Tilbage til det naturlige campingliv
Fra : Vagn Sørensen

Dato : 09-08-05 10:51

Hvorfor taler alle om indretning, rengøring, udstyr til CV'en og moderne
facilliteter på campingpladser, i stedet for at søge det oprindelige
campingliv med natur, uden hoppepuder og uden bad for en femmer. Der må være
mange, der søger væk fra luksuspladser med høje betalinger for ting, de
egentlig ikke har brug for, og hvor en stille aften med solnedgang tæller
mere end fjernsynets larm fra en nabo i 3 m afstand.

Hilsen Vagn

Fra : Jakob

Dato : 09-08-05 11:16

> Der må være mange, der søger væk fra luksuspladser med høje betalinger
> for ting, de egentlig ikke har brug for, og hvor en stille aften med
> solnedgang tæller mere end fjernsynets larm fra en nabo i 3 m afstand.

Ja, prøv www.vildmarkscamping.se hvis i har lyst. Var det sidste år.
Det er sjovt og slet ikke så langt væk. Dejligt sted!!

--
Hilsen Jakob

Fra : Per H

Dato : 09-08-05 12:46

On Tue, 9 Aug 2005 11:50:55 +0200, "Vagn Sørensen" <vagn@im-pro.dk>
skrev:

> [...]
>egentlig ikke har brug for, og hvor en stille aften med solnedgang tæller
>mere end fjernsynets larm fra en nabo i 3 m afstand.

Det er da også en dejlig tanke, indtil naboernes hunde ødelægger
idyllen.

men.

Jeg syndtes også et det er gået over gevind, med alt det teknik folk
skal have proppet ind i CV.

Men samtidig har vi svært at slappe af, hvis det luxiøse ikke er lige
inden for rækkevidde.

Vh Per
icq 8212837

Fra : Sten Bo

Dato : 09-08-05 13:13

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
,

> Men samtidig har vi svært at slappe af, hvis det luxiøse ikke er lige
> inden for rækkevidde.

Har i prøve at skulle falde i søvn uden TV?

Der er kun en ting der er værre - det er hvis man ikke kan finde
fjernbetjeningen.

Næe et telt i 3 ugers regn, det er noget der rykker. Ren terapi med lyden af
regn på et telttag. Burde kunne fås på cd.

--
Navn?
Jensen!

Fra : Per H

Dato : 09-08-05 13:51

On Tue, 9 Aug 2005 14:12:58 +0200, "Sten Bo" <fjerngoss@stofanet.dk>
skrev:

>"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
>,

>Har i prøve at skulle falde i søvn uden TV?

ja hver dag

> [...]
>
>Næe et telt i 3 ugers regn, det er noget der rykker. Ren terapi med lyden af
>regn på et telttag. Burde kunne fås på cd.

ihvertfald en prøvelse for ægteskabet

Vh Per
icq 8212837

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 09-08-05 19:16

"Vagn Sørensen" <vagn@im-pro.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor taler alle om indretning, rengøring, udstyr til CV'en og moderne
> facilliteter på campingpladser, i stedet for at søge det oprindelige
> campingliv med natur, uden hoppepuder og uden bad for en femmer.

Jamen det er da fordi der ikke kun findes én opskrift på, hvad camping
er -
og sådan lige med undtagelse af for meget tivoli, så nyder vi alle de nye
faciliteter!!

> [...]
tæller
> mere end fjernsynets larm fra en nabo i 3 m afstand.

Hm.......så forstår jeg ikke, at der er trængsel på de alm.
campingpladser,
og at der ikke findes mindst 200
velfungerende campingpladser, som er fyldt op med denne typer kunder.

Men, vi er jo forskellige, og hurrah for det!

/Flemming U

Fra : Sten Bo

Dato : 10-08-05 08:21

> [...]
> de egentlig ikke har brug for, og hvor en stille aften med solnedgang
> tæller mere end fjernsynets larm fra en nabo i 3 m afstand.

Jeg er helt sikker på du har ret - men jeg er samtidig også sikke på, at
"top" pladser med f.eks. marmor bad til hunden også har sin mission - ellers
ku de ikke løbe rundt.

Og vi nyder da at komme et sted der siger wau - altså lægge kunden ned ved
at gøre det bedre end set før. Viser at man respektere sine kunder og deres
behov.

Filmen knække hvis man betaler toppris for det rene overbelagte slum.

Og så kan vi - nok mest mig, li rigtig ødemarker - og kan sidde i timevis
for at glo på et eller andet som ikke har det mindste med mennesker at gøre.

Bortset fra det, er vi til små pladser, natur osv., men kan samtidig godt li
en god bytur med at shoppe - og handle lidt god mad med hjem osv. - eller
spise (gerne billigt) og godt på den lokale. Pladserne skal bare være
tomme - uden afgrænsede pladser - og være pinligt rene i sanitetsafdelingen.
Vi betaler gerne for bad, bare det er ordentligt. I Norge kostede det 10 kr.
pr gang. og pladsen uanset persontalt i vognen 100 kr. Udgifterne lå jo
også på at holde bad og toilet igang og da resten var ødemark med et elstik
hist og her, altså næsten uden udgifter, syntes vi at det var rimeligt .
Strøm 10 kr. El er billigt i Norge.

Men hver ting til sin tid - Hoppepuder og vand til en alder, og teenagere
har travlt med noget helt andet end det - det grå guld har energi til.

Vi så for nylig igen en undersøgelse i TV, at børn og unge bestemme 90 % af
familiernes pengeforbrug og aktiviteter - ja selv bilstørrelser og udsende
af den (min egen datters kommentarer til den gamle skal jeg skåne jer for)
men det er børnene der bestemmer hvor det går hen.

Har man ikke børn (børne) mere at ta hensyn til - letter ballonen - skulle
gerne - og så er det ud i det blå. Eller solnedgangen der trækker.

Vi kan da heldigvis selv bestemme hvor vi tar hen. Det er der ikke noget
mystisk eller galt i selv om det somme tider kan virke sådan.

Hilsen
--
Undskyld, er det apotekeren personlig - ?
Ja, det er mig.

Fra : Anette

Dato : 10-08-05 20:24

Vagn Sørensen wrote:
> [...]
> betalinger for ting, de egentlig ikke har brug for, og hvor en stille
> aften med solnedgang tæller mere end fjernsynets larm fra en nabo i 3

Der er vel behov for det hele. Nogle synes det er ferie at lytte til og se
på naboerne, mens ungerne tonser afsted i et overvældende udbud af
aktiviteter, og andre nyder som vi en stille plads i smuk natur.
En af de smukkeste pladser vi har oplevet er en lille plads i bjergene, ca 2
km fra Merida, i Extremadura provinsen i Spanien. Pladsen er ikke så stor,
og der er intet udover glimrende badeforhold, toiletter, strøm, masser af
træer (eukalypsus og korkeg) og især en fantastisk udsigt over en lang kløft
hvor storkene i store flokke, vækkede os om morgenen med deres knebren.
Der var - i juni måned - kun et andet par på pladsen, og det var helt
hyggeligt når de om aftenen lyttede til afdæmpet klassisk musik. Det passede
til scenariet.
Selve byen Merida har en helt speciel ro over sig og man skal lede længe for
at finde turister. Formidabelt - men selvfølgelig meget langt væk

/ Anette

Fra : Beach

Dato : 12-08-05 08:09

Vagn Sørensen wrote:

> Hvorfor taler alle om indretning, rengøring, udstyr til CV'en og moderne
> facilliteter på campingpladser...

Min version er også både for og imod...

Jeg tager tit til Sverige på fisketur hvor der på den lille campingplads
både er mulighed for at vælge "med det hele" og naturcamping. Vi vælger
altid naturcamping på fisketurene da det er uden børn og bare damer
Vi har ikke den store udsigt i skoven men en kæmpe bålplads og nydelsen
af at vi mennesker kan overleve både TV og computer. Skal vi slå en
streg så kan vi vade ud i skoven og lave den, skal man noget fra det
andet hul så er der opsat et enkelt hus med bad og 2Xwc med fin
rengøring til dette.

Når både konen og knægten på 8 år skal med, så går turen ud hvor der er
både natur og mulighed for alt hvad kvalitet inden for camping kan
tilbyde. En af de bedste ture vi PT har haft var et trip til Østrig hvor
vi i 3 uger (1 uge i træk med regn) havde egen nøgle til privat total
luxus baderum med ALT hvad der dertil hører. På pladsen var der multi
mange tilbud (togture, svømmeundervisning, bjergture, tregging...) mm.
både til hele fammilien og kun for unger(ne). Hvis vil ville have lidt
ro så kunne vi på 30-40 min. vandre lidt op på bjerget og både få den
totale stilhed og et view som alle vil drømme om at nyde allerdommen til.

Jeg vil til enhver tid ønske at man selv kan vælge. Nogle vil det ene,
andre det andet. Da der er pladser både til dit og dat, og oven i købet
nogle der tilbyder det hele, så er det vel bare at tage for sig af
retterne og nyde det som man nu har planlagt.

PS: Vi har ingen CV, kun et telt. Men påtænker at købe en Camplet eller
noget i den stil (som kan trækkes af en Pug. 206 diesel). Måske til
næste tur mod syd, men nu må vi se... Vi er kanon glade for telete men
mangler nogle gange (på ture med alle 3) nogle ting som ville gøre livet
både nemmere og bedere!

--
->Yours Faithfully<-
//Beach

Fra : LS

Dato : 12-08-05 22:54

> [...]

>hvor en stille aften med solnedgang tæller mere end fjernsynets larm fra en

Intet er da mere rigtin. Men når så solen er gået ned er det da skønt at
sætte sig ind i cv stuen, smide en kop kakao ind i mikrobølgeovnen eller en
cognac ned fra skabet og hygger sig med at hive de sidste nyheder fra
dk.fritid.camping ned eller bare høre lidt musik fra stereoanlægget mens man
læser en bog.
Og hvad er der iøvrigt galt med at se en god film i campingvognen. Hellere
det end at blive hjemme for det samme.
Vi camperer hele året og der er 365 solnedgange så mon ikke vi når det hele
og gerne fra en godt indrettet og udstyret campingvogn

Fra : Steen Larsen

Dato : 14-08-05 11:20

Vagn Sørensen wrote:
> [...]
> betalinger for ting, de egentlig ikke har brug for, og hvor en stille
> aften med solnedgang tæller mere end fjernsynets larm fra en nabo i 3

Hej Vagn

Kan varmt anbefale et medlemsskab af www.backtonature.dk som kun koster
100 kr/år, som giver mange fif om små naturpladser mange enda med rabat
på den i forvejen lave pris.

Vi var afsted i 10 dage i ferien rundt i Danmark i gennemsnit gav vi
95kr/overnatning uden strøm i højsesonen.

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe