Køleskab
Fra : Jens

Dato : 09-08-05 20:55

Hej

Er der nogen der kender et tysk køleskab mærket "Bomann KB 205". Det kan fås
for ca.100 Euro inkl transport til DK. Det er på ca. 50 liter og en lille
halv meter på alle leder. Jeg går ud fra det er et kompressorskab. Duer det
til noget?

/Jens

Fra : Ole Sørensen

Dato : 10-08-05 08:43

Jens <mugarbeFJERN@privat.dk> skrev:
>Hej
>
>Er der nogen der kender et tysk
>køleskab mærket "Bomann KB 205". Det kan fås
> [...]

-- Hej Jens
Jeg kender ikke fabrikatet, men jeg tror ikke du skal regne med,
at det er et kompressorskab, de er normalt _meget_ dyrere!
Med venlig hilsen

Ole

Fra : Sten Bo

Dato : 10-08-05 09:08

"Ole Sørensen (slet D2RQY)" <ole123@D2RQYsoerensen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:11236599640.543335810947106@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> Jeg kender ikke fabrikatet, men jeg tror ikke du skal regne med,
> at det er et kompressorskab, de er normalt _meget_ dyrere!

Hejsa
Kun hvis de også skal køre på 12 24 v.jævn

Forhandlerne har en boks - loves ned til minus 15 - Waeco 40 l til 230 v for
kr.
2100 (og det fås billigere på nettet).

Harald Nyborg er "billige" med invertere 12 volt jævn til 230 veksel Regn
med at der skal en ordentlig Børge til at starte kompressoren i boksen med -
idet startstrømmen er mindst
10 A i nogle millisek. - så der skal enten en 600 eller 1000 watt til. Men
så har man også en inverter til det meste.

Boksen kører fremragende - men man kan da høre kompressoren.

Sten

Fra : Jens

Dato : 12-08-05 17:18

> [...]
> Jeg kender ikke fabrikatet, men jeg tror ikke du skal regne med,
> at det er et kompressorskab, de er normalt _meget_ dyrere!

Jeg har nu haft kontakt til fabrikanten (www.bomann.de) og de siger at det
ER med en kompressor. Det skulle næsten prøves om det kan overleve 3 uger i
forteltet i Italien næste sommer

/Jens

Fra : Ole Sørensen

Dato : 22-08-05 18:27

slet
> [...]
>siger at det
>ER med en kompressor. Det skulle
>næsten prøves om det kan overleve 3 uger i

Jas, det lyder jo helt fantastisk, lad os høre nærmere, hvis du
beslutter dig til at købe det og får det afprøvet
Med venlig hilsen

Ole

Fra : Jan Bøgh

Dato : 22-08-05 19:26

Ole Sørensen (slet CZL4E) wrote:

> Jas, det lyder jo helt fantastisk, lad os høre nærmere, hvis du
> beslutter dig til at købe det og får det afprøvet
> Med venlig hilsen

Men ellers kan de små billige kølebokse, der pt. sælges til godt et par
hundrede hos Jem & Fix. Vi havde sådan en fætter kørende mens det elendige
fordamperskab ikke kunne følge med. Og den gjorde det fremragende. Husk at
supplere den med en strømforsyning (svjh til omkring 150 kr.).

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jens

Dato : 22-08-05 21:15

> [...]
>
> --
> Fotoamatør af Guds (u)nåde.
> PS: Nye (opdateret 22/8/2005) knipserier kan findes på

Jeg HAR en sådan køleboks og den gør det efter omstændighederne fint, men
den sænker ikke temperaturen mere end godt 20 grader og når der så er 37 i
skyggen, ja, så kan du selv regne ud hvor kold en "kold fra kassen" den er!
Den er ca. 17 grader!!!!

Fordamperskabene i campingvognene kan som regel følge med lidt længere ned,
men et kompressorskab - det bør holde de 5 grader hvis ellers det er
dimensioneret rigtigt.

Jeg starter med at plagen fruen allerede nu - så har jeg nok fået det købt
inden næste sommertogt til Italien

/Jens

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-08-05 08:18

Jens wrote:

> [...]
> så er 37 i skyggen, ja, så kan du selv regne ud hvor kold en "kold
> fra kassen" den er! Den er ca. 17 grader!!!!

Vores klarede 6-7 grader ved 38 grader i skyggen. Så der må være flere
modeller. Jeg har en lignende, hvor kølesystemet sidder indbygget i selve
kassen, og den virker heller ikke. Men lige nøjagtig denne model med
kølesystemet i låget, har altså virket fremragende.

> Fordamperskabene i campingvognene kan som regel følge med lidt
> længere ned,

Det er afgjort ikke min erfaring.

> men et kompressorskab - det bør holde de 5 grader hvis
> ellers det er dimensioneret rigtigt.

Ja - kan det også køre på 12 V?
Og så kvier jeg mig lidt ved endnu engang at skulle hoste op med de vel nok
5-8000 kr. et sådan koster, når vi klarer den med den løsning.

vh
Jan

--
Rejsedagbog fra tur i SW-USA kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm.

Fra : Jens

Dato : 23-08-05 15:11

> [...]
> valgt
> at sabotere visningen i andre browsere, når sider genereres fra Powerpoint

Nej det kan kun køre på 230VAC og koster 100 Euro, så...!

/Jens

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-08-05 15:52

Jens wrote:

> Nej det kan kun køre på 230VAC og koster 100 Euro, så...!

Ok. Så er det nok ikke til erstatning for det almindeligvis indbyggede
fordamperskab.

vh
jan

--