Combi-Camp - diverse spørgsmål?
Fra : Quitte

Dato : 01-08-05 20:22

Hej,

jeg har netop købt en Combi Camp Venezia Comfort årgang 2004, og i den
forbindelse har jeg et par spørgsmål:

Elmodul:
Jeg overveje at få eftermonteret et elmodul, men er det nødvendigt for at få
220 volt fra campingpladsen?
Kan man ikke blot købe et adapterkabel samt en forlængerledning?

Toilet:
Nu har jeg småbørn og vil altid have en potte med. Men jeg overvejer faktisk
at købe en eller anden form for campingtoilet,
så gode råd modtages med kyshånd. Det skal siges, at der kun skal laves
"småt" på toilettet.

Gas:
Er der plads, under håndvasken, til en 5 kg. BP Gas Light?

Køleskab:
Hvordan finder jeg ud af, om køleskabet køler når jeg kører? Nu ingen
dumsmarte bemærkninger om, at jeg bare kunne køre en lang tur,
for derefter at finde ud af det Hvad skal der laves på bilen?

mvh
Torben

Fra : Sten Bo

Dato : 02-08-05 08:30

Hej Torben Tillykke med vognen.

"Quitte" <quitte74@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> få 220 volt fra campingpladsen?
> Kan man ikke blot købe et adapterkabel samt en forlængerledning?

Nej det er ikke nødvendigt - men fordelen ved elmodulet er en sikker
tilslutning på siden af vognen- og at det indeholder sikring og hfi. Af
størst betydning hvis der er lange ledninger til pladsens beskyttese idet
farligheden ved fejlstøm stiger med afstandene mellem uheldstedet og
beskyttelsen. Der er også andre mulighedder Se
http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=36

> [...]
> faktisk at købe en eller anden form for campingtoilet,
> så gode råd modtages med kyshånd. Det skal siges, at der kun skal laves

Der er 2 pladsting i sagen, transport og brug. Småbørnsfamilier mangler ofte
plads, sådan at hver cm udnyttes og man må ofte priotere.Der er hvis i har
lamelbund plads til et adskilt lille potty i magasinet under sengen. Jeg
syntes ikke at jeg vil ha den oven på sengetøjer og er ikke sikker på den
kan være der. Men pladsen i magasinet bruges oftest til andre ting og i kan
måske ha den i bilen.
På 2005 modellen kan der sættes bagtelt på vognteltet sådan at man får
masser af plads - men det hjælper jo ikke jer. Jeg har set at der derefter
er nogen der har den klar i forteltet- til diskret nattebrug gemt inde bag
læstykket under køkkenet. Og CC lavede en overgang et forhæng til brug inde
i vognkabinen. Men jeg har aldig set nogen der haft det monteret.

Her er en alternativ løsning. http://www.bumperdumper.com/bumper2.htm

> Gas:
> Er der plads, under håndvasken, til en 5 kg. BP Gas Light?

Nej 3 kg blå er det største. Der er plads til 2 stk 5 kg i frontboksen hvis
man har den.

> [...]
> dumsmarte bemærkninger om, at jeg bare kunne køre en lang tur,
> for derefter at finde ud af det Hvad skal der laves på bilen?

Prøv at se den anden tråd Køleskab og 7 polet der også dækker hvis du har 13
polet.

Vi har et evt 13 polet multicorn stik der passer med et 7 polet trailerstik.
Se diagram her
http://ccclub.myphotoalbum.com/view_photo.php?full=1&set_albumName=Tips&id=CC_stik

Køleboksen har et cigarstik der passer i et hunstk der sidder nede under
skuffernei venstre side
Hvis du er i tvivl om der er kølestrøm i bilens tralerstik kan du fjerne
stikket fra boksen og sætte andet til i stikket, f.eks. en lampe eller
lignende.

Hilsen Sten
www.cc-club.dk

Fra : Sten Bo

Dato : 02-08-05 08:38

,
> [...]

Det gik lidt hurtigt - med strøm til boksen og tændt på termostaten bør du
kunne mærke varme over skorstenen på boksen i løbet af 5 10 min - og boksen
begynder først at køle så det kan mærkes på køleribben efter 20 30 min.
Princippet kendes fra alle campingvogne og ses her
http://www.dometic.se/node882.asp

Lad den stå lidt på skærmen og se hvordan.

Hilsen.