Dobbelmadras
Fra : Karsten Madsen

Dato : 31-07-05 21:00

Hej

Efter en dejlig tur i telt (Outwell) til Italien (Lido) er vi blevet lidt
trætte af vores madras.
Madrassen er en af de her velourmadrasser som er 13 cm høje
Hvad kan anbefales i stedet ?
Jeg har engang set en noget højere madras, eller kan andet anbefales ?

/karsten

Fra : Aksel Schmidt

Dato : 01-08-05 14:56

> Efter en dejlig tur i telt (Outwell) til Italien (Lido) er vi blevet lidt
> trætte af vores madras.
> Madrassen er en af de her velourmadrasser som er 13 cm høje
ditto - velourmadrasser er for bløde og luften er svær at holde i dem (vi
har efterhånden haft 4 fra harald nyborg)

> Hvad kan anbefales i stedet ?
vi købte istedet de 'gammeldags' med synlige svejsninger, de er lidt lavere
men kan blive hårdere og holder luften
desvære er de sværere at pumpe, men det er da til at finde ud af

outwell laver dem, easycamp (og andre mærkelige mærker)
jeg ville gerne have haft selvoppustelige måtter, men de fylder lige så
meget og er generelt dyrere (og vi kender ikke komforten?)

/aksel

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 01-08-05 16:56

Aksel Schmidt wrote:

> [...]
> jeg ville gerne have haft selvoppustelige måtter, men de fylder lige så
> meget og er generelt dyrere (og vi kender ikke komforten?)

Vi har efter mange år på luftmadras skiftet til feltsenge
http://www.outwell.dk/Otherproduct.aspx?b=Outwell&bid=2&lid=2&l=da-DK&ID=16&pid=5
på grund af fruens rygproblemer, de fylder/vejer mindre end
luftmadrasserne og vi sover pragtfuldt, kræver dog at man bruger
sovepose eller en tynd rullemadras da den ellers bliver for hård at
ligge på.

P.S. da maksbelastningen er 100 kg er den ikke velegnet til andre
ægteskabelige aktiviteter end søvn.

Keld

Fra : Karsten Madsen

Dato : 01-08-05 22:01

"Keld Rasmussen" <spam@nejtak.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller en tynd rullemadras da den ellers bliver for hård at ligge på.
>
> P.S. da maksbelastningen er 100 kg er den ikke velegnet til andre

Den ser ellers god ud, men kan bunden i teltet (stadig outwell) tåle de 6
ben med ca. 17 kg (pr stk) ?

Til de ægteskabelige aktiviteter er luftmadrassen heller ikke særlig god,
man får hamrende ondt i knæerne .... hører måske mere til i dk.snak.sex

/karsten

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 01-08-05 22:31

> [...]
>
> Til de ægteskabelige aktiviteter er luftmadrassen heller ikke særlig god,
> man får hamrende ondt i knæerne .... hører måske mere til i dk.snak.sex

Vi har selv et Outwell Colorado 8 ingen problemer, fødderne er
forholdsvis store og fordeler trykket på et stor område, og jeg udnytter
97% af bæreevnen.

Men man skal tænke på frihøjden, da man ligger noget højere end på en
luftmadras er den nok ikke velegnet i et lavt telt, eller en Iglo type
med stærkt skrånende vægge, men det er dejligt med en seng man kan sidde
på, og komme ud af uden at skulle kravle rundt på alle 4.

Keld

Fra : Karsten Madsen

Dato : 01-08-05 23:04

> [...]
> stærkt skrånende vægge, men det er dejligt med en seng man kan sidde på,
> og komme ud af uden at skulle kravle rundt på alle 4.

Vi har et Hartford XL. I sovekabinerne er der rimelig skrånende vægge, men
ellers er der jo masser af plads i midterteltet.

/karsten

Fra : Sten Bo

Dato : 02-08-05 07:44

"Keld Rasmussen" <spam@nejtak.dk> skrev i en meddelelse news:5ca39$42ee45f4,

> P.S. da maksbelastningen er 100 kg er den ikke velegnet til andre
> ægteskabelige aktiviteter end søvn.
>
> Keld

Vi syntes især at de er lynhurtige at få klar.
prøv med 2 side by side - hold jer til finger kys på panden - og la vær med
at
smaske så meget.

--
Hvis den er lige så højt oppe, som den ser lille ud til, må den være meget
stor.