Dækskifte
Fra : Sparvath [8210]

Dato : 14-08-05 09:20

Jeg overvejer at skifte dæk på campingvognen, så jeg også kommer afsted på
de stive 8-lags varevognsdæk.
Skal jeg køre hele vogntoget ned til dækforhandleren eller skal jeg klodse
vognen op og afmontere hjulene ?

ivan, århus v

ivan.sparvath@DAMNSPAMstofanet.dk

Fra : Jørgen L.

Dato : 14-08-05 10:47

> [...]
> de stive 8-lags varevognsdæk.
> Skal jeg køre hele vogntoget ned til dækforhandleren eller skal jeg klodse

Det bestemmer du selv, det er nok en smule billigere at afmontere selv.

Hvor skal du hen ?
Hvis det er sydpå, så få det gjort i Tyskland, der er det endnu billigere.

Hilsen Jørgen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-08-05 10:59

"Sparvath [8210]" <ivan.sparvath@DAMNSPAMstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de stive 8-lags varevognsdæk.
> Skal jeg køre hele vogntoget ned til dækforhandleren eller skal jeg klodse

Nu bor jeg ikke i Jylland/Århus, men de gange jeg har fået skiftet dæk, er
jeg kørt ned til dækforhandleren og har ladet ham om arbejdet.
Det kostede det samme, om hjulene var afmonteret eller ej. Det tager ca. 5
min for af- og påmontering af hjulene for dem, så det ville de ikke give
rabat for - hvilket jeg godt forstår. Jeg plejer at bestille tid, så den
bliver lige bakket ind og skal ikke tages af krogen. Kort tid efter ruller
man igen.

Kurt

Fra : Jens

Dato : 14-08-05 12:42

> [...]
> de stive 8-lags varevognsdæk.
> Skal jeg køre hele vogntoget ned til dækforhandleren eller skal jeg klodse

Hvad er det nu det bedste er? Er det lavprofildæk (max 50'er profil) eller
er det høje stive varevognsdæk?

/Jens

Fra : Jørgen L.

Dato : 14-08-05 13:16

> Hvad er det nu det bedste er? Er det lavprofildæk (max 50'er profil) eller
> er det høje stive varevognsdæk?

Min erfaring siger de stive varevogns dæk, men de kan også fås i lavprofil
og det skulle så igen være bedre.
Det er specielt godt med langrillede dæk da de er mere retnings stabile.

Samt det faktum at varevogns dæk (8lag) skal have et tryk på 4-4,5 bar.

Hilsen Jørgen

Fra : Hans Jensen

Dato : 14-08-05 14:18

> Hvad er det nu det bedste er? Er det lavprofildæk (max 50'er profil) eller
> er det høje stive varevognsdæk?
>
> /Jens

Et 50' profil dæk er meget sart - ved evt kørsel over en kantsten eller
ligende kan dæk og fælg beskades hurtigt.
Og tror ikke du kan finde 8 lags i 50/60 profil, men de findes i 70 profil
serien.

Mvh Hans
Kører selv 8 lag på cv