gas eller el.
Fra : Per H

Dato : 03-09-05 08:40

er det billigere at benytte gas istedet for el. til opvarmning, og
køleskab i CV.

Vh Per
icq 8212837

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-09-05 11:06

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

> er det billigere at benytte gas istedet for el. til opvarmning, og
> køleskab i CV.

Det kommer an på hvad du giver for de 2 ting :)

Men jeg tror at gas kommer ind på førstepladsen.

--
Per, Esbjerg

Fra : Per H

Dato : 03-09-05 15:18

On Sat, 3 Sep 2005 12:06:18 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> skrev:

>"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

>Det kommer an på hvad du giver for de 2 ting :)
>
>Men jeg tror at gas kommer ind på førstepladsen.

jeg mener de tager 2.50 kr på Kw

Vh Per
icq 8212837

Fra : John Nielsen

Dato : 04-09-05 20:42

Vi har for første gang betalt efter forbrug. Det blev ca. 40,- pr. døgn
Det overraskede mig lidt.
Det er angiveligt varmtvandsbeholderen der er den største synder. Den skal
ikke køre i døgndrift mere, når vi er ude - det er for vildt.
Derudover brugte vi el til vandbåren gulvvarme et par timer hver aften.

Mvh
John

Fra : Per H

Dato : 04-09-05 22:42

On Sun, 4 Sep 2005 21:42:24 +0200, "John Nielsen" <traveler@privat.dk>
skrev:

> [...]
>ikke køre i døgndrift mere, når vi er ude - det er for vildt.
>Derudover brugte vi el til vandbåren gulvvarme et par timer hver aften.

Ups. ja det bliver jo dyrt pr. måned. jeg har ikke så fint udstyr.
kun truma varmeapparet og køleskab.

Vh Per
icq 8212837

Fra : Søren

Dato : 06-09-05 08:59

> Ups. ja det bliver jo dyrt pr. måned. jeg har ikke så fint udstyr.
> kun truma varmeapparet og køleskab.

Jeg tror det er campingfatter der er lidt for grisk.
Du kan sikkert maximalt trække 10 amp. Gør du det 24 timer i døgnet bliver
det til 55kWatt. Hvilket i en privat bolig vil koste ca. 22 kr.. Men så kan
vognen også bruges som sauna.
På den her årstid bruger sikkert meget mindre, og derfor er 40 kr. i døgnet
langt mere end det koster campingfatter. Men han skal selvfølgelig have
betalt for hans el-installationer.
I kan jo prøve at gå sammen på campingpladsen og presse ham lidt ned i pris.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-09-05 09:56

"Søren" <nospam_svu@ccieurope.com> skrev i en meddelelse

> Du kan sikkert maximalt trække 10 amp. Gør du det 24 timer i døgnet bliver
> det til 55kWatt. Hvilket i en privat bolig vil koste ca. 22 kr.. Men så
> kan vognen også bruges som sauna.

1 Kw koster minimum 1,30 kr. pr stk. Og det er endda for et par år siden...
--
Per, Esbjerg

Fra : Søren

Dato : 06-09-05 10:47

> 1 Kw koster minimum 1,30 kr. pr stk. Og det er endda for et par år
> siden...
> --
ups ja jeg glemte at få afgifter og moms med, vi ganger lige med 4, dvs. ca
1,60 kr./kWh.

55kWh lig ca. 88 kr.

Så campingfatter tager ca. 1 kr. til sig selv, hvis det passer med de 2,50
kr som der var en der påstod tidligere i tråden.

Fra : John Nielsen

Dato : 06-09-05 11:23

Jeg fandt kvitteringen frem. Den er desværre ikke udspeciferet.
Det var på Gammelmark Strand Camping. Der blev flyttet en del rundt med
penge på det kort.
Delvist uforståeligt var det godt nok.

Men hvad pokker, vi skal jo alle betale lidt lærepenge i starten.

mvh
John