Skal den synes?
Fra : Sten Bo

Dato : 16-08-05 08:33

Der spørs sommetider på om den skal synes - og her er det fundet på tryk
i anden
anledning.

http://www.politi.dk/Helsingoer/da/Borgerservice/nummerpladerogregistrering/syn/

Hvis du har et køretøj, der ikke er omfattet af reglerne om periodisk syn,
f.eks. en campingvogn eller en traktor, skal køretøjet synes ved ejerskifte.

Det gælder dog ikke, hvis:

a.. køretøjet er registreret første gang for mellem 5 og 10 år siden, og
det er godkendt indenfor de sidste 2 år eller
b.. køretøjet er registreret første gang for mere end 10 år siden, og det
er godkendt inden for det sidste år.

--
Nu går vi vinteren i møde.
-Jae - skal vi gå den anden vej!

Fra : Sten Bo

Dato : 16-08-05 09:01

> [...]
> det er godkendt indenfor de sidste 2 år eller
> b.. køretøjet er registreret første gang for mere end 10 år siden, og det

Ja altså på mig virker teksten som om den så skal til syn hvis man
ejerskifter inden den er 5 år - men det er da ikke tilfældet. Man plejer at
sige at det er de gamle bilregler der gælder og der sku man helst se at
komme af med skidtet inde det 5´ år - idet bilen ellers faldt betragteligt i
værdi hvis man ikke synede selv først.

--
Han forstod hvert et ord.
Såe - kan du engelsk?

Fra : Allan Hansen

Dato : 16-08-05 12:28

> [...]
> komme af med skidtet inde det 5´ år - idet bilen ellers faldt betragteligt
> i værdi hvis man ikke synede selv først.

Som jeg læser teksten så skal den ikke til syn ved ejerskifte i de første 5
leve år fra første syn.
Mellem 5-10 år må den ikke gå mere end 2 år fra sidste syn.
Efter 10år fra første syn max et år fra første syn.

Mvh AJH
Min kone siger at virker forstyrende at jeg snorker.
Det kan jeg ikke forstå? Det virker mere forstyrende at hun snorker.

Fra : Sten Bo

Dato : 16-08-05 12:51

"Allan Hansen" <ajh[slet_dette]@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Min kone siger at virker forstyrende at jeg snorker.
> Det kan jeg ikke forstå? Det virker mere forstyrende at hun snorker.

Det der kikser lidt for mig (rolig nu) .-)) er først udsagnet om at den skal
synes ved ejerskifte, altså generelt (uanset alder!)

- holdt op mod forbeholdet hvor det ikke er nødvendigt hvis den er mellem
5-10 år, inden for 2 år osv. - og derefter over 10 år hvor synet så kun
gælder1 år hvis man skal sælge.

Sidste er krystalklart, men hvordan kom du frem til undtagelsen for de 5
første år?

--
Man har gjort det umulige muligt,
det er umuligt, at det kan være muligt,

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-08-05 13:23

> Sidste er krystalklart, men hvordan kom du frem til undtagelsen for de 5
> første år?

Sådan er det bare ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Allan Hansen

Dato : 18-08-05 18:07

> [...]
> gælder1 år hvis man skal sælge.
>
> Sidste er krystalklart, men hvordan kom du frem til undtagelsen for de 5

Jeg læser det som at der ikke er krav om syn i de første 5 leveår, da der
bliver tilkendegive at der ikke må gå over 2 år i perioden 5-10 år.
Meeeen en synshaj ved BS kan vel uddybe?

Mvh AJH

Fra : Jørgen L.

Dato : 19-08-05 13:27

0 til og med den 5 års fødselsdag skal den ikke synes v. ejerskifte
fra 5 og til den fylder 10 skal den synes v. ejerskifte, hvis sidste syn er
ældre end 2 år
fra 10 må synet, v. ejerskifte max være et år gammelt.

Hilsen Jørgen

Fra : Skafte Jørgensen

Dato : 19-08-05 20:41

"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er ældre end 2 år
> fra 10 må synet, v. ejerskifte max være et år gammelt.

Det er nemlig fuldstændig rigtigt og så er det endda skrevet så selv jeg
forstod det

FLOT

Mvh.
Martin