Kommende CV-ejer søger råd
Fra : Michael Jørgensen

Dato : 11-08-05 10:09

Hej gruppe

som kommende CV-ejer har jeg et par spørgsmål til jer erfarne campister.
Håber i vil bruge et par minutter til at hjælpe os lidt igang.

Vi er en familie på fire - to voksne, et barn på 16 og et på 5. Vi kan
realistisk set nok kun lokke den lille med ud i Europa i en CV.

Vi regner med at købe en brugt CV - årgang '96-'00, en Dethleffs, Adria
eller Hobby omkring 460 cm. Den skal trækkes af hhv. en Carisma diesel (max
1300 kg total), og en Mondeo (max 1500 kg total), bruges til ture i DK men
stensikkert også til sydeuropa en gang om året.

Spørgsmål:
1) Ferieklargøring - nogen der har en checkliste vi kan låne?
2) Vinterklargøring - d.o.
3) Nogen ting man skal være særligt opmærksom på i forhold til CVer i 5-9
års alderen?
4) Udstyrsliste - hvad skal man ha' med (checkliste)?
5) Anbefaling af forhandlere
6) Links til handelspladser for CVer

Øvrige gode råd og vejledninger modtages gerne

Mvh
Michael

Fra : Nielsen

Dato : 11-08-05 10:39

"Michael Jørgensen" <andersand@mail.dk> wrote in message
> [...]
> 5) Anbefaling af forhandlere
> 6) Links til handelspladser for CVer
>
> Øvrige gode råd og vejledninger modtages gerne

Her er en "køre"checkliste:
http://www.campingferie.dk/h23_telte_teltvogne/s/checkliste.asp

Her er en "pakke"liste": http://www.norrby.dk/pakkeliste.htm

Fra : Jørgen L.

Dato : 11-08-05 13:04

> [...]
> 1300 kg total), og en Mondeo (max 1500 kg total), bruges til ture i DK men
> stensikkert også til sydeuropa en gang om året.

Lad nu være med at købe for småt, det er den største begynderfejl.
460 er klart det mindste i bør kigge på nok nærmere 500, prøv at forestille
jer en uge med regn hvis i ikke har plads

> 5) Anbefaling af forhandlere

Hvor i landet ?

> 6) Links til handelspladser for CVer

> Øvrige gode råd og vejledninger modtages gerne

gør det betinget at den er fugttestet !!!!!!!!!!!!!

Hilsen Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-05 19:03

[snip]
> Lad nu være med at købe for småt, det er den største begynderfejl.
> 460 er klart det mindste i bør kigge på nok nærmere 500, prøv at
> forestille jer en uge med regn hvis i ikke har plads

Ja det er nok rigtigt - jeg forsøger at forestille mig netop den situation,
når jeg går ind i en vogn for at "fornemme stemningen".

> Hvor i landet ?

Øst/midt/vestjylland.

> gør det betinget at den er fugttestet !!!!!!!!!!!!!

Noteret!

Tak for svarene

Michael

Fra : Allan Hansen

Dato : 11-08-05 22:09

"Michael Jørgensen" <spamkiller_snabela_webhiker.dk> skrev i en meddelelse
> [snip]
>
> Ja det er nok rigtigt - jeg forsøger at forestille mig netop den
> situation, når jeg går ind i en vogn for at "fornemme stemningen".

> Øst/midt/vestjylland.

Så er der disse:

http://www.campingparken.dk/

http://www.ikastcamping.dk/

http://www.safari-caravan.dk/

http://www.silkeborgcaravan.dk/

http://www.hilmarscamping.dk/

http://www.lindcc.dk/

http://antonscamping.dk/

http://www.caravanringen.dk/

så er der læsestof til et par timer.

Mvh AJH

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 12-08-05 21:05

Hej Michael
Yeps.
Håber du bliver lige så grebet af campinglivet som alle os andre .....
Her lige et par gode hjemmesider du måske kan have gavn af?
http://www.camping-cars-caravans.de/doityourself/ Gør det selv /Montering
af diverse ting på CV

http://www.whattowcar.com/index.php Bil / CV sammensætning - Hvad er bedst ?
http://www.campingstuff.dk/home/html/ Privat side der giver svar på mange
spørgsmål.
http://www.campingtips.dk/ Her primært en debat side også med mange gode
indlæg.

Hvis jeg var dig ville jeg primært vælge en vogn der "passer" bedst til 3 ,
da den store helt sikkert i perioder ikke "gider" med på Camping. Og ved
Udlandsture gerne vil overnatte i telt som alle andre i den alder gør !
Og da værdien på en brugt vogn ikke falder drastisk , er der ikke et
voldsomt værditab hvis du fortryder købet af en for lille vogn.
Det er da vel også som nybegynder nemmere at have styr over en mindre vogn
og overskud i køretøjet til at kunne komme forbi b.la. Kassel området (Meget
"bakket" område i midt Tyskland).
Så jeg tror også at jeg som udgangspunkt selv ville starte med en fornuftig
vogn i omkring 4,5 meters klassen.
(Kan formodentlig også trækkes af begge typer bil , som du nævner)

Hilsen fra en der ikke vil undvære Camping.
Kim

Fra : Sten Bo

Dato : 12-08-05 07:42

"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse
,

> [...]

> 460 er klart det mindste i bør kigge på nok nærmere 500, prøv at
> forestille jer en uge med regn hvis i ikke har plads

Jo det lyder da rimeligt - men hvis man er begynder - med dagligbilen som
trækdyr - har jeg et eller andet i baghovedet med uerfarenhed og vægtforhold
i trækket. Er det altid klogt at købe 1´gangs vognen helt ud til
marginalerne?

Jeg forstår udmærket, at man har et givet pladsbehov, og at mer vil ha mer,
men jeg syntes ofte at man ser folk beklager sig over manglende trækkraft -
og at trækket er ubehageligt ved andres overhalinger eller når det blæser en
smule.

Det er måske svært at forholde sig til begynderes begyndelse når man selv er
godt etableret, har måske skiftet bil og cv et par gange. Rækkefølgen er vel
altid større CV og så bagefter nødvendigt skift af bil til besungne Diesel -

Man har fået masser af rutine og glemmer måske nogle af mellemregningerne?

- Bare man overholder bestemmelserne er alt i orden - men nogle har måske
behov for en blødere start.

Hilsen
--
Hvordan har deres mand det?
- Jo, tak - nu er feberen normal.

Fra : Jørgen L.

Dato : 12-08-05 07:54

> [...]
> trækdyr - har jeg et eller andet i baghovedet med uerfarenhed og
> vægtforhold i trækket. Er det altid klogt at købe 1´gangs vognen helt ud

Ja det er rigtigt, nu skrev jeg heller ikke at de skulle gå til
marginalerne, men at jeg har den erfaring efter at have talt med mange som
har fortrudt at de købte for småt, eks. 435 til en familie på 5 osv.

Hilsen Jørgen

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 11-08-05 16:38

"Michael Jørgensen" <andersand@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
[klip]

> 6) Links til handelspladser for CVer

www.campingferie.dk

www.campingvogne.dk

http://www.mobile.de/cgi-bin/searchPublic.pl?new=1&bereich=womo&category=1400&sprache=

Go' jagt

ivan, århus

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-05 22:06

> Vi er en familie på fire - to voksne, et barn på 16 og et på 5. Vi kan
> realistisk set nok kun lokke den lille med ud i Europa i en CV.

Det kommer vel an på hvad I lokker med ?
Man ser da mange i den aldersgruppe ude i verden.

Mvh. Per.