Rengøring af campingvogn indvendingt - hva~
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 07-08-05 10:43

Til sommerferien har konen og undertegnede fået tilsjusset os mine forældre
campingvogn - men den har ikke været ude at køre i længere tid så den
trænger til en gang rengøring.
Der er ligesom nogle mugpletter på siderne indvendigt man ikke umiddelbart
kan vaske af - nogen der har et tip til hvordan fa'n det vaskes af?

En højtryksrenser tror jeg næppe der er velkommen indvendigt i campingvognen
;)

--
/Dennis
Der kun repræsenterer sig selv.

Fra : Jan Riber

Dato : 08-08-05 01:05

"Dennis Pedersen"

> Der er ligesom nogle mugpletter på siderne indvendigt man ikke
> umiddelbart
> kan vaske af - nogen der har et tip til hvordan fa'n det vaskes
> af?

Rodalon er midlet. Desinficerer og tager bakterier, mug med mere.

> En højtryksrenser tror jeg næppe der er velkommen indvendigt i
> campingvognen
> ;)

Næppe

Vh Jan

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 10-08-05 21:09

"Jan Riber" <jariFJERN@DETTEoncable.dk> wrote in message

> "Dennis Pedersen"

> Rodalon er midlet. Desinficerer og tager bakterier, mug med mere.

Sådan kommer 10k spørgsmålet hvor fanø køber man det?
I matas eller hvad?

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 10-08-05 21:27

Ja, Matas og alle større supermarkeder. Jeg køber det i den lokale Bilka.

Bjarke

Fra : Sten Bo

Dato : 11-08-05 05:42

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:42f5d7a7$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> Der er ligesom nogle mugpletter på siderne indvendigt man ikke umiddelbart
> kan vaske af - nogen der har et tip til hvordan fa'n det vaskes af?

Hej Dennis

Hvis der er sorte pletter kan det ikke fjernes helt. Især hvis det er en ru
malet overflade.

Hvis det er glat, ikke porøst som f.eks. i køleskabet kan det måske fjernes
med klorin men pas på farverne. Prøv først et ikke synligt sted som man
plejer at sige, inde i et skab f.eks.

Da du sikkert skal bruge større mængder kan det her nok betale sig - Læg
mærke til pris og koncentration. Det skal altså fortyndes i den grad inden
du skal bruge det.

Prøv at kikke

Gode råd på

http://www.knudedan.dk/354

og hygiejnerengøring

http://www.knudedan.dk/363/46

nærmere bestemt

RENSER-DESINFEKT

Der er "Rodalon", samme aktivstof, tilsat vaskestoffer. Ret væsentligt idet
man ellers normalt skal vaske med sæbe for at fjerne skidtet, mellemskyller
og derefter
vasker med rodalon for at desinficere.
Det burde altså værelidt hurtigere at bruge.
Og

ANTI-KIM

desinfektion - som er "Rodalon" uden vaskestoffer.

Sidat jeg talte med dem ku man evt. selv hente.

Læg mærke til at man er velkommen til at kontakte firmaet for råd og
vejledning.