Ny camping hastighedsgrænse i D
Fra : Sten Bo

Dato : 31-07-05 18:25

Hej gr.

Jeg faldt over det her på
http://www.campingdanmark.dk/pages/forum/showPost.asp?forumPostGuid=68233&
der er et spørgsmål om tempo 100

"Besvaret af: folmer schmidt Oprettet: 25/07-2005 23:20
hej ib
vi er lige hjemvendt fra italien, hvor jeg talte om fart med en
tysker, og han fortalte at man
fra 1/1o ville lovligøre at køre med 100 kmt i
tyskland. ellers kan man få køretøjet godkendt i flensborg."

Er det en and?

Hilsen Sten

Fra : Allan Hansen

Dato : 31-07-05 18:44

> [...]
> tysker, og han fortalte at man
> fra 1/1o ville lovligøre at køre med 100 kmt i
> tyskland. ellers kan man få køretøjet godkendt i flensborg."

Hej Sten

Det er muligt, jeg har læst et sted ( kan ikke huske hvor) at man vil
muligvis lempe reglerne for at få tempo 100 til CV, fra de nuværende 80% af
bilens egenvægt til 100%, dog max vogntogsvægt 3500 kg og samme procedure
ved TÜV.

Mvh AJH

Fra : Jørgen L.

Dato : 31-07-05 22:20

> [...]
> muligvis lempe reglerne for at få tempo 100 til CV, fra de nuværende 80%
> af bilens egenvægt til 100%, dog max vogntogsvægt 3500 kg og samme

Ang vogntogs vægt er dette forkert, det er træk dyret der ikke må have en
total vægt over 3500 kg, da du ret hurtigt kommer over de 3500 kg
vogntogsvægt = bil + cv
Men om det er sandt det er et godt spørgsmål.

Hilsen Jørgen

Fra : Allan Hansen

Dato : 01-08-05 17:23

"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vogntogsvægt = bil + cv
> Men om det er sandt det er et godt spørgsmål.

Hej Jørgen

Som reglerne er nu må CV's totalvægt ikke veje mere end 80% af bilens
egenvægt og samlede totalvægt for vogntoget må ikke overstige 3500 kg.

Dette vil muligvis blive lempet til at alle nye CV automatisk er godkendt
til
tempo 100 og CV totalvægt = bilens egenvægt, dog max 3500 kg.

Men bemærk at der ikke kræves B/E kort for at opnå tempo 100%.

Om tyskerne vil friholde alle trailere under 750 kg så biler med en total på
3500 kg kan deltage, ja det må vi vente og se.

Men alle vogntog der kræver B/E kort de for nok ikke lov til tempo 100 i
første omgang.

Mvh AJH
hvis vogntog vejer 50kg formeget til tempo 100

Fra : Jørgen L.

Dato : 01-08-05 21:53

"Allan Hansen" <ajh[slet_dette]@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Som reglerne er nu må CV's totalvægt ikke veje mere end 80% af bilens
> egenvægt og samlede totalvægt for vogntoget må ikke overstige 3500 kg.

Det er ikke rigtigt, jeg kender flere som har fået tempo 100 godkendelse med
vogntog på mere end 3500 kg Det gælder kun bilen, og selvfølgelig trailer da
80 % af 3500 jo er mindre end 3500

> Mvh AJH
> hvis vogntog vejer 50kg formeget til tempo 100

Surt hvis ikke at du tager fejl, hvad vejer dit vogntog da, bil og cv ?

Hilsen Jørgen

Fra : Allan Hansen

Dato : 01-08-05 23:38

> [...]
> trailer da 80 % af 3500 jo er mindre end 3500

> Surt hvis ikke at du tager fejl, hvad vejer dit vogntog da, bil og cv ?

Hej Jørgen

Jeg har læst det her:

http://www.masterpiece.dk/UploadetFiles/403/68/018-020.pdf

Men kan ved nærmere eftersyn på dette sted se at du må have ret.

http://www.tuev-nord.de/20658.asp

Jeg undrer mig lidt over at en alm trailer med bremse og støddæmpere er oppe
på 110% af bilens egenvægt (den kan jo være lige så stor som en CV).

Min bils egen vægt 1550kg, CV totalvægt 1300, men skal muligvis opvejes til
1400 pga montering af mover, batteri, elstytteben. man er vel bare lidt
doven og på ferie.
Jeg hægter mig normalt på en LKW og så af sted, det tempo passer mig bedst
og til sidst så drejer det sig om en time eller to i sidste ende.

Mvh AJH

Fra : Jørgen L.

Dato : 02-08-05 05:27

> Min bils egen vægt 1550kg, CV totalvægt 1300, men skal muligvis opvejes
> til 1400 pga montering af mover, batteri, elstytteben. man er vel bare
> lidt doven og på ferie.

Hej Allan.
Mover, batteri er ok/suverent, men spild ikke pengene på elstøtteben det er
noget skidt.
Jeg har dem på min
Brug heller pengene på en ordentlig boremaskine

Hilsen Jørgen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-08-05 06:50

Jørgen L. wrote:

> Mover, batteri er ok/suverent, men spild ikke pengene på elstøtteben
> det er noget skidt.
> Jeg har dem på min
> Brug heller pengene på en ordentlig boremaskine

Kunne du lokkes til at uddybe lidt?

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jørgen L.

Dato : 02-08-05 18:00

> Kunne du lokkes til at uddybe lidt?

Ja meget gerne.
Min er automatisk niveulering

negativt.
1. Nivelering fungere kun godt hvis man selv har sat vognen i vater
sideværts.
2. De kører langsomt ned, de har de store alko Bigfoot på, de er konstrueret
forkert så de står som regel på hælen.
3. Du har ingen fornemelse hvor hård benet står i mod jorden.
4. Den går nogen gange i koma og kører først den ene ende op og så den anden
og så den første igen osv. og de er stærke nok til at løfte min cv på 1600
kg. ikke godt for bunden.
5. Der er på min ikke fjernbetjening med (det er der på dem der sælges i
dag) så man kan ikke styre et ben og lægge klods under, altså skal man være
2.
6. pris
7. Pris hvis ben går i stykker (jeg har haft et ben der knækkede)
8. pga. motoren på spindelen kan benet ikke komme ligeså langt ned som et
normalt ben

Positivt.
1. ben kan styres indefra i regnvejr.
2. Løftning af ben (fungere rimeligt ok)
3. sværere at stjæle cv, da ben ikke kan løftes udefra (uden at kende
tekniken.)
4. blære effekt

Systemmet som sælges i dag, er med manuel nedkørsel af ben via fjernbejening
så 1, 4 & 5 er ikke aktuelt. til alko bigfoot bør man købe nogle 45 mm
forhøjere, det hjælper på rækkevidde (punkt 8) og på om foden står på hælen.

så jeg tror at det semi automatiske system er bedre end mit (det skal der nu
ikke meget til) men med mindre at du er handicapet, dårlig ryk etc. ikke
pengene værd

Hilsen Jørgen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-08-05 08:32

Jørgen L. wrote:

> [...]
[Snip Rigtig god beskrivelse af erfaringer med automatiske støtteben.

Mange tak - jeg vil kigge på boremaskiner

Hvor kraftig en boremaskine skal man kigge efter. Er de billige akkumodeller
tilstrækkelige eller skal der ofres noget mere?

Vh
Jan
--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 03-08-05 20:55

> [...]
> --
> Fotoamatør af Guds nåde.
> PS: Nye (opdateret 21/7/2005) knipserier kan findes på

- ved det ikke endnu; købte en 18 volt maskine til 100 kr i Fakta i
september sidste år og den holder til det endnu
Og jeg tror faktisk ikke det vil tage livet af den sådan lige med det samme.
Mekanisk lyder den OK og den har kræfter til at køre benene op og ned samt
at sætte dem fast på jorden. Så dør den heldigvis før du får skadet cv'en
ved at løfte for meget.

Så en maskine, der lignede den meget, på tilbud hos Harald Nyborg på Amager
i går - til 50 kr ! Og de havde da nok lidt mere end 10 stk af dem......

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : LS

Dato : 04-08-05 21:56

"Jesper Hedegaard" <ja-til-spam@spammers.un> skrev i en meddelelse

> Så en maskine, der lignede den meget, på tilbud hos Harald Nyborg på
> Amager i går - til 50 kr ! Og de havde da nok lidt mere end 10 stk af
> dem......
>
> --
Lad være med at købe den til en 50 kr. Det kan oghså købes for billigt. Det
hjælper ikke hvis den stopper bare den rører pladen. Har prøvet en af de
helt billige. Den blev skrottet efter det første støtteben.

Køb en 16 eller 24 v og så skal den have 2 gear

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-08-05 09:20

> 4. blære effekt

Ahh - det er vist kun sjællændere der tænker på den slags.

--
Per, Esbjerg
Golf :)

Fra : Jørgen L.

Dato : 03-08-05 23:17

> Ahh - det er vist kun sjællændere der tænker på den slags.

Ja Per du må kende mig efterhånden

Hilsen Jørgen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-08-05 02:32

> Ja Per du må kende mig efterhånden

Lagde du mærke til min underskrift? Så du blæreeffekten på sidste linje?

:)

Underskrift uden blæreeffekt følger :)
--
Per, Esbjerg

Fra : Jørgen L.

Dato : 04-08-05 05:53

> :)
>
> Underskrift uden blæreeffekt følger :)
> --
> Per, Esbjerg

Nej det gjorde jeg ikke, men er det noget at blære sig med ?

Hilsen Jørgen

Fra : N/A

Dato : 01-08-05 15:49

Fra : Hans Jensen

Dato : 01-08-05 15:49

> Jeg har en kollega, der har fået sit 'vogntog' synet i DK, så det må
> køre 100 km/t i Tyskland.

Og hvor i danmark gør de det ???

Mvh Hans

Fra : Sten Bo

Dato : 01-08-05 16:40

"Hans Jensen" <ask@me.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvor i danmark gør de det ???
>
> Mvh Hans

Jeg har hørt den før og det rimelige sted er da at spørge hos
bilinspektionen (bilsyn.

Sidste gang det var oppe et eller andet sted - gik det på at nogle haller,
statens, havde tilladelse til at syne visse mærker, busser f.eks - men ikke
personbiler og CV idet der kræves en anden database eller lignende - husker
ikke præcis forklaringen. Men synshallernene havde altså licens fra TUW til
at udstede tempo 100 til erhvervskøretøjer.

Så der er/var lidt om snakken.

Hilsen

Fra : Hans Jensen

Dato : 02-08-05 16:25

Rigtigt at bilsyn kan godkende tempo 100 til busser men ikke til
campingvogne.

Mvh Hans