Duer en Sprite cv.
Fra : Lene

Dato : 01-08-05 11:35

Hej.

Vi er helt nye mht cv.

Vi er ved at se på en cv.

Det er en Sprite 450 t europa fra 95.

Er sådanne en vogn fuldt på højde med fx Hobby, Knaus og lign,
da vi syntes det ser ud til at man får mere vogn for pengene i
en Sprite.
Har lagt mærke til at der ikke kører så mange af dem, såe det
kunne jo være det var fordi de ikke var så gode.

Mvh
Lene Jørgensen

Posted with NewsLeecher v1.0 Final
* Binary Usenet Leeching Made Easy
* http://www.newsleecher.com/?usenet

Fra : Brian S Jensen

Dato : 01-08-05 12:49

"Lene" <chrsof@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har lagt mærke til at der ikke kører så mange af dem, såe det
> kunne jo være det var fordi de ikke var så gode.

Hej

Den er nok ikke ringere end de "store" mærker (dvs. noget skrammel)

Det bedste du kan gøre, er at kigge den godt efter, få en gas og fugt test

Tjek samlinger, tjek træ under sove/siddegruppe osv.

Og når den nu er 10 år gammel, så tjek lige undervognen for rust

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Jørgen L.

Dato : 02-08-05 10:06

> [...]
> Har lagt mærke til at der ikke kører så mange af dem, såe det
> kunne jo være det var fordi de ikke var så gode.

Hej Lene
nej det er de ikke, og iflg . min overbevisning så ville jeg også holde mig
fra hobby, med mindre i hænderne godt skruet på..

Der er en grund til at sprite er billigere, der er en del der har
fugtskader, så jeg vil ikke anbefale at købe sådan en.

Men ang. gamle vogne FÅ DEM ALTID FUGTTESTET !

Skal i kun campere om soommeren ? eller hvordan ? hvad har i af penge har i
børn osv. ?

Hilsen Jørgen

Fra : Lene

Dato : 02-08-05 10:42

Hej Jørgen.

Vi vil helt ikke ofre meget mere en 40-50.000 kroner på en vogn,
da det er første gang.

Vi er 2 voksne + 2 børn 5 og 10 år, og vil kun campere
for/efterår og sommer. Ikke om vinteren.

Vi har en nissan Primera 1.8 fra 2000, der må trække 1300, men
vi vil helst ikke derop, da vi regner med at køre sydpå om
sommeren i den.

Derfor havde vi set på en Sprite. (egenvægt 775kg).

Hvilken cv ville du så anbefale til prisen (helst ikke for mørk
inde i)

mvh
Lene

Fra : Jørgen L.

Dato : 02-08-05 18:37

> [...]
>
> Vi har en nissan Primera 1.8 fra 2000, der må trække 1300, men
> vi vil helst ikke derop, da vi regner med at køre sydpå om

Hvad er egenvægten på bilen ?

> Hvilken cv ville du så anbefale til prisen (helst ikke for mørk
> inde i)

Hej Lene.
1 du må ikke købe for lille, en 4,5 m vogn er absolut det mindste når i er 4
personer, det kan jo regne en hel uge og så får i fnidder hvis i har for
lidt plads.
2. i bør nok kigge efter en køje vogn
3. der er rigtigt mange at vælge i mellem, kig på www.bilbassen.dk
www.campingferie.dk og hvis i har nogen til at hjælpe jer kan i jo evt også
købe privat www.dba.dk

Man kan få meget til en 40-50.000 kr. men noget af det vigtigste er også
forteltet, det er utroligt hvad et 3 m. dybt telt giver af merplads i
forhold til et 2,5 m.

ang hvilken vogn du skal købe, ja det er svært, da design som du selv er
inde på er betyder ekstremt meget, så kom ud og kig hos forhandlerne, så
vend tilbage her til og vi skal prøve at give et ærligt svar (som ikke er
ment for at provokere andre af samme mærke) da alle mærker efter min mening
har plusse og minuser.

--
Hilsen Jørgen

Fra : Michael

Dato : 02-08-05 13:46

On Tue, 2 Aug 2005 11:06:20 +0200, "Jørgen L." <Noemailmail@nomail.dk>
wrote:

> [...]
>Men ang. gamle vogne FÅ DEM ALTID FUGTTESTET !
>Skal i kun campere om soommeren ? eller hvordan ? hvad har i af penge har i

lige et spørgsmål ; -hvad er så godt nok til dig???

Fra : Jørgen L.

Dato : 02-08-05 18:26

> lige et spørgsmål ; -hvad er så godt nok til dig???

Ja det er jo et godt spørgsmål.

Jeg har haft Knaus og nu LMC begge havde/har fordele/ulemper.
skal jeg have en ny ville jeg nok kigge på LMC, TEC, Cabby, Kabe, Knaus,
Hymer og måske nogle flere, men for at komme i betragtning skal de eks. have
centralvarme, da vi er rigtigt meget ude om vinteren.
Jeg kunne også godt finde på at kigge på både Hobby og Adria, da jeg syntes
at de begge er rigtigt gode til designe campingvogne og de som regel efter
min mening er rigtigt pæne, men kvaliteten syntes jeg ikke om.

Brugt ville jeg kigge på alle vogne også hobby og sprite men det er for at
få de design med, men jeg ville aldrig købe en af de 2 mærker.
Eks. har hobby ofte problemmer med fugt i hjørnerne i bunden, jeg har set en
2 år gammel vogn hvor bunden var råden i alle 4 hjørner. Det er måden
hjørnet er lavet på som gør at vandet når det regner løber ind under bunden
i stedet for at falde ned på jorden.

og igen kan jeg kun sige få den fugttestet, det gælder ALLE mærker.
Samt en vogn med lille læsse evne få den vejet tom inden køb, det kan være
der ikke er meget frivægt tilbage.

Jeg ved godt at man ikke må angribe andres mærker, men nu spurgte du om hvad
jeg syntes om og ikke mindst hvad jeg stoler på er godt samlet, og det har
jeg så gjort

Hilsen Jørgen

Fra : Michael

Dato : 02-08-05 20:30

On Tue, 2 Aug 2005 19:26:22 +0200, "Jørgen L."
<Noemail@stopspamspam.dk> wrote:

> [...]
>jeg syntes om og ikke mindst hvad jeg stoler på er godt samlet, og det har

okay, så siger jeg tak. det var nu heller ikke negativt men mere for
at få noget info om diverse vogne ...... når den nu 'var oppe og
kører' afligevel )

Fra : F. Kragh

Dato : 04-08-05 19:22

Hej Lene.

Politik og religion skal man aldrig diskuterer - men om en Sprite duer, ja
det gør den - til fulde. Vi har en Sprite Super 530 CK fra år 2000. Den står
ude hele året og vi bruger den i ferierne fra påske- til efterårsferien.

Siden vi fik den har den været 2 gang i Italien og her i juli var den ved
Bodensee. Vi er glade for den og den opfylder til fulde vores behov og
forventninger. Servicemæssige eftersyn - herunder gas- og fugttest giver
ikke anledning til bemærkninger.

Vi har dog haft den til salg siden sidste efterår. Dog har turen til
Bodensee gjort, at familiens campingglæde er kommet tilbage (ungerne 14 og
11 syntes, at der var andre muligheder) men det er en helt anden historie.

Og man skal ikke glemme at Spriten har eksisteret i mange år - der kører
stadig vogne rundt fra 60´erne.

Nok for nu - og god held med at lede.

Mvh.

Finn