Citroen Picasso - dårlig campingtrækker?
Fra : Else og Bent

Dato : 29-08-05 20:03

Hej!

Jeg har store problemer ved igangsætning med Picasso 1,8 + CV ( 800 kg
total), den har det meget svært på selv mindre stigninger. Den dør simpelt
hen meget tit, selv med rattet drejet helt til den ene side. Kører OK når
den først er igang.

ER DER ANDRE DER HAR LIGNENDE PROBLEMER, HØRER JEG GERNE NÆRMERE!!!!

Bent

Fra : MetroHenrik

Dato : 30-08-05 12:19

"Else og Bent" <be_po@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> den først er igang.
>
> ER DER ANDRE DER HAR LIGNENDE PROBLEMER, HØRER JEG GERNE NÆRMERE!!!!

Hej Bent.

Vi havde indtil for godt et år siden en Picasso 1,8, til at trække vores
vogn på (1200Kg).
Jeg havde kun meget få gange det problem du beskriver. Mest når jeg slap
koblingen for tit, eller når der skulle startes op ad bakke. De fleste gange
jeg havde problemer, var ved start på løst underlag. Her spinner hjulene.

Henrik

Fra : Peter2980

Dato : 31-08-05 17:28

"Else og Bent" <be_po@hotmail.com> skrev............
> ER DER ANDRE DER HAR LIGNENDE PROBLEMER, HØRER JEG GERNE NÆRMERE!!!!

Det er en klassisk fejl ved Picassoen, at motoren dør hvis den bliver
belastet lige efter start.
Det behøver såmænd ikke en gang være en CV men blot det at bakke op af vores
indkørsel.
Problemet er heldigvis let at omgå:

1. Start motoren.
2. Tag sikkerhedssele på.
3. Stil spejlene.
4. Stil sædet osv. osv.

Budskabet er at hvis motoren blot for lov til at køre et lille stykke tid i
tomgang uden belastning finder computeren ud af hvor "fed" eller "tynd"
benzinblandingen skal være under de aktuelle forhold (temperatur,
luftfugtighed osv.)
Nøjagtig hvor længe har jeg aldrig målt, men du kan jo prøve dig frem. Hvis
den stadig går ud, så giv den 10 sekunder mere.

Håber det hjælper.
For Picassoen er nemlig en rigtig god trækker, når den kommer i gang. I
hvert fald for os med en CV med en egenvægt på 1050 og en faktisk totalvægt
på omkring de 1350.

Mange hilsner

Peter