/ Forside / Interesser / Rejser / Camping / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Camping
#NavnPoint
Nordsted1 8094
katekismus 1655
piaskov 1410
dova 1350
henrikkre.. 1330
alka 1272
refi 1024
transor 1015
Benjamin... 850
10  ans 800
Brug CV i Tyskland hvordan gør man ?
Fra : Henry


Dato : 02-09-05 05:33

Er der nogen der kender til køb af brugt Cv i tyskland via mobile.de og ved
lidt om hvad man gør i praksis.

Skal man bare medbringe et par prøvenumre til Tyskland og huske at få (
tysk registrering
attest ) med sig når man hanler.og så betale for normal evt. syn og
omregistering i Danmark.?
Og hvordan sikre man sig mod evt. restgæld er der et sted man kan ringe til
ligesom i Danmark ?
Er der andre faldgruber som ekstra udgifter til omregistering,
Jeg ved at der er forskel på gastryk på ældre vogne, men er der andet at
tage høje for
hvis man køber vogn fra 95+ i Tyskland. ?
På forhånd tak

mvh
Henry




 
 
Lars Andersen (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Lars Andersen


Dato : 02-09-05 19:23

Been there - done that... Processen er....

Finder en vogn i Tyskland.

Hvis der er plader på er det nemmeste at overtale sælger til at låne hans
plader til at køre til grænsen. Man kan ikke bruge DK-prøveplader i
Tyskland. (alternativt overtale sælger til at transportere til grænsen -
evt. mod betaling - se senere)

Hvis IKKE sælger er med på den er det tyske prøveplader - og det er
besværligt. Skal den udføres af landet skal den for det første have en ikke
udløbet TÜV (Tysk syn). For det andet skal den medbringes til Werkehrsamt og
checkes for stelnummer m.m. og for det tredje koster det svjh 75 EUR.
Alternativt er at få sælger til at købe nogle plader og så "låne" dem til
grænsen. Her er prisen også 75 EUR - og nåh ja, jeg har slet ikke omtalt
køen ved Werkehrsamt samt ved den lille kiosk hvor man rent faktisk skal
købe nummerpladen. Werkehrsamt giver dig bare et lille klistermærke.

Ved grænsen skal du så skifte til DK prøveplader. Hvis du allerede inden
hjemrejsen kender setlnummeret på CV'en kan du på forhånd købe en
nummerplade. Ellers er det nemmeste at køre over Padborg og på
Politistationen (Ved Told Centret i Padborg) købe en prøveplade. Husk Dkr.
100,- i kontanter der er eneste gangbare betalingsmiddel.

Hjemme er det "bare" at bestille en synstid - køre ned med vognen - få den
godkendt og derefter på motorkontoret og købe en nummerplade. Der er ingen
toldafgifter eller andet at tage højde for.

Det lyder måske besværligt - specielt det med transporten - men der er MANGE
penge at spare.

Måske jeg skulle lave en hjemmeside med den udførlige beskrivelse........

God jagt og held og lykke.

//Lars

"Henry" <henryjorgensen@hotmail.com> wrote in message
news:0CQRe.3$A91.1@news.get2net.dk...
> Er der nogen der kender til køb af brugt Cv i tyskland via mobile.de og
ved
> lidt om hvad man gør i praksis.
>
> Skal man bare medbringe et par prøvenumre til Tyskland og huske at få (
> tysk registrering
> attest ) med sig når man hanler.og så betale for normal evt. syn og
> omregistering i Danmark.?
> Og hvordan sikre man sig mod evt. restgæld er der et sted man kan ringe
til
> ligesom i Danmark ?
> Er der andre faldgruber som ekstra udgifter til omregistering,
> Jeg ved at der er forskel på gastryk på ældre vogne, men er der andet at
> tage høje for
> hvis man køber vogn fra 95+ i Tyskland. ?
> På forhånd tak
>
> mvh
> Henry
>
>
>



Per Henneberg Kriste~ (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 02-09-05 19:38


"Lars Andersen" <hothouse@(SLET_DETTE)post11.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:43189869$0$157$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Hjemme er det "bare" at bestille en synstid - køre ned med vognen - få den
> godkendt og derefter på motorkontoret og købe en nummerplade. Der er ingen
> toldafgifter eller andet at tage højde for.

God gennemgang - men skal campingvognen ikke vejes mere før synet?


--
Per, Esbjerg



Lars Andersen (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Lars Andersen


Dato : 02-09-05 20:13

Der fik du mig - det er vist derfor jeg hellere må få brygget hjemmesiden
sammen om hvordan processen er - så man ikke skal skrive en roman hver gang
nogen spørger.

Vejning... både ja og nej.

Hvis man er "flabet" nok til at ringe til den danske importør af mærket og
oplyser model stelnummer kan de meget ofte oplyse dig hvilket
godkendelsesnummer den pågældende vogn har (forudsat selvfølgelig at den har
været officielt importeret til DK) Det nummer medbringer man til syn og de
slår så op i deres tykke bøger. Fordelen er, at man får en
registreringsattest med vægtangivelse nøjagtig som hvis man havde købt i DK:

Ellers er det rigtigt - turen forbi autoriseret vejer - betale kr. 250,-
(ihvertfald her på Sjælland) og så vejesedlen med til syn for at fastsætte
egenvægten. Totalvægten fastsætter de ud fra den tyske registreringsattest.
Fordelen her, at så ved man rent faktuelt hvor mange kilo man smider på
krogen for der er ofte stor forskel på den "teoretiske" egenvægt og den
faktiske egenvægt på CV'er.

//Lars

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message
news:43189bfe$0$614$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Lars Andersen" <hothouse@(SLET_DETTE)post11.tele.dk> skrev i en
meddelelse
> news:43189869$0$157$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> > Hjemme er det "bare" at bestille en synstid - køre ned med vognen - få
den
> > godkendt og derefter på motorkontoret og købe en nummerplade. Der er
ingen
> > toldafgifter eller andet at tage højde for.
>
> God gennemgang - men skal campingvognen ikke vejes mere før synet?
>
>
> --
> Per, Esbjerg
>
>



J.L. (02-09-2005)
Kommentar
Fra : J.L.


Dato : 02-09-05 22:00


"Lars Andersen" <hothouse@(SLET_DETTE)post11.tele.dk> wrote in message
news:4318a428$0$189$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Der fik du mig - det er vist derfor jeg hellere må få brygget hjemmesiden
> sammen om hvordan processen er - så man ikke skal skrive en roman hver
> gang
> nogen spørger.
>
> Vejning... både ja og nej.
>
> Hvis man er "flabet" nok til at ringe til den danske importør af mærket og
> oplyser model stelnummer kan de meget ofte oplyse dig hvilket
> godkendelsesnummer den pågældende vogn har (forudsat selvfølgelig at den
> har
> været officielt importeret til DK) Det nummer medbringer man til syn og de
> slår så op i deres tykke bøger. Fordelen er, at man får en
> registreringsattest med vægtangivelse nøjagtig som hvis man havde købt i
> DK:
>
> Ellers er det rigtigt - turen forbi autoriseret vejer - betale kr. 250,-
> (ihvertfald her på Sjælland) og så vejesedlen med til syn for at fastsætte
> egenvægten. Totalvægten fastsætter de ud fra den tyske
> registreringsattest.
> Fordelen her, at så ved man rent faktuelt hvor mange kilo man smider på
> krogen for der er ofte stor forskel på den "teoretiske" egenvægt og den
> faktiske egenvægt på CV'er.
>
> //Lars
>
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message
> news:43189bfe$0$614$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>
>> "Lars Andersen" <hothouse@(SLET_DETTE)post11.tele.dk> skrev i en
> meddelelse
>> news:43189869$0$157$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>
>> > Hjemme er det "bare" at bestille en synstid - køre ned med vognen - få
> den
>> > godkendt og derefter på motorkontoret og købe en nummerplade. Der er
> ingen
>> > toldafgifter eller andet at tage højde for.
>>
>> God gennemgang - men skal campingvognen ikke vejes mere før synet?
>>
>>
>> --
>> Per, Esbjerg
>>
>>
>
Hej Lars

En fin gennemgang ...... har selv været møllen igennem i februar måned med
en brugt LMC'er, men mht. det at ringe til importøren med henblik på at få
en typegodkendelsesnummer, så er det ikke sådan lige til, idet at
stelnumrene er kortere i Tyskland end i DK ...... i hvert tilfælde på min
LMC.

Så er en vejning væsentlig mere enkel ....... og husk at en vejeseddel ikke
må være mere end to dage gammel !!!!

Mvh Johnny



Henrik (03-09-2005)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 03-09-05 23:00

Typegodkendelser ? Dem finder man da selv her:

http://www.fstyr.dk/sw22275.asp

- "det er der da ingen ben i" - som de siger i reklamerne.

--
Henrik Hougaard
email : fam.hougaard@nejtakstofanet.dk
fjern "nejtak" i email
"Lars Andersen" <hothouse@(SLET_DETTE)post11.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4318a428$0$189$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Der fik du mig - det er vist derfor jeg hellere må få brygget hjemmesiden
> sammen om hvordan processen er - så man ikke skal skrive en roman hver
> gang
> nogen spørger.
>
> Vejning... både ja og nej.
>
> Hvis man er "flabet" nok til at ringe til den danske importør af mærket og
> oplyser model stelnummer kan de meget ofte oplyse dig hvilket
> godkendelsesnummer den pågældende vogn har (forudsat selvfølgelig at den
> har
> været officielt importeret til DK) Det nummer medbringer man til syn og de
> slår så op i deres tykke bøger. Fordelen er, at man får en
> registreringsattest med vægtangivelse nøjagtig som hvis man havde købt i
> DK:
>
> Ellers er det rigtigt - turen forbi autoriseret vejer - betale kr. 250,-
> (ihvertfald her på Sjælland) og så vejesedlen med til syn for at fastsætte
> egenvægten. Totalvægten fastsætter de ud fra den tyske
> registreringsattest.
> Fordelen her, at så ved man rent faktuelt hvor mange kilo man smider på
> krogen for der er ofte stor forskel på den "teoretiske" egenvægt og den
> faktiske egenvægt på CV'er.
>
> //Lars
>
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message
> news:43189bfe$0$614$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>
>> "Lars Andersen" <hothouse@(SLET_DETTE)post11.tele.dk> skrev i en
> meddelelse
>> news:43189869$0$157$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>
>> > Hjemme er det "bare" at bestille en synstid - køre ned med vognen - få
> den
>> > godkendt og derefter på motorkontoret og købe en nummerplade. Der er
> ingen
>> > toldafgifter eller andet at tage højde for.
>>
>> God gennemgang - men skal campingvognen ikke vejes mere før synet?
>>
>>
>> --
>> Per, Esbjerg
>>
>>
>
>



J.L. (05-09-2005)
Kommentar
Fra : J.L.


Dato : 05-09-05 14:00


"Henrik" <fam.hougaard@fjern.mig.stofanet.dk> wrote in message
news:431a1c11$0$12401$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Typegodkendelser ? Dem finder man da selv her:
>
> http://www.fstyr.dk/sw22275.asp
>
> - "det er der da ingen ben i" - som de siger i reklamerne.
>

Bortset fra at der ikke findes ret mange til eksempelvis LMC !!!



Allan Hansen (03-09-2005)
Kommentar
Fra : Allan Hansen


Dato : 03-09-05 08:38

>
> Hvis IKKE sælger er med på den er det tyske prøveplader - og det er
> besværligt. Skal den udføres af landet skal den for det første have en
> ikke
> udløbet TÜV (Tysk syn). For det andet skal den medbringes til Werkehrsamt
> og
> checkes for stelnummer m.m. og for det tredje koster det svjh 75 EUR.
> Alternativt er at få sælger til at købe nogle plader og så "låne" dem til
> grænsen. Her er prisen også 75 EUR - og nåh ja, jeg har slet ikke omtalt
> køen ved Werkehrsamt samt ved den lille kiosk hvor man rent faktisk skal
> købe nummerpladen. Werkehrsamt giver dig bare et lille klistermærke.
>
> Ved grænsen skal du så skifte til DK prøveplader. Hvis du allerede inden
> hjemrejsen kender setlnummeret på CV'en kan du på forhånd købe en
> nummerplade. Ellers er det nemmeste at køre over Padborg og på
> Politistationen (Ved Told Centret i Padborg) købe en prøveplade. Husk Dkr.
> 100,- i kontanter der er eneste gangbare betalingsmiddel.

Jeg undrer mig bare hvorfor ikke køre CV på tyske prøveplader helt hjem?

Grunden til at jeg spørger er, jeg ser tit køletrailere fra Viborg køre
sydpå med dansk trækker og traileren er kun med tyske prøveplader.

Du må også gerne køre helt hjem på tyske plader, du skal bare have et papir
på at koblingerne passer f.eks brugsanvisningen.

Mvh AJH



steeler_dk (12-09-2005)
Kommentar
Fra : steeler_dk


Dato : 12-09-05 19:04

"Allan Hansen" skrev d. 03-09-05 08:38 dette indlæg :
> >
> > Hvis IKKE sælger er med på den er det tyske prøveplader - og det er
> > besværligt. Skal den udføres af landet skal den for det første have
en
> > ikke
> > udløbet TÜV (Tysk syn). For det andet skal den medbringes til
Werkehrsamt
> > og
> > checkes for stelnummer m.m. og for det tredje koster det svjh 75
EUR.
> > Alternativt er at få sælger til at købe nogle plader og så "låne"
dem til
> > grænsen. Her er prisen også 75 EUR - og nåh ja, jeg har slet ikke
omtalt
> > køen ved Werkehrsamt samt ved den lille kiosk hvor man rent faktisk
skal
> > købe nummerpladen. Werkehrsamt giver dig bare et lille
klistermærke.
> >
> > Ved grænsen skal du så skifte til DK prøveplader. Hvis du allerede
inden
> > hjemrejsen kender setlnummeret på CV'en kan du på forhånd købe en
> > nummerplade. Ellers er det nemmeste at køre over Padborg og på
> > Politistationen (Ved Told Centret i Padborg) købe en prøveplade.
Husk Dkr.
> > 100,- i kontanter der er eneste gangbare betalingsmiddel.
>
> Jeg undrer mig bare hvorfor ikke køre CV på tyske prøveplader helt
hjem?
>
> Grunden til at jeg spørger er, jeg ser tit køletrailere fra Viborg
køre
> sydpå med dansk trækker og traileren er kun med tyske prøveplader.
>
> Du må også gerne køre helt hjem på tyske plader, du skal bare have et
papir
> på at koblingerne passer f.eks brugsanvisningen.
>
> Mvh AJH
>
Hej Allan,
Hvor kan man finde dokumentation på at man gerne må køre helt hjem på de
tyske prøveplader?
Gælder det så også for de almindelige tyske nummerplader?

Da jeg for to år siden fik synet en Knaus, fik jeg at vide at der skulle
være en mærkat på slingretrækket, men information om: "Der ligger en
brugsvejledning i vognen" og fik den så kun "Betinget godkendt" Da jeg
talte med en CV forhandler om dette, sagde de at den situation kendte de
kun alt for godt, men der er en ny EU-harmonisering, der gør at man IKKE
skal have hverken mærkat eller brugsanvisning på slingretrækket. Jeg fik
en mail med en EU-reference, som jeg så kørte ned i synshallen med. De
trak bare på skuldrene og sagde at så er det i orden, bare jeg havde
dette stykke papier sammen med den "Betingede" synsrapport.
mvh Kim

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Allan Hansen (16-09-2005)
Kommentar
Fra : Allan Hansen


Dato : 16-09-05 11:04


"steeler_dk" <steeler_dk.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:4325c4a4$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Allan Hansen" skrev d. 03-09-05 08:38 dette indlæg :
>> >
>> > Hvis IKKE sælger er med på den er det tyske prøveplader - og det er
>> > besværligt. Skal den udføres af landet skal den for det første have
> en
>> > ikke
>> > udløbet TÜV (Tysk syn). For det andet skal den medbringes til
> Werkehrsamt
>> > og
>> > checkes for stelnummer m.m. og for det tredje koster det svjh 75
> EUR.
>> > Alternativt er at få sælger til at købe nogle plader og så "låne"
> dem til
>> > grænsen. Her er prisen også 75 EUR - og nåh ja, jeg har slet ikke
> omtalt
>> > køen ved Werkehrsamt samt ved den lille kiosk hvor man rent faktisk
> skal
>> > købe nummerpladen. Werkehrsamt giver dig bare et lille
> klistermærke.
>> >
>> > Ved grænsen skal du så skifte til DK prøveplader. Hvis du allerede
> inden
>> > hjemrejsen kender setlnummeret på CV'en kan du på forhånd købe en
>> > nummerplade. Ellers er det nemmeste at køre over Padborg og på
>> > Politistationen (Ved Told Centret i Padborg) købe en prøveplade.
> Husk Dkr.
>> > 100,- i kontanter der er eneste gangbare betalingsmiddel.
>>
>> Jeg undrer mig bare hvorfor ikke køre CV på tyske prøveplader helt
> hjem?
>>
>> Grunden til at jeg spørger er, jeg ser tit køletrailere fra Viborg
> køre
>> sydpå med dansk trækker og traileren er kun med tyske prøveplader.
>>
>> Du må også gerne køre helt hjem på tyske plader, du skal bare have et
> papir
>> på at koblingerne passer f.eks brugsanvisningen.
>>
>> Mvh AJH
>>
> Hej Allan,
> Hvor kan man finde dokumentation på at man gerne må køre helt hjem på de
> tyske prøveplader?
> Gælder det så også for de almindelige tyske nummerplader?
>
> Da jeg for to år siden fik synet en Knaus, fik jeg at vide at der skulle
> være en mærkat på slingretrækket, men information om: "Der ligger en
> brugsvejledning i vognen" og fik den så kun "Betinget godkendt" Da jeg
> talte med en CV forhandler om dette, sagde de at den situation kendte de
> kun alt for godt, men der er en ny EU-harmonisering, der gør at man IKKE
> skal have hverken mærkat eller brugsanvisning på slingretrækket. Jeg fik
> en mail med en EU-reference, som jeg så kørte ned i synshallen med. De
> trak bare på skuldrene og sagde at så er det i orden, bare jeg havde
> dette stykke papier sammen med den "Betingede" synsrapport.
> mvh Kim
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Min undren ligger mere i at man kan trække en køletrailer til grænsen på
tyske prøveplader. Så hvorfor så ikke en CV til hjemadresse?

Jeg læste en gang en artikel om at leje CV i tyskland og der var beskrevet
at man skulle have typeattest til koblinganordningen medbragt i vognen.

Derfor, hvorfor leje plader til hjemtransport man kan vel bruge tyskeplader
evt tyske prøveplader.

Mvh AJH




Kurt B. Andersen (16-09-2005)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 16-09-05 23:07


"Allan Hansen" <ajh[slet_dette]@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:zMwWe.61$7w7.54@news.get2net.dk...
>
>>
>
> Min undren ligger mere i at man kan trække en køletrailer til grænsen på
> tyske prøveplader. Så hvorfor så ikke en CV til hjemadresse?
>
> Jeg læste en gang en artikel om at leje CV i tyskland og der var beskrevet
> at man skulle have typeattest til koblinganordningen medbragt i vognen.
>
> Derfor, hvorfor leje plader til hjemtransport man kan vel bruge
> tyskeplader evt tyske prøveplader.
>
> Mvh AJH
>
>
Man må ikke køre med tyske prøveplader i DK.
I går var der en større kontrol af alt muligt ved Rødby Puttgarten færgerne.
11 biler på tyske prøveplader blev nægtet indrejse i DK og sendt retur.

Kurt



Kim (19-09-2005)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 19-09-05 19:43

Hej,

Hentede i går, Søndag vores anden Knaus 530TK fra Tyskland. Sælger
indvilligede i at lade sine "rigtige" nummerplader i mine hænder til
hjemtransporten. Havde købt prøveplader til transporten i Danmark. Inden
havde jeg hørt motorkontoret om, at man IKKE må benytte de Tyske
nummerplader(hverken prøve eller rigtige) i Danmark. Ja det er godtnok
mærkeligt. Man må heller ikke bruge de Danske prøveplader i Tyskland, men
man må vistnok godt i Sverige og Norge. Inden Schengen samarbejdet var der
en aftale mellem DK og D om dette, men nu er der ikke-HMRPFFFFFF.

mvh Kim



"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> wrote in message
news:432b4202$0$270$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Allan Hansen" <ajh[slet_dette]@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:zMwWe.61$7w7.54@news.get2net.dk...
> >
> >>
> >
> > Min undren ligger mere i at man kan trække en køletrailer til grænsen på
> > tyske prøveplader. Så hvorfor så ikke en CV til hjemadresse?
> >
> > Jeg læste en gang en artikel om at leje CV i tyskland og der var
beskrevet
> > at man skulle have typeattest til koblinganordningen medbragt i vognen.
> >
> > Derfor, hvorfor leje plader til hjemtransport man kan vel bruge
> > tyskeplader evt tyske prøveplader.
> >
> > Mvh AJH
> >
> >
> Man må ikke køre med tyske prøveplader i DK.
> I går var der en større kontrol af alt muligt ved Rødby Puttgarten
færgerne.
> 11 biler på tyske prøveplader blev nægtet indrejse i DK og sendt retur.
>
> Kurt
>
>



Mark Sandberg (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 04-09-05 16:29

"Lars Andersen" skrev i en meddelelse:

> Been there - done that... Processen er....
>
> Finder en vogn i Tyskland.

Er der noget til hindring for, at man gør øvelsen med en ny campingvogn, der
ikke tidligere har været indregistreret. Der kan i denne sensommertid være
op mod 30% at spare, i forhold til de danske listepriser.

/Mark.



Per Henneberg Kriste~ (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 04-09-05 17:09


"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
news:431b11c8$0$84026$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Er der noget til hindring for, at man gør øvelsen med en ny campingvogn,
> der
> ikke tidligere har været indregistreret. Der kan i denne sensommertid være
> op mod 30% at spare, i forhold til de danske listepriser.

Nej, det er der ikke noget i vejen for. Men sørg for Guds skyld for at få et
godt dansk telt med. De tyske er komplet umulige at få til at se ordentlig
ud når de er kommet op og der er tendens til vandsjaskeri på "loftet" når
det regner.


--
Per, Esbjerg



Søren (06-09-2005)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 06-09-05 09:51

En anden mulighed er at køre til tyskland med en ladvogn, og tage
campingvognen med hjem på denne så er der vel ingen problemer med
prøveplader osv.



Henry (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 04-09-05 14:51



>Been there - done that... Processen er....
>Finder en vogn i Tyskland..................


Mange tak for en udførlig vejledning, men bør man ikke også sikre sig mod
evt. restgæld, ligesom herhjemme.
og hvad gjorde du der. ?
Er man mon sikret juridisk hvis køber skriver under på at der ikke er lån i
CV.?

Mvh

Henry



Lars Andersen (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Lars Andersen


Dato : 04-09-05 21:30

>
> Mange tak for en udførlig vejledning, men bør man ikke også sikre sig mod
> evt. restgæld, ligesom herhjemme.
> og hvad gjorde du der. ?
> Er man mon sikret juridisk hvis køber skriver under på at der ikke er lån
i
> CV.?


Hvis sælger står med Fahrzeugbrief (den tyske registreringsattest) i hånden
er der ikke gæld i vognen. Tyskerne har det sådan at den har Fahrzeugbrief
også er ejer. Det er meget nemmere end i DK.

God jagt

Hilsen Lars



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177500
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408518
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste