BACK TO NATURE hemmeligheder!!!
Fra : Dan Nielsen

Dato : 17-08-05 21:04

BACK TO NATURE holder kortene tæt til kroppen.
På deres side skal man være medlem for at se hvilke pladser de samarbejder
med??!??

Det kan da ikke passe at man ikke kan se hvad man evt. melder sig ind
i, -det lugter lidt af pengemaskine!!

Meget typisk, noget som starter som en ideologi ender som en pengemaskine

Her er det desuden så fordækt at man ikke kan se hvad man får!

Vh Dan

Fra : K. H. Hansen

Dato : 17-08-05 23:25

Hvis du mener, at kr. 100.00 for et års medlemsskab er noget med en
pengemaskine, så har du afgjort ret.

Men tænk dig, jeg finder det ganske billigt.
Men nogle mener det hele skal være gratis.

Fra : Dan Nielsen

Dato : 18-08-05 07:51

Der er vel ikke noget forgjort ved at oplyse hvilke pladser det drejer sig
om.
Det er vel helt ok at se varen før betaling.

Det minder om "send 100 kr så sender vi en liste over ledige lejligheder i
Århus!!"

Hvis varen er i orden er 100 kr ok

vh Dan

Fra : Campingstuff

Dato : 18-08-05 09:49

Hej

> Der er vel ikke noget forgjort ved at oplyse hvilke pladser det drejer sig
> om.

Selvfølgelig har du da ret! Det forholder sig bare sådan at efter et stort
benarbejde af bestyrelsen ville visse pladser ikke forny en
samarbejdsaftale, hvorfor skulle de det når de fik godt besøg af folk med
BTN`s liste over samarbejdspladser i hånden, den printede man ud og brugte
til sine ture rundt om.
Det var da et problem som måtte tackles, og valget var så at lave et login
kun for medlemmer, og det virkede sørme, samarbejdspladserne er åbenbart
tilfredse nu, for der kommer flere og flere samarbejdspladser hvor priser på
nogle er helt i bund.
Samarbejdspladserne er i den ånd klubben blev startet, de fleste med naturen
i højsædet.

> Det er vel helt ok at se varen før betaling.

Det er da der også en del der forsøger, jeg ved fra webmaster at fantasien
er stor i forsøget på at komme udenom, eller snyde login systemet, så
interessen for at se varen som du skriver er da tilstede og login
systemet har da givet ekstra arbejde for webmaster.

> Det minder om "send 100 kr så sender vi en liste over ledige lejligheder i
> Århus!!"

Hvis jeg nu skulle flytte til århus, kunne en total liste over ledige
lejligheder måske være de 100 kr værd, jeg mener min tid med at finde dem i
samtlige aviser (også købe dem medmindre jeg går på biblioteket), nå spøg
tilside.

> Hvis varen er i orden er 100 kr ok

For 100.- + 80 ekstra hvis du skal have campingpas mener jeg varen er i
orden, og er da medlem, selvom jeg også er medlem andetsteds. Medlemstallet
er fordoblet på et år og stiger og stiger

Så jeg håber da at se dig som medlem i BTN
vh
Hans Jørgen H

Fra : Jan Bøgh

Dato : 18-08-05 17:14

Campingstuff wrote:

> [...]
> samarbejdsaftale, hvorfor skulle de det når de fik godt besøg af folk
> med BTN`s liste over samarbejdspladser i hånden, den printede man ud

Jeg kan ikke helt følge argumentet. Pladserne vil ikke forny
samarbejdsaftalen fordi folk kom med en liste over pladser, der havde
samarbejdsaftale. Jamen, det må da alt andet lige være en fordel at flest
muligt kom til netop disse pladser. Og det må da alt andet lige netop være
et godt argument for at forny samarbejdet.
Men argumentet forstår jeg som:
Vi ønsker ikke at fortsætte samarbejdet fordi vi får for mange kunder?

Man skulle tro, at pladserne var interesseret i at få flest muligt besøgende
og derfor måtte være interesseret i at kendskabet til pladserne blev
udbredt.
Medlemmernes grund til at være medlem skulle vel være den, at de så får en
eller anden rabat.

> [...]
> åbenbart tilfredse nu, for der kommer flere og flere
> samarbejdspladser hvor priser på nogle er helt i bund.

Kom der færre kunder, da mange kunne se listen?

> [...]
> lejligheder måske være de 100 kr værd, jeg mener min tid med at finde
> dem i samtlige aviser (også købe dem medmindre jeg går på

Ja da - men det ville da ikke være i udlejernes interesse at stoppe
offentliggørelsen af denne liste og i stedet tilbyde den eksklusivt til en
lille gruppe.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Campingstuff

Dato : 19-08-05 10:04

Hej igen

> [...]
> muligt kom til netop disse pladser. Og det må da alt andet lige netop være
> et godt argument for at forny samarbejdet.

Der er vi da helt enige, pladserne burde da indse fordelen men nogle gjorde
altså ikke.

> Men argumentet forstår jeg som:
> Vi ønsker ikke at fortsætte samarbejdet fordi vi får for mange kunder?

Nja.. nu mener de nok ikke de fik for mange gæster, nok mere hvorfor skal vi
tilbyde btn en samarbejdsaftale når antal af gæster (ikke medlemmer af btn,
men med btn`s lister i hånden) steg og steg.
Altså kunne en forening med et latterligt lavt kontingent, gøre et (stort)
arbejde for at fremme btn ideen, synliggøre nogle pladser via
medlemsinformationer/internet og så ellers som skrevet opleve man ikke
ønsker at fortsætte samarbejdet, hvad skulle de have gjort?

Det er naturligvis noget man altid vil opleve også fremover, men foreningen
bliver stærkere og stærkere medlemsmæssig næsten hver dag og vil vel på et
tidspunkt være så stærk at man revurderer.

> [...]
> udbredt.
> Medlemmernes grund til at være medlem skulle vel være den, at de så får en

Lige præcis, men hvordan gør man så det når man oplevede pladser afbryde
samarbejdet af ovennævnte grunde?

> Kom der færre kunder, da mange kunne se listen?

Nej da, det er beskrevet oven for, men igen btn er en campist forening og
selv om de også er forpligtiget til en loyal behandling af
samarbejdspartnere er de altså for campister.

> Ja da - men det ville da ikke være i udlejernes interesse at stoppe
> offentliggørelsen af denne liste og i stedet tilbyde den eksklusivt til en
> lille gruppe.

Nej, men det ville være i din interesse hvis du møjsommeligt lavede denne
liste og det var dig der solgte den ikke?

Jeg kan fortælle at man i dag har samarbejdsaftaler med over 34 pladser enda
også i udlandet.
Man har nu et medlemstal på næsten 500, en enorm tilgang der skyldes
nuværende bestyrelse der med benarbejde og entuiasme virkelig har
synliggjort btn, de er enda kommet i campingrådet og udsteder nu campingpas,
dette kan kun lade sig gøre hvis de støttes via en medlemsskare. Så noget
rigtig har de da fat i.
Det rigtig morsomme er egentlig at det er ikke-medlemmer der harcelerer over
forholdene.

vh
Hans Jørgen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-08-05 13:15

Campingstuff wrote:

> Nja.. nu mener de nok ikke de fik for mange gæster, nok mere hvorfor
> skal vi tilbyde btn en samarbejdsaftale når antal af gæster (ikke
> medlemmer af btn, men med btn`s lister i hånden) steg og steg.

Jamen netop derfor. Hvis samarbejdsstatus med BTN medfører at der kommer
mange gæster (og det er jo det du skriver) så må de da være glade. Om
gæsterne er medlem af BTN er vel set fra campingpladsernes side nærmest en
fordel. De slipper så for at give rabat men drager fuld udnyttelse af
markedsføringsfordelen.
Det hænger altså ikke sammen rent logisk.

> [...]
> medlemsinformationer/internet og så ellers som skrevet opleve man ikke
> ønsker at fortsætte samarbejdet, hvad skulle de have gjort?

Jeg kan forstå, hvis BTN er ked af det - men campingpladserne har kun grund
til glæde over samarbejdet. Den person, der har forhandlet med
campingpladserne må have gjort et uendeligt dårligt salgsarbejde.

> Lige præcis, men hvordan gør man så det når man oplevede pladser
> afbryde samarbejdet af ovennævnte grunde?

Forklarer dem den meget enkle sammenhæng.

> Nej, men det ville være i din interesse hvis du møjsommeligt lavede
> denne liste og det var dig der solgte den ikke?

Jo jo, det kan jeg sagtens forstå. Og jeg kan da sagtens forstå, at BTN kan
få mere ud af at lukke offentliggørelsen af listen - men kan ikke for min
død se, hvordan det skulle være andet end en ulempe for campingpladsejerne.
Og personligt finder jeg 100 kr. for et medlemsskab aldeles ligegyldigt -
men ikke den uendeligt klumrede måde det er implementere rent
internetmæssigt for tilfredsstillende. Og er det eneste foreningen har at
tilbyde en liste over pladser, der lever op til kravene om gode
naturomgivelser, ja så synes jeg da det var enklere bare at lave en
hjemmeside. Det er billigt og man behøver jo ikke bruge mange minutter på
forhandlinger med pladserne af den grun - man skal sådan set blot bruge en
anbefaling fra nogle campister.
Jeg kan ikke befri mig for en fornemmelse af at der er nogen, der gerne vil
lege organisationsfolk. Og det er da også OK. Men så lad være med at bruge
nogle fumpede argumenter, der ikke hænger sammen overhovedet.

> [...]
> synliggjort btn, de er enda kommet i campingrådet og udsteder nu
> campingpas, dette kan kun lade sig gøre hvis de støttes via en

Ja ja - går det rigtigt godt, kan man blive et nyt DCU. Men jeg synes bare
ikke det var det, man slog sig op på.

> Det rigtig morsomme er egentlig at det er ikke-medlemmer der
> harcelerer over forholdene.

Personligt harcelerer jeg ikke over andet end at det er en fornærmelse mod
vores intelligens at diske op med nogle helt horible argumenter.
Sig at det handler om at få flere medlemmer til en organisation og lad være
med at lyde nærmest altruistisk.

Og så vil jeg tage op til en af Danmarks allerbedste naturpladser - og vil
helt gratis offentliggøre at den hedder Bunken Camping og ligger helt ude i
klitten i Bunken klitplantage med et pragtfuldt net af dedikerede
cykelstier, hvor man på under en time kan nå Råbjerg Mile (fra flere
vinkler), den tilsandede kirke, Skagen og Grenen, Ørnereservatet,
Kandestederne, Råbjerg Kirke og Råbjer Stene og....
Ja, og oplysningen er som sagt helt gratis

vh
jan

--
Rejsedagbog fra tur i SW-USA kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm.

Fra : Campingstuff

Dato : 21-08-05 15:01

Hej Jan
Jeg må desværre sige at jeg ikke ser noget formål i at fortsætte denne
diskussion.
Jeg har ikke forsøgt på nogen måde at fornærme "vores" intilligens og jeg
beklager hvis det opfattes sådan , jeg har høfligt forsøgt at forklare noget
der så skal argumenteres i stumper og stykker.

med altruistisk hilsen og god tur
Hans Jørgen

Fra : Sten Bo

Dato : 18-08-05 08:33

> [...]
>
> Meget typisk, noget som starter som en ideologi ender som en pengemaskine
>
> Her er det desuden så fordækt at man ikke kan se hvad man får!

,
Hej Dan

Jeg syntes du skal læse hjemmesiden i gennem - herunder deres debatforum,
hvor man gir en forklaring.

Det beklages her fra foreningen, at man har set sig nødsaget til at køre med
"hemmelige" pladslister - idet det egentlig er imod deres overordnede mål, -
sådan forstod jeg det.-

Men listerne er altså ikke hemmelige for medlemmerne og når de er tilfredse
er det vel fint?
Man er altså ikke alene om at "bøffe" de 100 kr. (hvad med klubbens udgifter
hvem syns du skal betale dem) men er sammen med en masse andre der syntes
politikken er fin. Og at den overordnede målsætning er helt i
overensstemmelse med deres sympatier.

Hvad er grunden til at du er interesseret i deres pladslister?

Set udefra syns jeg dog at der er en lille krølle i oplysningerne om, at det
er lettere at få samarbejdspladser når listerne ikke ligger på nettet og, at
de rigtige samarbejdspladser havde gjort vrøvl over samarbejdet med andre
mindre ydende pladser. DVS at pladserne (købmandskabet) er begyndt at få
indflydelse på klubbens politik - idet man indrømmer at det er imod deres
overordnede mål.

Jeg er ikke sikker på at jeg har forstået det rigtig - og da jeg ikke er
medlem - men kun referere til hjemmesiden, kan det være at det er helt galt
opfattet.

Bortset fra det er vi meget interesserede i foreningen og syns at man har
fat i det helt rigtige. Så meld du dig bare ind - hvad kan du miste.

Du er ikke "jomfrucampist" vel? Nå men så kunne det forresten ske i skønne
omgivelser

--
Nogen har evnen til at ta´ mod til sig,
andre kan kun ta´ mad til sig.

Fra : Sten Bo

Dato : 18-08-05 08:45

,

> [...]
> at få indflydelse på klubbens politik - idet man indrømmer at det er imod

Bare for at undgå misforståelser opfatter jeg det sådan at det med rabatter
fra samarbejdspladserne
som en fordel der kommer alle medlemmer til gode - så der er ikke fordi jeg
tror at der er noget mystisk i det.

Mange campister er meget optaget af rabatter og ser det som et absolut
must - hvor man så her ser det i forbindelse med en særlig filosofi.

Læs på siden! Alt køres efter de bedste danske foreningsdemokratiske
principper.

Hilsen

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 18-08-05 19:29

> [...]
pengemaskine

> Her er det desuden så fordækt at man ikke kan se hvad man får!

Klar sag - det må da være fordægt, når enhver ikke kan tilliste sig alle
former for oplysninger, som tilkomme dem, der er emdlemmer af en forening.

Hvor er Forbrugerombudsmanden og Forbrugerrådet henne - de må da kunne
ordne
sagen. Det kan da ikke passe, at man skal være medlem af en forening, for
at
kunne få adgang til alle deres informationer!!

Og 100,- kr. - det er jo det rene røveri! Bare for at være medlem af en
organisation, som arbejder for medlemmerne, og skaffer dem nogle
rabataftaler.

Men der er jo også en anden mulighed; Dan, du går i for små sko. De
klemmer
gevaldigt, hvis du ikke kan se og forstå, at en forening arbejder for
foreningens medlemmer - og at der da ikke er meget logik i, at du skal
kunne
nasse på foreningens viden. Og hvis du synes at 100,- kr. er et problem,

spar dem - og lad foreningen have sit eget liv uden at blive hængt ud i
den
omsig gribende opfattelse af, at alle har ret til alt!

/Flemming U

Fra : Michael Christiansen

Dato : 22-08-05 18:50

Jeg er medlem af BTN og meget tilfreds med de ydelser - henvisnger til
naturskønne pladser og endda med rabat - jeg får for sølle 100 kroner om
året.

vh Michael Christiansen

Fra : K. H. Hansen

Dato : 23-08-05 07:54

Jeg er også medlem af BN og ligeledes tilfreds.

Til gengæld forstår jeg ikke fe mennesker der mener, at de skal have den
samme adgang til siderne som os medlemmer.

Fra : Anette

Dato : 30-08-05 00:09

K. H. Hansen wrote:
> Til gengæld forstår jeg ikke fe mennesker der mener, at de skal have
> den samme adgang til siderne som os medlemmer.

Måske ikke samme adgang og andre fordele, men det ville da være rart om man
kunne prøve en "Back to Nature"- plads inden man smider penge ud på et
medlemsskab, ikk?

Vi har netop denne weekend - for første gang nogensinde - camperet i DK og
dermed tvunget til at bruge penge på et campingpas.
Og jo - jeg føler mig lidt taget ved næsen. Jeg skal formentligt ikke
campere i DK mere i år, men skal alligevel bruge penge - oven i selve
pladsudgifterne- for at få lov til at prøve en dansk campingplads.

Og hvad får jeg så lige ud af det? - ingenting udover en mindre tegnebog.

/ Anette

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-08-05 12:45

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> Og hvad får jeg så lige ud af det? - ingenting udover en mindre tegnebog.

Den sædvanlige dårlige undskyldning er at man får en ansvarsforsikring med i
prisen. Men man har en i forvejen, såhhh ...

Men hva´ skidt - dem der laver campingkortene skal jo også tjene lidt. Og
det hjælper jo de forskellige klubber med at holde lidt på medlemmerne ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Sten Bo

Dato : 30-08-05 18:18

> [...]
> det hjælper jo de forskellige klubber med at holde lidt på medlemmerne ...

Vi plejer bare at købe et mærke på første plads og sætte det på det gamle
kort.

Bortset fra det syntes jeg der er morsomt med campingpasset og vi gemmer
stadig det første papkort med stempler fra de pladser vi besøgte den gang.

Vi er bestemt ikke med i clubben for passets skyld men fordi vi sympatisere
med formålet.

Hvis det endelig kom til det, syns vi dog at det er morsomt med et klub
eller foreningspas idet der selvfølgelig er logo og dermed markeres et eller
andet.

Klubberne sælger da også mærkater til vognene og nogle har DK skilte med en
beskeden markering af tilhørsforholdet.

Jeg _tror_ at de fleste i klubberne syns, at det med passet via egen klub er
helt udmærket.

Man kan se en liste med udstedere af det gule på
http://www.friluftsraadet.dk/582/7209

Ligesom Hanses campingside har en udmærket artikel på
http://www.hanses-campingsider.dk/campinglivet/campingpas.htm

og endelig er der lidt omtale - bl.a af forsikringsdækningen på

http://www.danskecampingpladser.dk/camping/camping.nsf/0/2AA96C5A053232DDC1256CF50029BBB1?OpenDocument

Dette ikke til ære for de "gamle rotter" der kende det hele, men til nye
som måske bliver forvirret over grøfterne der måske spores her.

Campingpasset var tidligere år en sag der virkelig kunne få debatten i gang.

Hilsen

Fra : Anette

Dato : 30-08-05 20:38

Sten Bo wrote:
> Vi er bestemt ikke med i clubben for passets skyld men fordi vi
> sympatisere med formålet.

Øøøh..hvilket formål? Jeg har læst siderne du linkede til - men nej, jeg
kan ikke forstå hvad jeg skal bruge det campingpas til. Den ene gang vi har
camperet her i landet var og er første, sidste og eneste. De bitte små "back
to nature" pladser vi benytter os af i udlandet, tager ikke imod campingpas
og giver ikke rabatter på campingpas.

> Hvis det endelig kom til det, syns vi dog at det er morsomt med et
> klub eller foreningspas idet der selvfølgelig er logo og dermed
> markeres et eller andet.

Markeres hvad? Undskyld jeg er lidt fattesvag, men jeg kan ikke se/forstå at
et klubmedlemskab af denne eller hin klub skal bæres som et adelsmærke,
hverken i form af Cpas eller klistermærker til vognen. Hvad nytte skulle det
gøre nogen eller noget som helst? Bliver man automatisk socialiseret
hurtigere med campister fra samme klub? Bliver man supervenner fra første
færd fordi man har samme klistermærke i Cpasset? nej, vel?
( Undskyld, men kom lige til at tænke på at det lyder lidt som når HAerne
forsvarer deres rygmærker: det gør dem stærkere.....uden sammenligning
iøvrigt )

> Jeg _tror_ at de fleste i klubberne syns, at det med passet via egen
> klub er helt udmærket.

Hvorfor? Jeg kan forstå at nogle sætter pris på de rabatter der følger med,
men der ud over?
Jeg har min glimrende ansvarsforsikring via mit forsikringsselskab. Så - nej
jeg kan ikke se hvad det Cpas skal gøre godt for, ud over at lette min
tegnebog.
At det skulle virke som ID kort er jo også noget sludder, for man kan jo
bare låne andres kort. Der er jo ikke billede eller underskrift på.
I udlandet afleverer man sit pas eller anden ID med billede. Det giver en
mere sikker ID.

Undskyld hvis dette indlæg lyder surt - det er ikke sådan ment, jeg prøver
bare at forstå hvorfor nogle campister synes det er helt okay at blive bonet
for de ekstra penge. Camping i DK er vildt dyrt i forvejen så hvorfor er det
okay med den ekstra udgift?

/ Anette

Fra : K. H. Hansen

Dato : 30-08-05 21:57

Til Anette

Jamen så lad dog være med at bruge siden, lad os medlemmer glæde os over, at
vi har den forening.

Hvis du mener du er sikt´ret på anden vis, så lad dog være med at kvæluere,
lad os sammenspiste passe os selv.

Fra : Anette

Dato : 02-09-05 23:47

K. H. Hansen wrote:
> [...]
>
> Hvis du mener du er sikt´ret på anden vis, så lad dog være med at
> kvæluere, lad os sammenspiste passe os selv.

Hr H.K. Hansen

Undskyld, jeg kom til at undre mig over formålet med et så lukket
site/lukket forening som BTN. Det var skam ikke for at fornærme. Blot en
undren over at en forening ikke gør mere for at udbrede sit budskab, - set
fra en synvinkel fra en meget individuel campist.

/ Anette

Fra : Sten Bo

Dato : 31-08-05 00:30

> [...]
> bonet for de ekstra penge. Camping i DK er vildt dyrt i forvejen så
> hvorfor er det okay med den ekstra udgift?

Hej Annette

Bonet og bonet - man skal vist i gennem lidt fedt hos de fleste før det
sker.

Nej det blev ikke surt opfattet og jeg syntes at det er fint at man hele
tiden sætter spørgsmål til alt muligt.

Vi har hvert efterår en periode hvor vi er tæt på at sælge campingudstyret -
fordi vi sagtens kan se at det er hammerdyrt, møntet ud pr. time der år for
år kommer ud af det. Men næste år, lover vi så hinanden.

Helt overordnet håber jeg pengene bruges til at forsvare/fremme vores
livsstil og interesser - bl.a. håber jeg da, at vi på et tidspunkt kan få
tempo 100 indført. (Det meste "camping" er meget meget lagt fra at
være miljøvenligt) og så håber atså om at friluftsrådet samler
trådene i det arbejde. (

Det hele er selvfølgelig "politisk" i substansen - og hvis man ikke har øje
for det - eller afskyr fænomenet kan jeg godt forstå at du er negativ.

Og du forstår vist heller ikke baggrunden for BTN s opståen og udvikling,
som er dels er en social - fælles interesse i mere natur omkring de steder
man camperer, og en overordnet politisk stræben omkring fremme af det. Og
det er også i substansen politisk, og da der er nød til at være flere
mennesker sammen til det, danner man foreningen med rammer indrettet til
det.
(Det meste Camping er naturfjendsk, ødelægger naturen!)

Og da du åbenbart ikke er social/foreningsmindet fatter du ikke en s... .-)

Man har dog nogle meninger om priserne og du burde vel af den grund
sympatisere med deres arbejde.

Her er et link så du kan finde billige pladser i DK
http://www.campingpladspriser.dk/

Det med tøj logo "adelsmærker" er en meget lang historie i menneskeheden og
den samlende virkning på flokken er bevist til bevidstløshed - historien har
nogle skræmmende eksempler med nogle kors osv. Jeg tror du går helt galt i
byen hvis du underkender ikonernes id betydning.

Omkring forsikringer er det udmærket at du selv er forsikret, men jeg tænker
også modsat - det er da rart at vide,at alle de andre også har en
forsikring. En sag er hvad du, som selvfølgelig er forsikret, kommer til at
lave, men hvad med dit krav mod den der skader jeres.

Nu vi har aldrig fået eksempler på sager - eneste jeg har læst om var en
pladsejer i Prag, Trio, der tilbød nogle danske campister at låne dem penge
til de fik fat i gerningsmanden, andre Danske campisterder, der ved afgang -
uvidende, fortsatte bare - kom til at skade deres vogntog så de skulle på
værksted. Sagen blev løst men forsikringen kunne vel ha kommet i brug her.

Du har selvfølgelig ret i Cpas id betragtningerne - men som med Dankortet er
det
vigtigste, at det virker. Altså at man har et eller andet der kan afleveres
og virker troværdigt på pladsejeren. Jeg ville aldrig finde på at aflevere
mit pas, katastrofe hvis det blev væk stjålet men også fordi myndighederne
kan forlange at se det når du er ude i byen.

Vi fik de 10% rabat af billigt på pladsen i Prag - men jeg er næsten total
med de % bare pladsen passer os. At vi skeler til prisen er en anden sag men
ikke afgørende. Bare vi får noget for pengene.

Er du medlem i BTN, for hvordan fandt du en BTn plads i udlandet. Er det
noget pladsen reklamerer med - for så underminere den foreningens politik.

Hilsen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 31-08-05 08:34

Sten Bo wrote:

> [...]
> finde på at aflevere mit pas, katastrofe hvis det blev væk stjålet
> men også fordi myndighederne kan forlange at se det når du er ude i

Så lav et par fotokopier af datasiden i dit pas. Vis det rigtige pas frem og
overlad dem så fotokopien så de kan skrive data ind fra denne.
Jeg har ALDRIG været ude for at nogen har forlangt at beholde passet. Jeg
har et par gange på en plads, hvor vi er kommet mange gange, for at undgå at
stå i kø, helt frivilligt efterladt passet i receptionen for så at hente
det, når vi har været færdige med at indrette os.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : LS

Dato : 02-09-05 23:11

> Er du medlem i BTN, for hvordan fandt du en BTn plads i udlandet. Er det
> noget pladsen reklamerer med - for så underminere den foreningens politik.

Uden iøvrigt at deltage i diskussionen så er det vel ikke foreningens
politik at gå imod dansk lovgivning? Ifølge den har pladserne (danske) vel
pligt til at oplyse hvem der får rabat?

vh

Fra : Anette

Dato : 03-09-05 00:10

Hej Sten Bo

Sten Bo wrote:
> Nej det blev ikke surt opfattet og jeg syntes at det er fint at man
> hele tiden sætter spørgsmål til alt muligt.

Tak og tak for din forklaring.
Jo jeg kan da godt se at en politisk indsat kræver en forening, med en
økonomi bag.
Måske er det bare markedsføringen af foreningen der ikke går ind hos mig
Jeg havde ikke forstået det før du forklarede det - tak for det.

> Det hele er selvfølgelig "politisk" i substansen - og hvis man ikke
> har øje for det - eller afskyr fænomenet kan jeg godt forstå at du er
> negativ.

Jeg er ikke negativ, som sådan. Blot er jeg negativ over at skulle af med
(ekstra) penge for noget som jeg ikke ved hvad skal bruges til. Jeg var ikke
forberedt på at det koster et Cpas at overnatte en weekend på en dansk
campingplads.

> Og du forstår vist heller ikke baggrunden for BTN s opståen og
> udvikling,

Jeg forstår til fulde grunden til BTN opståen og kan kun bifalde det.
men som sagf så er markedsføringen af ideen for ringe til at jeg forstod den
i første omgang.
Jo, jeg forstod da glimrende navnet - det var jo det der fangede, efter at
have besøgt nogle af de mange "tivolier" der er rundt omkring i Europa.

> Og da du åbenbart ikke er social/foreningsmindet fatter du ikke en
> s... .-)

Det har du nok til dels ret i. Jeg foretrækker at gøre mine egne erfaringer,
men nyder da at dele de erfaringer med andre.

> Her er et link så du kan finde billige pladser i DK
> http://www.campingpladspriser.dk/

Prisen er for mig ligegyldig, bare det er en plads jeg kan lide. Som
skrevet - det var det at være uforberedt på at skulle betale for Cpas, der
pi..... mig af. Ja ja jeg burde have læst grundigere på lektien inden jeg
tillod mig den uforskammethed at campere på en dansk campingplads, men
alligevel.....

> Jeg tror du går helt galt i byen hvis du underkender
> ikonernes id betydning.

Jeg underkender absolut ikke - føler mig bare slet ikke tiltrukket af det.
Det har slet ingen værdi for mig overhovedet.
Tværtimod synes jeg nok enhver form for "uniformering" er lidt latterligt.
( Undskyld)

> [...]
> en forsikring. En sag er hvad du, som selvfølgelig er forsikret,
> kommer til at lave, men hvad med dit krav mod den der skader jeres.

Den "mistillid" til andre lever vi jo med som bilister hver eneste dag, hver
eneste time vi bevæger os rundt på landevejen i bil. Hvorfor er det så
pludselig vigtigere fordi der er en campingvogn hægtet efter bilen?

> Jeg ville aldrig
> finde på at aflevere mit pas, katastrofe hvis det blev væk stjålet
> men også fordi myndighederne kan forlange at se det når du er ude i
> byen.

Vi afleverer en fotokopi af vores pas, efter pladsindskriver har set de
originale pas - og det har fungeret upåklageligt i alle de år vi har
camperet.- i udlandet, uden Cpas

> Er du medlem i BTN, for hvordan fandt du en BTn plads i udlandet. Er
> det noget pladsen reklamerer med - for så underminere den foreningens
> politik.

Nej, vi er ikke medlem af BTN eller nogen anden campingforening, men har
spanske venner der kender en del til samme type pladser i Frankrig, Portugal
og Spanien. Ellers er de pladser ikke så svære at finde selv - i udlandet
altså
Man skal bare vide noget om naturen/kulturen i det område pladsen ligger i -
og så ellers se sig for.

/ Anette

Fra : Sten Bo

Dato : 03-09-05 10:09

,
> [...]
> Måske er det bare markedsføringen af foreningen der ikke går ind hos mig
>
> Jeg havde ikke forstået det før du forklarede det - tak for det.

forklaret og forklaret - jeg kom med en finte om, at jeg håbede at
friluftsrådet kæmpede for tempo 100 og at det meste camping efterhånden
bruger en forfærdelig masse energi.

Inde i mit hoved er der noget forvirret noget med kærlighed til naturen,
naturbeskyttelse, spejderbevægelsen, BTN - campingfrådet og branchen der vil
sælge mest muligt og altså også store biler og meget store vogne med alt i
udstyr (Peer Neslein som exponet :) - super pladser med stort
energiforbrug, bl.a. de opvarmede vandland - og sidst men ikke mindst vores
egne private tiltag hvor vi med teltvogn olie opvarmer forteltet (få timer
af gangen, dog) så vi næsten uanset årstiden kan ha 22 gr. i det næsten fri.

Men det ene udelukker altså ikke det andet - og man kan vel sige, at hvis
man kan, ønsker at styre udviklingen, er det jo fint at det hele er under
samme hat.

Jeg har så spekuleret på om ikke BTN i stedet burde ind under Greenpeace -
sådan navne og skævt set. Undskyld BTN, det er en joke

> [...]
> (ekstra) penge for noget som jeg ikke ved hvad skal bruges til. Jeg var
> ikke forberedt på at det koster et Cpas at overnatte en weekend på en

Jo men man bruger selvfølgelig også passet til at registrere folk i en stor
flok med ettiketten campister. Og bruger derefter mægden som et argument
omkring indflydelse til moderforeningerne. Du hører i det små BTN s ønske
om at få flere medlemmer for at kunne påvirke udviklingen og det er præcis
samme motivering der har fået indført campingpasset. Nu blir vi ført i
mandtal og dine valg registreret ligesom man tar dit medlemskab til indtægt
når "vores repræsentanter" snakke sammen med folk i systemerne længere oppe.
Helt smart at det er tvunget, du betaler, og jeg syntes ikke du skal
spekulere længe over det.

Var du negativ fordi du ikke vidste det, eller er det pengene. Du kan vist
få et transitpas for 20 kr.

Undskyld, her var jeg grov for at få dig op på tæerne...

> Det har du nok til dels ret i. Jeg foretrækker at gøre mine egne
> erfaringer, men nyder da at dele de erfaringer med andre.

Jamen hvor er forskellen? Du er "snoet" præcis som en forfærdelig masse
andre mennesker, der som regel bare ikke sir så meget.

Jeg er med i Combi-Camp clubben, en selskabelig forening, og vi har da
medlemmer, der får myrekryb ved tanken om en længere ferietur sammen med en
masse andre - Deres ferie er, udtalt, og modtaget i respekt - en oase hvor
der ikke (antaget!) skal bruges energi på hensyn og socialt fnidder der går
ud på at få tingene til at hænge sammen.

Men man trives fint med en enkelt weekend eller 2 - hvor der så udveksles
tips og bores lidt i tilstanden siden sidst - og ikke mindst udtrykkes
ønsker til udviklingen for club og vogne.

BTN er ikke en social forening i den forstand at man laver en masse stævner
for stævnernes skyld, (set på hjemmesiden, det kan være det har ændret sig),
Men mere kæmper for det de nu kæmper for.

>, Ja ja jeg burde have læst grundigere på lektien inden jeg tillod mig den
>uforskammethed at campere på en dansk campingplads, men alligevel.....

Det her forstår jeg overhovedet ikke!!
Hvorfor skulle det være en uforskammethed. Der findes overordentlig mange
dejlige campingpladser - og som sagt hænger prisen ikke sammen med
oplevelsen.

> [...]
> Det har slet ingen værdi for mig overhovedet.
> Tværtimod synes jeg nok enhver form for "uniformering" er lidt

Har du tænk på at der findes naturistpladser. (

Men det er vel også en slags uniformering, at man ikke har uniform.

Bruger i slet ikke mærkevarer? Eller klippes og males alle logoer over, og
er det hele anonymt.
Selv jeans er et signal - Passer tøjet i størrelse - alt i fortager jer
udsender signaler.

Det er så et spørgsmål om man kender og bryder sig om det der ligger bag.

BH ikke BH, eller Arla F.eks..

> Den "mistillid" til andre lever vi jo med som bilister hver eneste dag,
> hver eneste time vi bevæger os rundt på landevejen i bil. Hvorfor er det
> så pludselig vigtigere fordi der er en campingvogn hægtet efter bilen?

Ja det var bare et eksempel. Men campister behøver ikke at være forsikret.
Det er alle der har nummerplader på bilen - som myndighederne formodes at
tjekke.
Har man kasko på sine ting er det vel også ligemeget, om end der er mange
der stiger i præmie hvis der skal udbetales.

PHK har meget opmærksomt fulgt debatten omkring den forsikring og har aldrig
hørt om udbetalinger. Vel Per

> [...]
> udlandet altså
> Man skal bare vide noget om naturen/kulturen i det område pladsen ligger

Aha. Det var altså ikke en plads der figurere på deres lister, eller du er
ikke sikker på at den gør.
Altså en "look a like". Du burde ind rapportere omtalte pladser til
klubben! Man er vist meget glade for at høre om gode pladser.

Måske kan i blive Hang-arounds, hvis man går ind for det?

Det er bestemt at VI skal på stort kræmmermarked ved Hillerød.
Parkeringsafgift 40 kr.
Og krydser fingre for at det ikke blir alt for dyrt.
Vi burde ha en stand i stedet for at ryge på den igen igen.
Med humoristisk lørdagshilsen.

--
Selvfølgelig bør man aldrig ærgre sig -
dog beror det i høj grad hvad man ærger sig over.

Fra : LS

Dato : 03-09-05 10:41

> [...]
> Altså en "look a like". Du burde ind rapportere omtalte pladser til
> klubben! Man er vist meget glade for at høre om gode pladser.

Undskyld jeg bryder ind i samtalen. Jeg respekterer foreningens holdninger
og foreningsførelse. Det er jo det der ligger i demokrati at man kan
konstruere en forening med regler der passer ind i medlemmernes holdninger
til foreningen og den måde den skal udvikle sig på.
Om foreningen skal åbne for deres oplysninger kan diskuteres til hudløshed
men af respekt for den frie ret til at sammensætte et regelsæt skal jeg
undlade at komme med min egen holdning til det, men nu anbefaler man så at
ikke medlemmer der har kendskab til pladser der lever op til foreningens
formål, bør fortælle om det samtidig med at de oplysninger derefter vil
blive beskyttet til internt brug i foreningen ???
Nu begynder foreningens holdninger at virke en smule indspiste og
utiltalende på mig hvis jeg samtidig skal se den som en forening der
henvender sig til en bred gruppe af campister.

Men al respekt for det man kan jo bare lade være og pladserne er jo ikke
svære at finde på nettet hvis man bruger lidt tid på at lede. Så held og
lykke med jeres forening.

Fra : Sten Bo

Dato : 03-09-05 11:42

"LS" <ar_gonospam.ls@get2net.dk> skrev i en meddelelse
,>>

> [...]
> oplysninger derefter vil blive beskyttet til internt brug i foreningen ???

Som kvinder og mænd formentlig, der blir mere attraktive når de hyldes i 7
slør

Jo altså - fordi oplysningerne blir sendt til foreningen er der jo ikke
noget
der forhindre, at de f.eks. lægges her i nyhedsgr.samtidigt.!!

OG. Vi ser da at det myldre ind med pladsforslag hvis man ber om gode
pladser der og der.

Pladserne forsvinder vel ikke i et sort hul fordi BTN syns de er gode og
evt. anbefaler - eller får dem med på en samarbejdsliste.

Andre ku da fint gentage spøgen med at samle link til gode pladser - og det
gøres i udstrakt grad på folks campinghjemmesider. Mange opfordrer endda til
at komme med indlæg og tubeskrivelser så det er sådan set bare at komme i
gang.

> Nu begynder foreningens holdninger at virke en smule indspiste og
> utiltalende på mig hvis jeg samtidig skal se den som en forening der
> henvender sig til en bred gruppe af campister.

Som man har sagt det snart utallige mange gange - Alle er velkomne til at
melde sige ind!!!

> Men al respekt for det man kan jo bare lade være og pladserne er jo ikke
> svære at finde på nettet hvis man bruger lidt tid på at lede. Så held og
> lykke med jeres forening.
> mvh

Vi er ikke medlemmer og man kan da bare - Et eller andet sted forstår jeg
udmærket begrundelsen og den logiske bemærkning, at dem der er sure over
begrænsningerne, er dem der ikke er medlemmer og ikke betaler. (For hvis man
var, ville man vel ikke brokke sig. - For Burhøns

Noget andet er så, det taktiske hvis man ønsker at fremme pladser af ønsket
tilsnit. Men det er som før sagt - ikke vores bord, da vi ikke er med i
båden.

Hilsen

Fra : Anette

Dato : 03-09-05 14:05

Sten Bo wrote:

> forklaret og forklaret - jeg kom med en finte om, at jeg håbede
> at friluftsrådet kæmpede for tempo 100 og at det meste camping
> efterhånden bruger en forfærdelig masse energi.

Tempo 100 kommer vel med den almindelige EU harmonisering.

Og ....bare en tanke....hvis man afskaffede alle de tåbelige "hvis du er
medlem af bla bla forening så får du rabat på xx campingplads" - altså
fjerne alle de tåbelige rabatordninger, der koster pladserne penge, så ville
priserne i højere grad afspejle hvilke pladser der har et højt forbrug og
hvilke der kører med minimums udgifter ( Læs: faciliteter) Det ville give en
mere fri konkurrence og en større gensigtighed.

> Jo men man bruger selvfølgelig også passet til at registrere folk i
> en stor flok med ettiketten campister.

Big brother's watching you...tsk tsk

> Helt smart at det
> er tvunget, du betaler, og jeg syntes ikke du skal spekulere længe
> over det.

Selvfølgelig kan man da bare hive muldvarpen op , betale og så lade det være
det - men man kan jo godt gruble lidt over at være tvunget med ind i en
politisk pressions forening bare fordi man tillader sig at ville overnatte
på en dansk campingplads. Jeg foretrækker at vælge selv hvilke foreninger
jeg ønsker at bidrage til.
Og såvidt jeg er orienteret er campingpladser at betragte som selvstændige
erhverv, med fri konkurrence og uden politisk topstyring. Derfor irriterer
det mig at en eller flere - for mig ligegyldigt brugerorganisationer tvinger
den selvstændigt erhvervsdrivende som har en vare jeg gerne vil benytte mig
af, til at opkræve et gebyr til en forening der kæmper for en sag der ikke
kommer mig ved.
Det svarer for mig til at være tvunget til at betale biografklubkontingent +
billet for at gå i biffen og se en film. Eller at skulle betale et
klubkontingent til "kritiske forbrugere" for at få lov til at handle i
Bilka.

> Var du negativ fordi du ikke vidste det, eller er det pengene. Du kan
> vist få et transitpas for 20 kr.

Ja jeg vidste det ikke på forhånd - og det gjorde mig muggen, men
jeg er ligeglad om det er 2 eller 100 kr - det er tvangsprincippet der
irriterer mig
Er det ypperligste ved camping ikke netop friheden til selv at vælge?

> Jamen hvor er forskellen? Du er "snoet" præcis som en forfærdelig
> masse andre mennesker, der som regel bare ikke sir så meget.

Hvis så mange andre er snoet som jeg - hvorfor betaler de så bare?
Hvorfor finder de sig i at blive behandlet som umælende kvæg der bare har at
gøre som der bliver sagt, udfra nogle beslutninger som de ikke selv har
været med til at tage?

> Jeg er med i Combi-Camp clubben, en selskabelig forening,

Den har du forhåbentlig selv valgt at blive medlem af? Der er forhåbentlig
ikke nogen forening der har besluttet at fordi du ejer en CombiCamp, så har
du bare at være medlem, for at du kan få lov til at bruge din CombiCamp? Ej
heller nogen campingplads der insisterer på at du skal være medlem af den
klub for at du kan bo på den plads?

> BTN er ikke en social forening i den forstand at man laver en masse
> stævner for stævnernes skyld, (set på hjemmesiden, det kan være det
> har ændret sig), Men mere kæmper for det de nu kæmper for.

Og det er jo fint, for dem som har lyst til den type fællesskab- som de
forhåbentlig selv har valgt at være en del af.

> Bruger i slet ikke mærkevarer? Eller klippes og males alle logoer
> over, og er det hele anonymt.

Selv ingen logoer er også en uniformering. Men fordi man bruger mærkevarer,
er det jo ikke det samme som at man er tvunget med i en social klub af
"Levis" brugere eller "chesterfield -sofa-ejere"

> [...]
> Altså en "look a like". Du burde ind rapportere omtalte pladser til
> klubben! Man er vist meget glade for at høre om gode pladser.

Vi går efter samme type og finder selv pladser der matcher BTN's ønsker,
pladser med gode naturoplevelser, når vi er afsted uden ungerne ( ungerne er
voksne - og foretrækker byer med et hektisk natteliv - men vi har ikke
noget ønske om medlemskab af hverken BTN eller andre campingklubber,
foreninger eller lignende.

/ Anette

Fra : verner

Dato : 03-09-05 23:39

> [...]
> er voksne - og foretrækker byer med et hektisk natteliv - men vi har
> ikke noget ønske om medlemskab af hverken BTN eller andre campingklubber,

Jeg er helt enig Anette, BTN har ikke opfundet een eneste plads i Danmark!
Det virker fuldstændig latterligt at skulle betale et medlemskontigent for
at benytte en campingplads der altid har været der!
Hilsen
verner

Fra : Sten Bo

Dato : 04-09-05 09:33

"verner" <ven_hj@yahoo.dk> skrev i en meddelelse news:431a2622$0$243,

> [...]
> Det virker fuldstændig latterligt at skulle betale et medlemskontigent for
> at benytte en campingplads der altid har været der!

Jamen det skal man da heller ikke - det folk er sure over er at de ikke som
før bare kan gå ind på BTN s side for at finde pladserne.

Der er _intet_ der forhindre dig i selv at finde pladsen og besøge den.

Din kritik er totalt misforstået. Pladserne reklamere da som sædvanlig og må
formodes at være stærkt interesseret i alle gæster.

Også Verner - der elsker Norge Sverige - hvordan går det med campingen i år?

Sten

Fra : verner

Dato : 04-09-05 10:10

> Jamen det skal man da heller ikke - det folk er sure over er at de ikke
> som
> før bare kan gå ind på BTN s side for at finde pladserne.

Det kan man da gøre i campingbogen! BTN har ikke opfundet noget
som helst.
Apropos DCU/BTN s falden på røven for det svenske campingpas!
hvordan gik det så i denne sommer! Prøv at se på andre portaler hvor
danske campister er sure over at mange tyske og andre europæiske pladser
IKKE vil acceptere det svenske pas ej heller give de 10% i rabbat!
Hvordan synes BTN og DCU ellers det går med det svenske pas?

> Der er _intet_ der forhindre dig i selv at finde pladsen og besøge den.

Enig det er lettere end let at slå op i campingbogen og "finde" pladserne!!

> Din kritik er totalt misforstået. Pladserne reklamere da som sædvanlig og
> må
> formodes at være stærkt interesseret i alle gæster.

Præcis ! hvorfor så holde dem hemmelige for dem som gider besøge deres
hjemmeside! det kunne jo give nogle hits = reklamepenge!

> Også Verner - der elsker Norge Sverige - hvordan går det med campingen i
> år?

> Sten
Joe tak, det har været utroligt dejligt at campere i de norske fjelde!
Norge er ALTID
et besøg værd ))
Hvordan går det med din camping i år?

Hilsen
verner

Fra : Sten Bo

Dato : 04-09-05 17:49

"verner" <ven_hj@yahoo.dk> skrev i en meddelelse news:431ab9d2$0$241,
> Hvordan går det med din camping i år?

Alt for lidt, Prag og her i landet

sten

Fra : Sten Bo

Dato : 04-09-05 09:34

> [...]

> forbrug og hvilke der kører med minimums udgifter ( Læs: faciliteter) Det
> ville give en mere fri konkurrence og en større gensigtighed.

Jeg tror så ment ikke at det altid vil afspejles i prisen. Langtfra. Anser
det endda meget usandsynligt.

Prisdannelsenen er meget mere kompliceret. Men mon ikke man bare tar max i
forhold til det man kan slippe af sted med i forhold til konkurenterene.

Og så er bundlinien stærkt afhængig af nødvendig investeringer, hvornår har
man overtaget pladsen, Egenkapital, altså evt. lån, lønninger i forhold til
ønsket standard osv. osv.

Og selvfølgelig totalt ugennemsigtig - men i sidste ende må det være
bundlinien der tæller - og den kender kun plads og måske sammenslutning.

Tænk bare på at pladserne måske endda er ejet af sammenslutningerne bla.
FDM (rabatter) og får en masse hjælp til markedsføring osv. og dermed flere
kunder.

Lejerchefen, parret er måske endda lønnet så de fleste beslutninger kommer
indefra.

Der er selvfølgelig uafhængige pladser - ret mig, men DK pladserne er vist
ejet af pladserne selv - og de syns da også, at det i et eller andet omfang
at det er bedst at knytte deres kunder til sig i form af klubber og
rabatter. Hvilket da må formodes gi større omsætning og indtjening.

Men jeg tror ikke, at det vil sænke priserne hvis man fjerner rabatter - og
jeg tror bestem ikke du blir klogere på noget som helst. Det er
selvfølgelig nemmere for kunderne at se prisen, men du kan ikke konstatere
forskel i kvalitet før du er på pladsen.

Emnet er diskuteret til hudløshed i f.eks. DCU s Mellem Campister - uden
afklaring. For hvem har fordel af hvad.

Og folk bruget hjertens gerne f.-eks. camping cheques - hvad mener du så om
det? Jeg er bange for at du stadig selv må tjekke priser og forhøre dig i et
forum som f.eks. her. ( Eller melde dig i BTN som så gør en masse arbejde
for dig, også hvis det kun handler om penge!)

> [...]
> + billet for at gå i biffen og se en film. Eller at skulle betale et
> klubkontingent til "kritiske forbrugere" for at få lov til at handle i

Blev du døbt og betaler stadig kirkeskat for ad åre at komme i indviet
jord.
Og hvad med udgifter til mili - skoler - sygehuse osv. Og hvad med alle de
andre "gebyrer" vi skal slippe til fællesskabet?

,
> Er det ypperligste ved camping ikke netop friheden til selv at vælge?

Jo man kan også vælge at la være

> [...]
> at gøre som der bliver sagt, udfra nogle beslutninger som de ikke selv har

Hulk Det er jo vilkårene inden for ALT - stort som småt. Med
mindre du går ind i arbejdet og er med til at styre udviklingen.
Hvis du rigtig god blir det sjovt. Ellers er det bare et fandes arbejde.

Jeg tror, at det helt grundliggende problem er, at der er alt for mange
mennesker på jorden - i hvert fald her i vores del - og at man så er n ød
til at "regulere" adfærd osv.
Noget der med tiden kan blive rigtig ballade om er alle de egoistiske
autocampere der fylde op og tar den gode udsigt alle vegne. De burde af med
campingpasset - måske skulle vi se at få indført klippekort til campisterne
også. Kom med en klippeliste!! (Det her var en joke!)

Du blir nød til at campere i lande med allemandsret og jeg kan anbefale
Norge og Sverige - men gør også opmærksom på at lille DK Skov og
naturstyrelsen er med på den. Søg i Google.

> [...]
> er voksne - og foretrækker byer med et hektisk natteliv - men vi har
> ikke noget ønske om medlemskab af hverken BTN eller andre campingklubber,

Hver ting til sin tid. Vi elsker også den type pladser - men har det fint
med alt det andet. Også klubberne hvor vi selv stiller vores tid og
erfaringer gratis til rådighed.
Jeg syntes at du stort set er uretfærdig i din indstilling til dem. Min
opfattelse er, at man gør sit allerbedste - og er til glæde for en
forfærdelig masse mennesker.

Kan du ikke komme med en plads hit liste? Til gengæld for al den hjælp du
helt gratis finder i nyhedsgr og andre fora?

Man kan godt være en vigtig person
uden at være en vigtig person.

Fra : Anette

Dato : 04-09-05 21:52

Sten Bo wrote:
> Og selvfølgelig totalt ugennemsigtig - men i sidste ende må det være
> bundlinien der tæller - og den kender kun plads og måske
> sammenslutning.

Præcis, men de penge som I som medlemmer af denne eller hin campingklub
sparer, dem må andre jo nødvendigvis betale. F.esk turister og folk som jeg
der kun dukker op ind imellem.
Så muligheden for at nedbryde den karteldannelse det nærmest ligner, ville
være til stede hvis konkurrencen virkelig var (rabat)fri.

> [...]
> forhøre dig i et forum som f.eks. her. ( Eller melde dig i BTN som så
> gør en masse arbejde for dig, også hvis det kun handler om penge!)

Camping cheques har jeg aldrig gidet sætte mig i brugen af. Ren dovenskab.
Camping er for mig afslapning, frihed, fred og ro - ikke en passion

> [...]
> Og hvad med udgifter til mili - skoler - sygehuse osv. Og hvad med
> alle de andre "gebyrer" vi skal slippe til fællesskabet?

Der er en Væsentlig forskel på hvad der er udgifter man som borger i et land
er pålagt via lovgivningen - og så udgifter man bliver påtvunget af private
klubber og foreninger. Vel at mærke udgifter som er svære at finde
oplysninger om på diverse campingpladser HP.

F.eks Jeg er musiker. De fleste mennesker oplever et par gange i løbet af
et liv at skulle hyre musik til f.eks en privatfest eller en
firmajulefrokost. Hvor højt ville ramaskriget ikke være hvis vi som
musikere, stillede med en ekstraregning på 100 kr og tvang vore kunder til
at være med i
en klub for " glade musikerbrugere", bare fordi de skulle bruge musik den
ene gang?
Især hvis vi ikke havde besværet os med at oplyse vores kunder ompågældende
udgift/medlemskab, før aftalen blev truffet..

> Jo man kan også vælge at la være

Det er jo også det nemmeste - ret meget nemmere end at tænke sig om i hvert
fald

> Jeg tror, at det helt grundliggende problem er, at der er alt for
> mange mennesker på jorden - i hvert fald her i vores del - og at man
> så er n ød til at "regulere" adfærd osv.

EEJJJ! tag dig sammen Sten Bo.
Ja et samfund er nødt til at adfærdsregulere, men en campingklub/
Campingplads ejer? ???

> Du blir nød til at campere i lande med allemandsret og jeg kan
> anbefale Norge og Sverige - men gør også opmærksom på at lille DK
> Skov og naturstyrelsen er med på den. Søg i Google.

Der er masser af skønne steder i Norden, men nu er jeg blevet så træt af
regnvejr at jeg nu foretrækker solgarantien sydpå.

> Jeg syntes at du stort set er uretfærdig i din indstilling til dem.
> Min opfattelse er, at man gør sit allerbedste - og er til glæde for
> en forfærdelig masse mennesker.

Hvilket da også er dybt prisværdigt og da vel også meningen med en klub?
Men - igen - derfor behøver man da ikke med Djævelens vold og magt eller
rette surt tjent Mammon at påtvinge folk, der ikke har lyst, til at være en
del af klubben, vel?
De klubber jeg er medlem af, og laver et relativt stort stykke arbejde for,
har jeg (frivilligt) valgt ud fra en interessefællesskab. Det formoder jeg
også at campingklubmedlemmer har. Men der er ingen af de klubber jeg
deltager i der påtvinger medlemskab til folk der dyrker samme interesse,
eller har samme erhverv. Stavnsbåndet har været ophævet i rigtig mange år i
DK, og vi har da også en relativ foreningsfrihed.
Igen et eksempel: Jeg er i Dansk musiker forbund og to små tilhørende
musikerklubber under den hat. Men jeg vil da aldrig forhindre dig eller
andre i et give et nummer på klaveret i forsamlingshuset, ej heller tvinge
dig til at være klubmedlem i den region før du kan få lov til at spille.
Det kan du såmænd gøre helt kvit og frit- uden transitpas eller andre pas
eller udgifter af nogen art..

> Kan du ikke komme med en plads hit liste? Til gengæld for al den
> hjælp du helt gratis finder i nyhedsgr og andre fora?

Jeg har skam flere gange her i gruppe givet et par ideer om de pladser vi
synes har været bedst.
Vi er aldrig på samme plads to gange. Helst noget helt nyt hver gang. Til
februar går turen til Costa Tropical til Castell de ferro, på camping
Huerta Romero. Den er vi spændte på at opleve..
Eller er en af de bedste en lille plads udenfor Merida i Spanien , ellers
har jeg foreslået et par steder i Portugal og Italien o.s.v.
Jeg hjælper skam gerne når jeg kan i diverse fora - men i denne NG er jeg
jo en af disse forfærdelige autocamperejere, og jeg ved ikke noget om
hverken teltvogne eller CV'er

/ Anette

Fra : K. H. Hansen

Dato : 05-09-05 07:54

Jamen det er da fuldstændigt frivillig om du vil støtte BN med en hund, og
som du jo selv er inde på, så kan du finde din campingplads på anden vis.

Hvad er problemet?

Jeg har også hyret en musiker, og selv om hans musik var rædselsfuldt, gav
han ikke rabat, han overholdt ikke aftalen om, at lade Jodlebirger og Ricard
Ragnvald musik undlades, han spillede ikke korrekt til sangene.

Og alligevel skulle han have fuld pris.

Her i dette tilfælde kunne du vælge fra med hensyn til BN.

Uantastet man kunne lægge sag an mod musikeren, så var festen ødelagt.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-09-05 08:26

> [...]
> han ikke rabat, han overholdt ikke aftalen om, at lade Jodlebirger og
> Ricard Ragnvald musik undlades, han spillede ikke korrekt til sangene.

Sidespring:

Min far var musikker så jeg er opvokset med suppe/steg og is-musik. En
periode i mit liv havde jeg som hobby at tage ud og optage video af folks
bryllupper, fødselsdage m.m. Kun 10% af "musikkerne" kunne spille rent - og
kun 10% af gæsterne kunne høre der kom mærkelige toner ud af tastaturet på
den selvlærde musikker. Det drejede sig primært om forkerte akkorder.

--
Per, Esbjerg

Fra : Anette

Dato : 05-09-05 19:54

Per Henneberg Kristensen wrote:
> [...]
> spille rent - og kun 10% af gæsterne kunne høre der kom mærkelige
> toner ud af tastaturet på den selvlærde musikker. Det drejede sig

- dem er der sikkert stadig masser af

men det hører vist ikke til i denne NG men i dk.kultur.musik

/ Anette

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-09-05 10:24

K. H. Hansen wrote:
> Jamen det er da fuldstændigt frivillig om du vil støtte BN med en
> hund, og som du jo selv er inde på, så kan du finde din campingplads
> på anden vis.
> Hvad er problemet?

Det vil altså sige, at du er enig i at det handler om cool cash og ikke
sagen?
Jeg synes i hvert fald din argumentation tyder på at BN har ambitioner om at
blive et alternativ til DCU, hvorfor det i sig selv er et mål at bygge en
organisation op.
Var det 'sagen' det handlede om, ville man vel gøre alt, hvad der kunne
promovere eksistensen af de pladstyper Back To Nature mener er vigtige at
fremme.
For mig ser det ud til at det åbenbart er vigtigst af få stablet en
organisation på benene. Og det er helt legitimt.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Anette

Dato : 05-09-05 20:02

K. H. Hansen wrote:
> Hvad er problemet?

Hvis du ellers havde læst tråden, så ville du have set at det jeg anker over
er at hvis jeg har lyst til at campere her i mit eget hjemland, så bliver
jeg påtvunget en udgift til en klub, som jeg ikke ønsker at bidrage til. Jeg
brokker mig over campingpasset! Ikke over BTN eller andre klubber - kun over
at de påtvinger andre ( som mig) der ikke ønsker medlemskab en ekstraudgift,
som jeg ikke på nogen måde har mulighed for at blive oplyst om før jeg står
med tegnebogen fremme i indskrivningen.

Jeg brokker mig over at campingklubber udnytter selvstændige
erhvervsdrivende ( campingpladsejere) til at øge deres medlemstal og opkræve
deres kontingent hos nye medlemmeri stedet for at gøre som alle andre
klubber. Alle andre klubber opkræver hos de eksisterende medlemmer - og
forsøger så at gøre sig så attraktive at folk selv frivilligt melder sig
ind. Campingklubber bruger tvang.

Håber du forstår det nu

eller er det bare ærgerligt.

Hav en fantastisk dag

/ Anette

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-09-05 21:30

> [...]

> og forsøger så at gøre sig så attraktive at folk selv frivilligt melder

Der er ellers skrevet rigeligt i denne tråd nu - men:
Hvis man kommer til en campingplads og køber et campingpas bliver man ikke
samtidig medlem af en campingklub. Det er faktisk lige modsat. Hvis man
melder sig ind i en campingklub får man typisk samtidig et campingpas og
sparer så at købe det, når man senere får brug for det. Men selve
medlemsskabet er væsentligt dyrere end campingpasset.
Mig bekendt er det campingrådet som kræver, at man har campingpas for at
komme ind. Så det er altså ikke klubberne, som kræver det.
Jeg er frivilligt medlem af dcu og fik derved også campingpas. Det giver mig
også adgang til alle mulige andre pladser, som intet har med dcu at gøre.
Det pas jeg havde gav mig så i sommer så meget rabat i Kroatien, at jeg fik
betalt både mit campingpas og medlemsskab af dcu. Så kan man så selvfølgelig
begynde at diskutere, om nogen skal have rabat eller ej, men det er jo også
mere eller mindre muligt inden for alle andre brancher.
Campingpas er jo iøvrigt ikke bare et dansk fænomen, men derimod en
international aftale. Mange har angiveligt ikke haft brug for det i
udlandet, men vi har camperet i over 30 år og altid brugt det såvel
herhjemme som i udlandet. Men jeg må også indrømme, at jeg aldrig har
forsøgt at unddrage mig at bruge passet, idet jeg accepterer, at man har
denne aftale på tværs af grænserne.
Man kan iøvrigt læse meget mere rundt omkring på nettet om, hvad
campingpasset er.
Bl.a. her:
http://www.hanses-campingsider.dk/campinglivet/campingpas.htm

Du behøver ikke endnu engang at beskrive din mening om det, da jeg har
forstået din indgangsvinkel til det, og fuldt ud respekterer den - selv om
jeg ikke er enig.
Jeg reagerer udelukkende, fordi jeg er af den klare opfattelse, at de du
skriver er faktuelt forkert.

Kurt

Fra : Anette

Dato : 05-09-05 21:55

Kurt B. Andersen wrote:
> Jeg reagerer udelukkende, fordi jeg er af den klare opfattelse, at de
> du skriver er faktuelt forkert.

Hej Kurt

Ovenstående har du formentlig helt ret i - det er emne der skrives meget
lidt om på diverse hjemmesider, og som er liiiidt svært at få helt hold på
når man er novice på campingpas området - så tak for hjælpen

/ Anette

Fra : K. H. Hansen

Dato : 06-09-05 10:19

Nu er det sådan, at campingpasset også er en forsikring, og så langt jeg er
informeret, også godkendt af de andre landes campingorganisatioener.

I sommer var jeg landet på en plads i Prag der hedder Caravancaping i motol,
da jeg stod i receptionen forlamgte de pas eller kørekort, og da jeg ikke
overdrager mit pas eller kørekort til nogen opstod det naturligt en polemik
mellem den meget dårligt tysktalende recptionist og mig, men det endte med,
at hun tog mit int. camping plads, og gud være lovet for det. Da vi
afregnede efter ti dage fik jeg et forkert campingpas, min tanke var, med
det rod hvis de havde fået mit pas eller kørekort, ja så havde jeg været
tabt.

Campingpasset er internationalt, og campingpladserne får kun deres vilje med
hensyn til aflevering af pas eller kørekort, fordi mange campister er
sløsede med deres dokumenter. Og husk, campingpladser skal i ligheder med
alle andre overnatningssteder, kende deres gæster ved navn og hjemadresser.

Hellere sætte et campingpas til end pas eller kørekort, disse dokumenter må
du end ikke overlader til tilfældige receptionister på en campingplads.

Og for i øvrigt har jeg aldrig været udsat for tidligere, at de ikke ville
godkende campingpasset, og jeg har dog været på adskillige pladser i EU.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 06-09-05 12:28

K. H. Hansen wrote:
> Nu er det sådan, at campingpasset også er en forsikring, og så langt
> jeg er informeret, også godkendt af de andre landes
> campingorganisatioener.

Og når pladserne rask væk accepterer at folk ikke bruger campingpas, er
denne forsikring ikke en bønne værd. Han, der skader dit telt eller din CV
er jo alligevel ikke dækket, hvis han ikke har campingpasset.

> Campingpasset er internationalt, og campingpladserne får kun deres
> vilje med hensyn til aflevering af pas eller kørekort, fordi mange
> campister er sløsede med deres dokumenter.

Nej, de gør ej. De får de informationer, de har brug for ved at skrive af
fra passet. Og jeg har aldrig været ude for at det var et problem. Og ellers
har jeg en 3-4 fotokopier af første side i passet med - det er meget let og
komfortabelt.

> Og husk, campingpladser
> skal i ligheder med alle andre overnatningssteder, kende deres gæster
> ved navn og hjemadresser.

Og da campingpasset alligevel ikke er mere værd end bagsiden af en
toiletpapir som identifikation, betyder dette argument intet.

> Hellere sætte et campingpas til end pas eller kørekort, disse
> dokumenter må du end ikke overlader til tilfældige receptionister på
> en campingplads.

Ja, bortset fra den detalje at alternativet til et campingpas IKKE er at
aflevere pas/kørekort.

> Og for i øvrigt har jeg aldrig været udsat for tidligere, at de ikke
> ville godkende campingpasset, og jeg har dog været på adskillige
> pladser i EU.

Vi er tilsyneladende ikke landet på de samme pladser. Min erfaring er den
modsatte.

Det eneste argument for campingpasset er IMO en mulig rabat - resten er
demagogi!
Jo, og så at man i vores del af europa forlanger et pas, hvorfor jeg så
vælger den billigste løsning: Det scandinaviske.
Men næste gang jeg ferierer i det sydlige vil jeg lave et eksperiment: Jeg
vil forsøge at bruge mit bibliotekskort og lur mig: Hvor mine medrejsende
får held med at aflevere deres campingpas vil jeg få held med at aflevere
mit lånekort til Frederikshavn Bibliotek!

Og til sidst: Jeg har intet imod at folk har det Internationale Campingpas -
men deres argumenter for det skal ikke have lov til at stå uimodsagt.

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Sten Bo

Dato : 06-09-05 17:14

,
> [...]
>
> Og til sidst: Jeg har intet imod at folk har det Internationale
> Campingpas - men deres argumenter for det skal ikke have lov til at stå

Vi bruger sygesikringskortet på biblioteket og så en selvvalgt pinkode

Jamen hvis nu argumentet er, at det skal man ha - i følge aftalerne? Er
det ikke et gyldigt argument? Kan godt være du har et diplomatpas, eller
er kongelig med gratis adgang - eller viser jagttegnet. Eller det kan være
at du vil aflevere en hurtig DNA test - men det er ikke et campingpas! Hvad
så. Du opfylder ikke reglerne. Pumtåm.

Jeg har været (tjenestemand!) bilbilletør på DSB Helsingør og har engang
krævet og fået penge af den Svenske konge fordi han havde glemt sit frikort
og var i civil, inkognito. Vet ni inte hvem jeg er? Nej....Betal
eller bliv i Sverige !!! - Han gav så, glimt i øjet - også til en lille en
til messen.

Men kort sagt. Al det i komme med er noget fis hvis andet er aftalt.

Men pladserne er selvfølgelig mestendels private forretninger og derfor
smidige. Og vi møder 1000 forskellige mennesker i receptionerne og de er vel
heller ikke lige godt uddannede alle sammen.

Men der er vist en aftale om, at godkendte pladser ( her i landet) skal
forlange et af de pas man ser på
http://www.danskecampingpladser.dk/camping/camping.nsf/0/2AA96C5A053232DDC1256CF50029BBB1?OpenDocument

At man så ikke altid gør det er en anden sag, der som du siger svækker
argumentet omkring forsikringen. Det kan være, at det var derfor at Trio
pladsen Prag, som omtalt ville _låne_ skadelidte midler til at komme
videre. Man havde måske ikke papirerne i orden over for en Dansk campist,
endda et medlem i DCU og en potentiel bøvler på Internettet, sådan at man
omgående kom frem med muldvarpen.?

Er der noget med at du har et overbevisende udseende?

Fra : Jan Bøgh

Dato : 06-09-05 18:45

Sten Bo wrote:

> Vi bruger sygesikringskortet på biblioteket og så en selvvalgt
> pinkode

Det gør de muligvis også i Frederikshavn - jeg har ikke været på biblioteket
i årevis!

> Jamen hvis nu argumentet er, at det skal man ha - i følge aftalerne?

Men det skal man ikke!
Jeg har ikke haft brug for det endnu i hverken Frankrig, Østrig eller
Italien. Og jeg har ikke udvalgt pladser på forhånd.

> Er det ikke et gyldigt argument?

Nej, for præmissen er ikke korrekt.
Men havde den været det, jo så er det da et afgørende argument.
> Pumtåm.

> Men kort sagt. Al det i komme med er noget fis hvis andet er aftalt.

Men de kender sgutte aftalerne dernede i de varme lande. Ja nogle af dem vil
ligefrem slet ikke høre om det.

> Men der er vist en aftale om, at godkendte pladser ( her i landet)
> skal forlange et af de pas man ser på

Ja, men vi lever jo heller ikke just i et samfund, hvor regulering er
sjælden.

> Er der noget med at du har et overbevisende udseende?

Nej, men jeg bruger gode argumenter

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Sten Bo

Dato : 06-09-05 19:05

,

> Nej, men jeg bruger gode argumenter

Underligt og magverdigt - (sig det) for det ene øjeblik prøver man at finde
ud af hvad der betyder noget - eller kan lade sig gøre - helt fint endda
meget fint

og så at fastslå hvad der gælder, her og i aftalelandene.

Jeg havde i min tid på Holmen fast nattegn - et rødt hvidt kort med navn
osv. - og opdagede, at min gode ven desværre uden, frisk og fro gik med mig
i byen på en pakke Prince viftet i luften på overbevisende måde. Han blev
aldrig knaldet selv om det stod på i flere mdr. Vi holdt op da sparepengene
slap op.

Hilsen

Fra : Sten Bo

Dato : 05-09-05 09:39

> [...]
ville
> være til stede hvis konkurrencen virkelig var (rabat)fri.

Problemet er at du overhovet ikke kan genneskue tingene - og jeg tror at
det er fri fatasi at det vil hjælpe at fjerne rabatterne. Prisrene blir
stadig det man kan tillade sig at ta.

,
> Camping cheques har jeg aldrig gidet sætte mig i brugen af. Ren dovenskab.
> Camping er for mig afslapning, frihed, fred og ro - ikke en passion

Jammen så - 110 kr for 2 i døgnet alt inclusieve.

Vi "har" et ægtepar i Clubben førstegangscampister 70 år der startede i maj
i CC med en Belgien Normandiet Frankrigstur. 8000 Km 36 overnatninger på 40
døgn. alt kodet ind i GPSsen.og planlagt via nettet hjemmefra, Overnatninger
på slotte og herregårde - marmorbad "guld sanitet osv ( kun en dårlig
plads) alt 1´klasse. spiste fremragende ude hver dag og så alle større ting
der anbefales på ruten. Samt havde en massse morskab af at blive send
gennem markveje vinmarker osv som kun en gps kodet rigtigt kan finde på.

Men 110 kr. i døgnet for rigtig fremragende overnatninger fundet gennem
deres register. Også et forslag. Det kræver selvfælgelig at man er passende
struktureret og gidder. De havde solgt en stor båd og vil nu se Europa fra
land. Sådan!

> [...]
> private klubber og foreninger. Vel at mærke udgifter som er svære at finde
> oplysninger om på diverse campingpladser HP.

3 forkerte. kirkeskat er ikke lovbefalet - udgifter til campingpasset er
børnelærdom.
Pladspriser er let tilgængelige.

,
,

> EEJJJ! tag dig sammen Sten Bo.
> Ja et samfund er nødt til at adfærdsregulere, men en campingklub/
> Campingplads ejer? ???

Det er her filmen knækker åbenbart- beklager.

Man "regulerer" og har endda uskrevne regler alle steder.
Tænk bare hvis der ikke er papir på toiletterne. Joe det er der da som
regel her nordpå . og andre steder er der ikke.
Væsentligt at vide inden man går i gang - men det læres.

,> - men i denne NG er jeg
> jo en af disse forfærdelige autocamperejere, og jeg ved ikke noget om
> hverken teltvogne eller CV'er

Så er du jo ikke rigtig campist. Du burde ta en aspirant tid med cykel telt,
outlwell telt, teltvogn, og cv inden du slippes ud på pladserne sådan at du
har lidt ydmyghed, kultur og baggrund.

Bare vent, det skal man nok få styr på. Grin, meget stort grin.

Kan du ikke prøve at spille dig frem hvis det kniber.

Hilsen og tak for debatten

Sten

Fra : Sten Bo

Dato : 05-09-05 12:27

>8000 Km 36 overnatninger på 40 døgn. ,

Man var altså på 36 forskellige pladser.

Fra : Anette

Dato : 05-09-05 19:53

Sten Bo wrote:
> Jammen så - 110 kr for 2 i døgnet alt inclusieve.

Det er rørende - men ikke nok til at jeg gider bøvlet
Og nej vi har ikke GPs med gode gammeldaws landkort - det er så mænd
rigeligt til at sende os forkerte steder hen - men det gør jo turen
interessant

> 3 forkerte. kirkeskat er ikke lovbefalet - udgifter til
> campingpasset er børnelærdom.
> Pladspriser er let tilgængelige.

Børnelærdom - for hvem? Førstegangscampister?
Jeg har intet kunne finde på diverse campingpladsers HP's.
Pladspriser ja - men ikke campingpastvang.

Og jo- jeg synes stadig det er besynderligt med klubber der ikke bare
opkræver medlemsafgift for klubmedlemmer, sådan som alle andre klubber gør,
men tvangsindlægger alle andre til at spytte i den slunke kasse også.

> Det er her filmen knækker åbenbart- beklager.

> Man "regulerer" og har endda uskrevne regler alle steder.

Det gør jo verden fantastisk nem, ikk? Det gør campingverdenen til en lille
lukket klub for "os der ved noget" og dem der ikke ved noget. Ikke specielt
sympatisk eller attraktivt, vel?

> Tænk bare hvis der ikke er papir på toiletterne. Joe det er der da
> som regel her nordpå . og andre steder er der ikke.
> Væsentligt at vide inden man går i gang - men det læres.

Meget kan læres og bliver lært. I udlandet som regel ved hjælp af hjælpsomme
"naboer"
Herhjemme med negative sigende blikke der rammer den ulyksaglige hårdt og
forvirrende.

> Så er du jo ikke rigtig campist. Du burde ta en aspirant tid med
> cykel telt, outlwell telt, teltvogn, og cv inden du slippes ud på
> pladserne sådan at du har lidt ydmyghed, kultur og baggrund.

Beklager jeg sprang direkte fra cykel og minitelt til CV ( Adria Mistral i
84) - til camper i 2000.
Jeg kan godt se der mangler lige et par ltrin. Adriaen blev luftet et par
gange på danske pladser, men ellers kun syd for München og det samme gælder
de campere vi har haft/har. Det er først for 14 dage siden vi igen har
besøgt en dansk plads.
Og det må så godt vente en 3-4 år før det sker igen

> Kan du ikke prøve at spille dig frem hvis det kniber.

Been there - done that. - og det er faktisk tæske sjovt. Sikken en masse
mennesker man får talt med

> Hilsen og tak for debatten

selv tak

/ Anette

Fra : LS

Dato : 07-09-05 23:18

> [...]
> Men - igen - derfor behøver man da ikke med Djævelens vold og magt eller
> rette surt tjent Mammon at påtvinge folk, der ikke har lyst, til at være

Det gør man jo heller ikke. Man behøver ikke at være medlem af en klub for
at få et campingpas.

> [...]
> Det kan du såmænd gøre helt kvit og frit- uden transitpas eller andre pas

Nå, her i byen er der da en musik klub hvor man skal fremvise medlemskort
for at komme ind og få lidt rabat

Fra : LS

Dato : 07-09-05 23:36

> [...]

> Så muligheden for at nedbryde den karteldannelse det nærmest ligner, ville
> være til stede hvis konkurrencen virkelig var (rabat)fri.

I mine øjne er det at der gives rabatter netop et eksempel på at
konkurrencen er fri.

Fra : LS

Dato : 04-09-05 10:35

> [...]

Det
> ville give en mere fri konkurrence og en større gensigtighed.

Lige nøjagtig det synes jeg er en meget dårlig ide. Hvorfor skulle jeg
betale det samme som dig istedet for at få det lidt billigere. Dårlig ide

Fra : Anette

Dato : 04-09-05 21:17

LS wrote:
> Lige nøjagtig det synes jeg er en meget dårlig ide. Hvorfor skulle jeg
> betale det samme som dig istedet for at få det lidt billigere. Dårlig
> ide

Ville du også synes at det var helt okay at jeg kunne handle i f.eks hos
andre selvstændigt erhvervsdrivende, som du måske "har brug" at handle hos
ca 1 gang om året? Ville du synes det var fedt at du pludselig skulle købe
pas og melde dig i forening - bare for den ene gang?
Sådan er min virkelighed jo. Vi bruger ikke danske campingpladser ormalt,
men ville da lige prøve en enkelt weekend, bare for at opleve om forskellen
på danske og udenlandske pladser, er stor som nogle skriver/siger.

/ Anette

Fra : LS

Dato : 07-09-05 23:09

> Ville du også synes at det var helt okay at jeg kunne handle i f.eks hos
> andre selvstændigt erhvervsdrivende, som du måske "har brug" at handle
hos
> ca 1 gang om året?

Ja da det er da helt iorden at du får lidt kvantumsrabat. Det er jo den
virkelighed vi alle lever i. Nogle forhandler sig frem til en rabat og
andre
betaler fuld pris.

>Ville du synes det var fedt at du pludselig skulle købe pas og melde dig
>forening - bare for den ene gang?

Fedt og fedt, nogen gange skal man bruge et dokument fordi det er bestemt
men du kan sikkert også finde pladser hvor du kan klare dig med dit
rejsepas.
Du behøver iøvrigt ikke være medlem af en forening for at få et campingpas