Hvor finder jeg informationen om .......
Fra : Webpoint

Dato : 07-08-05 09:10

Jeg har en lader siddende i min campingvogn, som der desværre ikke er nogen
manual til.

Jeg har lagt et billed af laderen her : www.5270.dk/sletikke/lader.jpg

Jeg har forsøgt at finde en eller flere, igennem diverse campinggrupper, som
kunne hjælpe mig - men uden større held.

Jeg er ved at løbe tør for ideer, om hvor jeg skal finde informationen om
laderen, så sidder der en som har en ide til hvordan jeg kommer videre, så
vil tips blive modtaget med glæde.

Tak

Kim

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 07-08-05 10:09

"Webpoint" <Webpoint[no_reply]@5270.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> laderen, så sidder der en som har en ide til hvordan jeg kommer videre, så

Hvad med at bide i det sure æble og spørge på værkstedet hos en forhandler ?

Steen.

Fra : Webpoint

Dato : 07-08-05 14:41

Hej Steen

Jeg har naturligvis været omkring de lokale cv værksteder og deres
mirakelløsning er at skifte laderen.

Syntes jeg er lidt dumt, når laderen formodenligt virker som den skal.

Kim

Fra : Allan Hansen

Dato : 07-08-05 09:48

> [...]
> laderen, så sidder der en som har en ide til hvordan jeg kommer videre, så

Hej Kim

Hvilken vogn sidder den i?

Hvis den er fabriksmonteret måske de kan hjælpe.

Mvh AJH

Fra : Webpoint

Dato : 07-08-05 14:39

Hej Allan

Den sidder monteret i en Chateau Cantara 495 som såvidt jeg ved, er en
belgisk eller fransk vogn.

Så vidt jeg har fundet ud af, så er dette mærke overgået til homecar, men
når jeg sender mails til dem, kommer der desværre ikke nogle svar retur.

Og de 2 danske forhandlere som er i dk, kender åbenbart heller ikke til
laderen.

Kim

Fra : Jørgen L.

Dato : 07-08-05 14:41

"Webpoint" <Webpoint[no_reply]@5270.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en lader siddende i min campingvogn, som der desværre ikke er
> [...]
Hvad er det du vil vide ?

Hilsen Jørgen

Fra : Webpoint

Dato : 07-08-05 15:02

Så vidt jeg kan se, så kan laderen bl.a. lade et batteri op, som står omme
bag laderen. Men hvordan skal kontakterne stå, for at det sker.

Hvordan skal de stå, for at kunne få strøm fra dem, når batteriet så er
ladet op.

Hvordan skal kontakterne stå, når strømmen kommer fra bilen ?

Kim

Fra : Jørgen L.

Dato : 07-08-05 15:23

> [...]
> ladet op.
>
> Hvordan skal kontakterne stå, når strømmen kommer fra bilen ?

Er det ikke bare at forsøge sig frem ?

Hvor bor du ?

Hilsen Jørgen

Fra : Webpoint

Dato : 07-08-05 15:33

Hej Jørgen

Jeg har naturligvis forsøgt mig frem, men er måske ikke lige nogen ørn til
det med det elektriske.
Til gengæld er jeg god til at læse manualer.

Men ellers bor jeg i Odense N

Kim

Fra : Jørgen L.

Dato : 07-08-05 15:38

> [...]
> det med det elektriske.
> Til gengæld er jeg god til at læse manualer.

Hej Kim det var lidt ærgeligt, jeg kunne have hjulpet dig men bor i Helsinge
Nordsjælland.
Jeg er nemlig en ørn til elektronik .

Hilsen Jørgen

Fra : Webpoint

Dato : 07-08-05 15:46

Ærgeligt. Men Jørgen, hvis jeg ikke finder en løsning, så må jeg jo en tur
til det Nordsjællandske

Tak alligevel

Kim

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-08-05 06:41

"Webpoint" <Webpoint[no_reply]@5270.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Jørgen
>
> Jeg har naturligvis forsøgt mig frem, men er måske ikke lige nogen ørn til
> det med det elektriske.

Har du haft voltmeter på de forskellige kontakter? Det skulle da være til at
finde 14-18V ??

--
Per, Esbjerg

Fra : Webpoint

Dato : 08-08-05 10:36

Som er ladestrømmen til batteriet ?

Kim

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-08-05 12:03

"Webpoint" <Webpoint[no_reply]@5270.dk> skrev i en meddelelse

> Som er ladestrømmen til batteriet ?

Ladestrøm måles i Ampere.

Ladespænding måles i Volt og ligger omkring 14V når der er en belastning på,
dvs. batteri.

--
Per, Esbjerg

Fra : Webpoint

Dato : 08-08-05 13:37

Det vil jeg prøve at pille lidt i.

Tak

Fra : webpoint

Dato : 18-08-05 22:30

Enden på historien.

Jeg sad og surfede lidt på nettet, og i den forbindelse faldt jeg over
en hjemmeside på en belgisk Chateau Campingvogns klub.

Jeg skrev til formanden om mit lille problem og han snakkede med sine
medlemmer, dog uden større held. Men til gengæld kendte han en af
montørerne hos Chateau Caravans som han kontaktede.

Han kendte desværre heller ikke til lade modellen, men sendte min
forspørgelse videre til en gammel medarbejder som var gået på
pension og han kunne lige inde i sine arkiver, hente en komplet manual,
med tegninger og diagrammer frem til mig.

Den fik han så scannet til mig og nu har jeg noget at gå i gang med.

Så nogen gange kan man være svineheldige !

Kim