Hvilket kort system er bedst til navigatio~
Fra : Poul Larsen

Dato : 04-08-05 12:45

Prøver igen. Forrige spørgsmåls tråd kørte ligesom lidt af sporet,
eller måske kunne ingen svare svar?. Så jeg omformulerer spørgsmålet.
Hvor mange kortsystemer findes der? Er det kun 2-3 forskellige
slags, som så passer til Flere typer PDA'er og navigatorer?
Det er vel kortsystemet, som afgør hvilket navigations som er bedst.
Eller er det ikke.
Når kortsystemet er fundet, så er det vel nemmere at afgøre hvilket
hardware som der skal vælges imellem.

--
Hilsen Poul

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 06-08-05 09:30

Poul Larsen wrote:
> [...]
> Eller er det ikke.
> Når kortsystemet er fundet, så er det vel nemmere at afgøre hvilket

Der er 2 primære udbydere af digitale kort i Europa - Teleatlas og
Navteq - deres kort bliver så kodet til de forskellige systemer, så
resten er et spørgsmål om softwaren i de forskellige kortprogrammer som
kan være af stærkt svingende kvalitet / sværhedsgrad.

Jeg bruger selv Garmin Quest som bruger Navteq + et basemap, jeg har
ikke haft problemer med denne kombiation som er afprøvet i Tyskland
Østrig Italien Frankrig og Sverige, jeg har tidligere brugt en VDO med
Teleatlas, og har ikke bemærket nogen kvalitetsforskel i kortmaterialet.

Prøv at læse over skulderen i dk.teknik.satellit.navigation der er
større erfaringsgrundlag at trække på og dit spørgsmål er blevet stillet
i utallige variationer før.

--
Keld Rasmussen