Første gang i campingvogn...
Fra : Anton

Dato : 31-08-05 12:58

Hej
Så lykkedes det min kone at få overtalt mig til at komme med en weekend på
campingtur i hendes campingvogn (hun købte en for egne penge).
Jeg vil nok mene det var en blandet oplevelse, men det var da hyggeligt.
Desværre sov jeg rigtig ringe om natten (jeg er 2 m.)

Jeg må jo nok vise lidt mere interesse hvis jeg skal blive inviteret med
igen. Så lige et par spørgsmål:

1. Hvor køber man letvægtsstole til forteltet, som kan holde til en
velvoksen mand (120+ kg.)?

2. Findes der ikke nogen fine vinglas som kan bruges, istedet for de engangs
(som genbruges).
Jeg tænker mest på nogen af glas, der ikke kan gå istykker (?)

3. Findes der nogen vejledninger på nettet til at opstille fortelt? (Vi fik
det rejst, men det tog over 2 timer)

mvh
Anton

Fra : Jan Bøgh

Dato : 31-08-05 13:42

Anton wrote:

> 1. Hvor køber man letvægtsstole til forteltet, som kan holde til en
> velvoksen mand (120+ kg.)?

I en velassorteret campingforretning. Vores (vistnok Lallemann eller noget i
den retning) overholder to mindstemål, jeg har opstillet: De skal kunne
holder (jeg er - endnu - desværre 130+) og der mi ikke være en tværpind for
neden på forsiden (så er de ikke til at flytte med). Dem vi har holder fint
(2 års hyppig brug) og kan oven i købet slås helt ned, så man i en snæver
vending kan tage en gang sol.
Jeg har brugt flere år på at finde dem, fordi landsdelens
campinggrejspushere er en flok pakkeskuppere, der bare vil have noget solgt
og ikke aner ret meget om de produkter, de har. Undervejs har jeg voldsiddet
mindst 3 forskellige såkaldt gode og solide stole. Men de nuværende, de
virker altså bare. Og var ikke urimeligt dyre - svjh en 6-700 kr/stk.

> 2. Findes der ikke nogen fine vinglas som kan bruges, istedet for de
> engangs (som genbruges).
> Jeg tænker mest på nogen af glas, der ikke kan gå istykker (?)

Eller gør som vi gør (jeg nægter også at drikke vin af plastic): Køb nogle
billige ballonglas, lev med at der ryger et ind imellem. Vi plejer at smide
dem ind i et skab med tøj. De er aldrig gået i stykker under transport - kun
i forb. med opvask.

> 3. Findes der nogen vejledninger på nettet til at opstille fortelt?
> (Vi fik det rejst, men det tog over 2 timer)

Hov - hov. Det dér, er den underholdning, man som campingnewbee er
forpligtet til at levere de andre campister på pladsen.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : mulle

Dato : 04-09-05 06:34

Fra : mulle

Dato : 04-09-05 06:33

www.campingferie.dk

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 31-08-05 14:05

"Anton" <anton_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[klip]
> 1. Hvor køber man letvægtsstole til forteltet, som kan holde til en
> velvoksen mand (120+ kg.)?

Gå efter kvalitet, f.eks. Lallemand.

> 2. Findes der ikke nogen fine vinglas som kan bruges, istedet for de
> engangs (som genbruges).
> Jeg tænker mest på nogen af glas, der ikke kan gå istykker (?)

Der findes gode og pæne plast-glas - ellers billige glas-glas, som ikke skal
holde flere sæsoner.

> 3. Findes der nogen vejledninger på nettet til at opstille fortelt? (Vi
> fik det rejst, men det tog over 2 timer)

Joh, find det på www.isabella.dk

ivan, århus

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-08-05 21:45

"Sparvath [8210]" <ivan.sparvath@DAMNSPAMstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> "Anton" <anton_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [klip]
>
> Gå efter kvalitet, f.eks. Lallemand.

Eksisterer de stadig? Som jeg husker det, fik jeg ved sidste besøg hos min
campingforhandler at vide, at de var gået konkurs. Det var noget med, at de
stole som de lavede med de der 5 cm brede plasticfiduser til sæde og ryg,
som man så kunne skifte ved defekt og ændre farve osv, var lavet så dårligt,
at de fik så mange reklamationer, at de måtte lukke.
Eller var det et af de andre kendte mærker? Jeg mener ganske bestemt, at det
var Lallemand, hvilket forbavsede mig meget, da jeg også troede, at de
lavede den bedste kvalitet.

Kurt

Fra : Anette

Dato : 31-08-05 22:33

Kurt B. Andersen wrote:
> Eksisterer de stadig? Som jeg husker det, fik jeg ved sidste besøg
> hos min campingforhandler at vide, at de var gået konkurs.

Sakset fra
http://www.acfshop.dk/pages/shop_liste.asp?Groupguid=66

Lafuma som har opkøbt Lallemand i efteråret 2002 har netop lanceret deres
helt nye serie af alu stole. I Lafuma serie finder du 3 helt nye spændende
farver som stråler af kvalitet her kan man virkelig se at der er lagt en
ekstra hånd på værket. ..................o.s.v.

/ Anette

Fra : Jens

Dato : 02-09-05 22:50

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
> farver som stråler af kvalitet her kan man virkelig se at der er lagt en
> ekstra hånd på værket. ..................o.s.v.

Ja, og Lafuam og deres forhandlere rundt i Europa smed alle
Lalleman-reservedele væk og havde der efter kun Lafuma-dele på lager.

Det kalder jeg en "Hostile Take-over". Jeg måtte smide to Lallemand stole ud
der kun var 2,5 år gamle fordi jeg mangle to armlæn (begge venstre).

Da jeg købte stolene bedyrede den lokale CV forhandler at netop fordi det
var mærkevare kunne man ALTID få reservedele.

Nu kan han jo næppe bebrejdes at Lafuma køber Lalleman og smider alle
reservedele ud.

Jeg har købt "mærkevare" campingstole for sidste gang.

For fremtiden er det Alu stole i Fakta, HKS-Camping, eller .... til 149 kr
stykket - så kan de holde det de kan.

/Jens

Fra : Jan Bøgh

Dato : 04-09-05 17:45

Jens wrote:

> For fremtiden er det Alu stole i Fakta, HKS-Camping, eller .... til
> 149 kr stykket - så kan de holde det de kan.

Og det kan de IKKE, hvis man er i den vægtklasse, der lægges op til i denne
tråd. Og så er det jo sådan set ganske underordnet om de er billige. Jeg vil
sgutte have en 3 ugers ferie ødelagt pga. af fedteri med nogle stole, når
man tager i betragtning, hvor mange kroner man bruger på sådan en tur.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : John Nielsen

Dato : 31-08-05 14:41

Hej

Ja, alt under 100 kg er lidt feminint - ikke?
men selvfølgeligt - fordelt på 2 m.. vi andre har det lidt mere i BREDDEN!
Jeg har lige indleveret to stk ihjelsiddede stole til Harald Nyborg. Fik
pengene igen uden problemer.
Jeg kan anbefale.:
http://www.dukdalf.com/index_dukdalf.htm
De giver tre års garanti.

mvh
John Nielsen

Fra : Henrik

Dato : 31-08-05 22:39

Vedr. stole mv - kik hos www.hks-camping.dk, der vel er et af de billigste
steder i DK.

Vedr. vinglas så kik hos Biltema (hvis du har en sådan i nærheden). De har
nogle flotte plastic-vinglas - 6 stk. for ca. 55 kr. Det svarer til prisen
hos en campingforhandler, men her får du kun 1 stk. for ca. 55 kr. ! Måske
er kvaliteten ringere hos Biltema (lettere at ridse mv.), men skidt så
skifter man bare noget oftere. Vi brugte Biltema vinglas i denne sæson og de
er stadig flotte som nye. De har i øvrigt også nogle flotte plastic
drikkeglas (alm form).

Men hvis det skal være glas glas (glas glas - sjovt) så køb nogle billige i
Bilka eller lign. og køb rigeligt - så kan du smide væk hvis i får ødelagt
nogle.

Vedr. opstilling af fortelte - se her
http://www.isabella.net/dk/service/raadogvejledning/opstillingafisab.html
(tegninger)

og her http://www.antonscamping.dk/goderad/video-fortelte.html (video, der
kan afvikles uden ekstra programmer installeret). Samme sted er der også
video med nedtagning af fortelt (hvordan du bør lægge det sammen).

--
Henrik Hougaard
email : fam.hougaard@nejtakstofanet.dk

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 31-08-05 23:21

Vores Lalleman stole med lameller var efter 8 år ved at være færdige, et par
af lamellerne var revnet, men bestemt ikke falmede. Jeg har nu købt Lafuma
betræk (ryg og sæde) for 148 kr hos vores campingforhandler, og vi har
sikkert stole de næste 8 år og de ser helt nye ud.
Stolene hos Harald Nyborg, Fakta (når de har haft dem) er ikke for store
mennesker, de kan ikke holde til + 100 kg, og er smallere end f.eks. Lafuma,
hvilket gør dem ubehagelige at sidde i hvis man er lidt bred om bagen.
Taburetterne købt discount kan "siddes ihjel" af en på 45 - 50 kg.

Vi bruger almindelige vinglas, opbevaret i et skab i det katon de er købt i
(6 stk), har på 10 år ikke fået slået et eneste glas itu.

Tips til samling af fortelt:
Køb klisterbånd i mange forskellige farver. Når teltet næste gang med stor
besvær ) er samlet, så brug ½ time til at sætte klisterbånd rundt hvor
stængerne mødes, (ben i siden + overlægger samme sted en farve, næste ben +
overlægger ny farve osv.) så er det ingen sag at samle for eftertiden.

MVH.
Bente

Fra : Anton

Dato : 01-09-05 14:04