Campingspejle til Primera
Fra : phallage

Dato : 08-08-05 10:45

Hej,

Jeg har købt den nye model Nissan Primera og skal nu på campingferie
med campingvogn. Men mine gamle campingspejle duer ikke til de ny
spidse (trekantede) spejle på Primeraen. Jeg har ikke kunnet finde
spejle, der sidder ordentligt fast, hverken hos campingforhandlere
eller Nissan-forhandler.
Er der nogen, der har fundet en løsning?

Al hjælp er velkommen.

Poul Hallager
Ejby v/Køge

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-08-05 21:32

"phallage" <Poul@Hallager.dk> skrev i en meddelelse
[...]

EMUK laver specielle spejle til forskellige bilmodeller.
Her kan du se, hvorledes de ser ud:
http://www.in-forma.dk/pjwebshop/index.php?item=579
Ring til PJ caravan og spørg dem, om de kan skaffe til din model.
Jeg har sådan et sæt, og det sidder rigtig godt fast, og det tager 2
sekunder at montere det. Men det koster også lidt at more sig

Kurt

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-08-05 21:35

Ledte lidt videre, og det ser ud til, at Emuk kun laver til tyske biler,
mitsubishi og volvo.
De laver dog også et universalspejl, men spejlene på de nye årgange er jo
ofte meget anderledes end tidligere modeller.
Der findes også nogle, som hedder Oppi, og de forhandles bl.a. her:
http://nibecaravan.dk/pages/website.asp?articleGuid=10105
Det ser ud til, at de laver til flere bil modeller end emuk.
Der findes en liste på siden, men det er jo ikke sikkert, at den er
opdateret, så ring evt til dem.

Kurt

Fra : phallage

Dato : 09-08-05 20:50

Hej Kurt,

Tak for hjælpen - der er da noget at gå videre med.

Poul

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 12-08-05 21:22

Hejsa
Vedrørende Emuk special spejle der kan købes modelafhængigt til din Nissan.
Jeg ved ikke om du har talt med PJ , men det er ikke muligt at bestille
disse spejle hos Emuk (http://www.emuk.com/artikel.htm). Jeg har selv haft
disse til min tidligere Ford Mondeo , men har skiftet bilen til en Citroen
C5 og savner disse eminente spejle - der er hver en krone værd !
Jeg ville nok anbefale dig det spejl der formodentlig sælges flest af =
Special Mirror De Luxe , eller Special Mirror.
(Har set at PJ har disse på hjemmesiden).

Fra : phallage

Dato : 21-08-05 13:31

Hej,

Jeg har nu anskaffet et sæt OPPI spejle hos Køge Caravan Center. De
passer perfekt til spejlene og er nemme at montere, skånsommme mod
spejlhuset og lette.

Mange tak for hjælpen!

Poul