy Camilla

Dato : 26-07-05 17:49

> [...]
>
> Ok, Nudies mønster er helt klart makreltabby...
> men farven? Tja, striberne er jo sorte, og resten er sådan noget

Nu har jeg lige været på biblioteket, og her har jeg fundet bogen "Katte i
farver" og her har jeg fundet ud af at Nudie er brun makreltabby.
Hun har en lille hvid stribe bag på det ene bagben, men det er det eneste
hvide ud over det på hagen.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : news.cybercity.dk

Dato : 24-07-05 13:51

Sort makrel tabby er den de typisk kalder den alm. gråstribede.

venlig hilsen
Inger Kaya
DK-Pisik
http://www.pisik.dk (killinger til salg)