campingvogn i tyskland
Fra : S.B.

Dato : 30-08-05 22:16

har set så meget skrevet om det, kom bare til at tænke på: de har da et
andet gassystem i deres vogne, betyder det ikke man skal til at skifte
brændere osv. hvis man vælger at hente en der nede?

Steen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-08-05 06:36

"S.B." <sfb[slet-dette]@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> har set så meget skrevet om det, kom bare til at tænke på: de har da et
> andet gassystem i deres vogne, betyder det ikke man skal til at skifte
> brændere osv. hvis man vælger at hente en der nede?

Det blev først ændret med 97-modellerne, så hvis du har en nyere er de magen
til de danske.

Derudover er der ingen kontrol med gasanlæggene i campingvogne i Danmark og
de tyske anlæg er ikke mere usikre at bruge end de danske.

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik

Dato : 31-08-05 22:32

Tyskerne gik i 1997 over fra 50 mbar til 30 mbar som vi også bruger her i
DK.

I tyskland er det lovpligtigt at der SKAL udføres gastest hvert år - i DK
ingen lov på området - kun anbefaling hvert 2. år.

Så er vognen nyere end 1997 så ingen problemer.

--
Henrik Hougaard
email : fam.hougaard@nejtakstofanet.dk

Fra : Tue

Dato : 19-10-05 13:04

Hej Steen

Nej de kører nu med samme gas system som i danmark, 30mBar. Det er flere år
siden de droppede 50mBar systemet. Man skal dog være lidt forsigtig hvis man
køber brugt i Tyskland men køber man en ny vogn så er der ingen problemer!

Har selv købt min i Tyskland (Hvis man kalder 2 km efter Padborg grænsen
tyskland ) og det har indtil nu kun været en succes historie. De småting
som skulle fixes på garantien er blevet ordnet med et smil så hvad kan man
forlange mer?

Tue