Er den pengene værd?
Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-08-05 14:01

Efter en lidt træls oplevelse med en tung satan af en CV, der på en i øvrigt
fremragende campingplads nede ved Napoli røg gennem et tyndt græstæppe og
stod i løst sand (i siestaen, hvor der ikke er et øje at finde) og hvor
konen og undertegnede sled som slaver for at få skidtet rykket ud (hvilket
ikke lykkedes før nogle forbipaserende hjalp os), har jeg bestemt mig for at
gøre noget ved dette rangeringsproblem.
Jeg kan (måske) købe en brugt Euromover af en lidt ældre model (ikke en
II'er) til omkring 6.000.
Er den værd at overveje, eller skulle jeg hellere ofre det, en Euromover II
koster?

PFT

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jørgen L.

Dato : 02-08-05 18:07

> Jeg kan (måske) købe en brugt Euromover af en lidt ældre model (ikke en
> II'er) til omkring 6.000.
> Er den værd at overveje, eller skulle jeg hellere ofre det, en Euromover
> II koster?

Kig på rullerne og motorerne at de er i orden, så måske til en 5000 kr.

Hilsen Jørgen
ps. hvor bor du ?

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-08-05 08:05

Jørgen L. wrote:

> Kig på rullerne og motorerne at de er i orden, så måske til en 5000
> kr.

Det vil jeg da prøve.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds unåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-08-05 08:50

Jørgen L. wrote:

> ps. hvor bor du ?

Frederikshavn.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 02-08-05 21:43

Tag bilen med. Den kan man bruge til at flytte campingvognen med....

/Bjarke

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-05 22:07

On Tue, 2 Aug 2005 22:42:58 +0200, "Bjarke Christensen"
<BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> wrote:

>Tag bilen med. Den kan man bruge til at flytte campingvognen med....

Ahhhhhhhh, det er jo ikke altid rigtigt - sommetider kniber det noget
med pladsen..

Verner

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 03-08-05 06:52

ER der egentligt ikke nogle regler om at der skal være et vist antal meter
mellem vognene ? Aht til brandfare. Jeg lå på en plads for nogle år siden
hvor der ikke vare mere plads mellem vognen end de blev fyldt ud af
forteltene. Det var jeg ikke helt tryg ved.

/Bjarke

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-08-05 08:18

Bjarke Christensen wrote:
> [...]
> nogle år siden hvor der ikke vare mere plads mellem vognen end de
> blev fyldt ud af forteltene. Det var jeg ikke helt tryg ved.

Jeg har aldrig og kommer aldrig til at campere på den slags pladser. Normalt
vælger vi kun campingpladser, hvor der er faste 'rum'. Men når der er mange
hække, træer og buske og - næsten endnu værre - hvis der er blød bund, så er
det altså sin sag for 2 personer at skulle bakse 1500 Kg campingvogn på
plads.
Og selv om jeg går varmt ind for at vi hjælper hinanden så afskyr jeg af
hele mit hjerte at være /afhængig/ af andre.

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds unåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 03-08-05 15:55

Der var også faste rum på denne, de var bare meget små. Det var iøvrigt i
DK. Lille land->små pladser ?

Nå, det var ellers en vidunderlig plads, bortset fra min "brand-bekymring".

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-08-05 08:15

Bjarke Christensen wrote:

> Tag bilen med. Den kan man bruge til at flytte campingvognen med....

Vist så. Især, når CVen skal bakses ind på en plads mellem nogle træer, der
kun er 1 m. længere end CVen (pladsen - ikke træerne) - og på tværs af
indkørselsretningen!
Jow da - det skal nok hjælpe. Især hvis man bruger sådan en som trækker:
http://www.nordjyskskov-np.dk/image/forside2.jpg

Sagt på en anden måde - du vrøvler!

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 03-08-05 16:04

Ja, ja det er da ikke utænkeligt at der er nogen der kan have glæde af sådan
en.

Min reaktion skyldes nok bare en alm. skeptisk holdning til at alt for mange
løser der problemer med "(u)nødvendigt udstyr" istedet for at lære at bakke
ordentligt og/eller bruge lidt fantasi/tankevirksomhed. Sørens ide med
taljen er lavpraktisk, funktionel og billig. - og man kan jo bruge træerne
som fæstningspunkt.

Men tag det med et gran salt... Mange år som Ingeniør har overfodret mig med
teknologi og givet mig en forkærlighed for evnen til at løse livets
problemer uden teknologi.

(Og jeg nød jo selvfølgelig Per Olsens svar på "Hvilket kort/GPS system er
bedst")

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-08-05 18:10

Bjarke Christensen wrote:

> [...]
> fantasi/tankevirksomhed. Sørens ide med taljen er lavpraktisk,
> funktionel og billig. - og man kan jo bruge træerne som

Jamen, det er da i og for sig også et helt respektabelt og forståeligt
synspunkt.
(I parantets bemærket - jeg er særdeles god til at bakke, også med CV, så
/kan/ det lade sig gøre, så lover jeg dig, at så både kan og gør jeg det).

Mht. fæstningspunkter, så ville jeg have haft endog store problemer, der
hvor vi havde problemet i år. Det var nogle lortetræer, der bøjede for et
godt ord. Men man kunne jo selvfølgeligt medbringe et par drægankre - men så
er det dog immervæk mere elegant med en fjernbetjening. Og jeg /har/ udlevet
mit spejdergen, så jeg lever fint uden udfordringen.

> (Og jeg nød jo selvfølgelig Per Olsens svar på "Hvilket kort/GPS
> system er bedst")

Sikkert. Det kræver da i hvert fald højst et stearinlys, hvis lampen er
løbet tør for strøm.

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : T. Hartung

Dato : 02-08-05 22:28

> fremragende campingplads nede ved Napoli

Hvad er navnet på pladsen - var selv på Baia Domizia igen i år.

> Jeg kan (måske) købe en brugt Euromover af en lidt ældre model (ikke en
> II'er) til omkring 6.000.
> Er den værd at overveje, eller skulle jeg hellere ofre det, en Euromover
> II koster?

Har selv en Euromover II - forskellen skulle være at den er med softstart.
Den kan du købe på nettet for 11.000,- hos www.hks-camping.dk . Hvis den
brugte ikke fejler noget (motor/ruller slidte?) ja hvorfor så ikke vælge
den. At den skulle hoppe lidt ved start betyder vel mindre - det gør min
alligevel hvis der ikke rigtigt er noget tryk på næsehjulen.

Husk dit batteri skal min. være på 60 Ah - mit er på 100 Ah - kan så skubbe
bilen igang også )))

T. Hartung
VW Passat 1.8T - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-08-05 08:05

T. Hartung wrote:

> Hvad er navnet på pladsen - var selv på Baia Domizia igen i år.

Samme her. 10 m. fra den midterste adgang til stranden - Herligt!

> [...]
> slidte?) ja hvorfor så ikke vælge den. At den skulle hoppe lidt ved
> start betyder vel mindre - det gør min alligevel hvis der ikke

Jeg vil så kigge nøjere på den brugte.

> Husk dit batteri skal min. være på 60 Ah - mit er på 100 Ah - kan så
> skubbe bilen igang også )))

Skubbe bilen igang? HVad mener du? Du kører da /også/ VW!

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds unåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : T. Hartung

Dato : 04-08-05 19:42

> Samme her. 10 m. fra den midterste adgang til stranden - Herligt!

Midterste gang er den ned mod strandbaren - vi lå også tæt på denne nedgang
pl. 30 vel ca. 50 m til højre for stien når du kommer fra stranden. Der lå
vi ind på de pladser der er tættes mod vandet.

Gætter på I lå lige til venstre rundt om hjørnet på vej mod toiletbygning E.

Vi var der i uge 27(medio) 28 og 29 (medio)

Har fundet din nye mover se HitchDrive næsehjulsmover
på : http://www.dct-vejle.dk/web/

--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-08-05 07:55

T. Hartung wrote:

> [...]
> stranden. Der lå vi ind på de pladser der er tættes mod vandet.
>
> Gætter på I lå lige til venstre rundt om hjørnet på vej mod

Vi lå præcis lige ud for gangen - blot bag en hæk
Se her:
http://jan.boegh.net/Album/AdHoc/slides/DSCN7612%20Camping%20Baia%20Domizia.html

> Vi var der i uge 27(medio) 28 og 29 (medio)

Vi var der uge 25-26. Og kommer der garanteret igen.

> Har fundet din nye mover se HitchDrive næsehjulsmover
> på : http://www.dct-vejle.dk/web/

Har set på den, og tænkt: Ville den have klaret problemerne i det lidt løse
sand. Nej, tror jeg. Og det ser nu ud til at jeg har fundet løsningen: En
Reich Mover incl. batteri, lader og montering til 11.200 kr. Det koster en
køretur, men den lokale CV-pusher vil have 19.800 for samme omgang, så
timelønnen til en tur til grænsen (hvor der skal købes og monteres) er
hjemmme.
Og det takket været denne herlige gruppe.

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-08-05 10:19

> [...]
> monteres) er hjemmme.
> Og det takket været denne herlige gruppe.

Har du set det nye DCU-blad? Der er en mover beregnet til montering på
trækakslen.

Prisen er selvfølgelig en hel anden ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : T. Hartung

Dato : 05-08-05 14:31

..

> Vi lå præcis lige ud for gangen - blot bag en hæk

ahhhh pl. 14 - koteletgrunden - der er jo denne her :
http://www.sitecenter.dk/hartung/sicilienpompei2004/view.nhtml?profile=sicilienpompei2004&UID=10017

lå vi på sidste år )))

> Vi var der uge 25-26. Og kommer der garanteret igen.

kan jeg godt forstå og i den periode i var der - masser af plads - rykind
begynder i uge 28/29. Men lige udenfor pladsen ind mod byen ligner det mest
lidt lossepladsagtig.

> Har set på den, og tænkt: Ville den have klaret problemerne i det lidt
> løse sand. Nej, tror jeg.

var mere ment som en spøg - lige som taljeløsningen mm. )

Og det ser nu ud til at jeg har fundet løsningen: En
> Reich Mover incl. batteri, lader og montering til 11.200 kr. Det koster en
> køretur, men den lokale CV-pusher vil have 19.800 for samme omgang,

Sådan! der er faktisk billigt - næsten alene moverpris - så kan de lære det
kan de!!

> Og det takket været denne herlige gruppe.

hehe andres erfaringer er ikke at kimse af )
--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-08-05 14:38

T. Hartung wrote:

> ahhhh pl. 14 - koteletgrunden - der er jo denne her :
> http://www.sitecenter.dk/hartung/sicilienpompei2004/view.nhtml?profile=sicilienpompei2004&UID=10017
> lå vi på sidste år )))

Skægt sammentræf. I øvrigt en rigtig god plads. Hvis man altså havde en
mover. Nu foretrak i åbenbart at blive i solen - vi trak ind i skyggen

> kan jeg godt forstå og i den periode i var der - masser af plads -
> rykind begynder i uge 28/29. Men lige udenfor pladsen ind mod byen
> ligner det mest lidt lossepladsagtig.

Alt syd for floden, der skiller Lazio fra Campania ligner en losseplads.
Napoli incl!

Der sker i det hele taget en del med mentaliteten af de indfødte, når man
bevæger sig sydpå.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Søren

Dato : 03-08-05 08:06

> [...]
> II'er) til omkring 6.000.
> Er den værd at overveje, eller skulle jeg hellere ofre det, en Euromover

Du kan også invistere i et trækspil eller en SKRALDE-TALJE det har jeg
gjort, efter jeg i foråret måtte stå alene og hive en CV fri, der var sunket
godt ned i jorden.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-08-05 08:20

Søren wrote:

> Du kan også invistere i et trækspil eller en SKRALDE-TALJE det har jeg
> gjort, efter jeg i foråret måtte stå alene og hive en CV fri, der var
> sunket godt ned i jorden.

Har skam overvejet det. Ligesom et par taljer, der vha. lid tovværk kan gøre
brug af bilens trækkraft selv om den ikke kan komme til koblingen, har været
under overvejelse. Men jeg er bange for at underholdnigsværdien for andre
campister kan blive vel høj.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds unåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Søren

Dato : 04-08-05 12:03

> Men jeg er bange for at underholdnigsværdien for andre campister kan blive
> vel høj.

Og det synes du ikke den bliver hvis du bruger en mover ?????

Fra : Jan Bøgh

Dato : 04-08-05 16:19

Søren wrote:

> Og det synes du ikke den bliver hvis du bruger en mover ?????

Næh - hvori skulle morsomheden bestå?

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : T. Hartung

Dato : 04-08-05 16:33

"Søren" <nospam_svu@ccieurope.com> skrev i en meddelelse

> Og det synes du ikke den bliver hvis du bruger en mover ?????

Jeg kan godt fortælle dig at blæreeffekten er helt i top med mover, alle
pengene værd - du skulle bare se folk på pladsen i Italien - og da særligt
italienerne, måbende! - det var et tilløbsstykke når CV selv kom kørende ud
fra pladsen - drejede 90 gr. kørte 5 m hen til bilens trækkrog hvor jeg lige
løftede den på krogen alt imens hele familien stod og hygsnakkede med et par
vi kendte fra sidste år på pladsen - jojo - men til grin bliver man ikke,
der er stadig lidt nyt - og modsat min kollega Bjarke Christensen - så
"elsker" jeg moderne teknik )).

--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : LS

Dato : 04-08-05 21:44

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan godt fortælle dig at blæreeffekten er helt i top med mover,

Ja og den dag jeg får snøvlet mig til at købe en spænder jeg fra oppe ved
receptionen og kører hele vejen ned )

vh

Fra : T. Hartung

Dato : 04-08-05 23:10

"LS" <ar_gonospam.ls@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Ja og den dag jeg får snøvlet mig til at købe en spænder jeg fra oppe ved
> receptionen og kører hele vejen ned )

ROFL - i med et stort batteri og man kan sælge bilen - så er det bare frem
med 3-pers. sofa med sikkerhedsseler ud på trianglen og så afsted på camping
))))))))
--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-05 14:02

> [...]
> ikke lykkedes før nogle forbipaserende hjalp os), har jeg bestemt mig for

Hej

Det man også kan have held med er at sætte kiler foran/bagved det hjul som
ikke er sunket i og så dreje vognen ud af hullet ved at dreje campingvognen
på trækket. Ved at det ene hjul er fastlåt via kilerne får man en stor kraft
på det andet hjul og kan derved få det op af hullet.

VH
Per

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-08-05 14:19

"Per Wolfsdorf" <internetsnabelawolfsdorf.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kraft
> på det andet hjul og kan derved få det op af hullet.

Ideen er fin men måske knap så egnet til sand, som det var i dette tilfælde.

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-08-05 18:11

Per Wolfsdorf wrote:

> [...]
> dreje campingvognen på trækket. Ved at det ene hjul er fastlåt via
> kilerne får man en stor kraft på det andet hjul og kan derved få det

Prøv at kør din campingvogn ud på stranden og foretag dig så din foreslåede
øvelse. Meld så tilbage

vh
jan

--