CyberCity - erfaringer med egen router?
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 08-09-05 20:31

Er her nogen som har CC og sat deres egen router til i stedet for at
bruge den ADSL router som CC leverer? Kan man bare forwarde alle porte
til routerens WAN ip og regne med at det virker?

Ellers, kan et af ADSL modemerne på edbpriser, til 300 kr og op, bruges
i stedet?

Vil helst bare bruge min Asus WL500g deluxe i stedet for en middelmådig
standardrouter
--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Martin Schultz

Dato : 09-09-05 11:50

Esben von Buchwald <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev 2005-09-08:
> Er her nogen som har CC og sat deres egen router til i stedet for at
> bruge den ADSL router som CC leverer?
Ja.

> Ellers, kan et af ADSL modemerne på edbpriser, til 300 kr og op, bruges
> i stedet?

Måske.

Prøv at læse de her to:

http://www.adsltips.dk/andreroutere.php

og

http://koksby.dk/index.php?id=adsl#cckompatible

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 09-09-05 16:40

> Prøv at læse de her to:
>
> http://www.adsltips.dk/andreroutere.php
>
> og
>
> http://koksby.dk/index.php?id=adsl#cckompatible
>
> Martin

Ehm det er jo ikke alm. ethernet routere, det er ADSL-modems og routere
med indbygget ADSL modem...

Fra : Hans

Dato : 09-09-05 17:56

Esben von Buchwald wrote:

> Ehm det er jo ikke alm. ethernet routere, det er ADSL-modems og
> routere med indbygget ADSL modem...

CC kører ikke ethernet, men PPPoA, så derfor kan almindelige ethernet
routere og gateways ikke bruges.

Hans

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 10-09-05 00:05

> CC kører ikke ethernet, men PPPoA, så derfor kan almindelige ethernet
> routere og gateways ikke bruges.

Læs lige mit spm. igen. ellers skal jeg forklare:

Jeg ønsker at sætte min WLAN router til LAN ethernetporten på CC's ADSL
router - mit spørgsmål er om dette kan fungere uden problemer hvis jeg
åbner alle porte i ADSL-routeren.

ADSL routeren har en ethernet udgang, så selve den fysiske forbindelse
er ikke et problem...

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Hans

Dato : 10-09-05 02:25

Esben von Buchwald wrote:

> [...]
> hvis jeg åbner alle porte i ADSL-routeren.
>
> ADSL routeren har en ethernet udgang, så selve den fysiske forbindelse

Hvis du forwarder alle porte i CC's router til din Wlan router burde det
fungere, men det pynter jo ikke på latency at have to routere efter
hinanden, og det er der desværre rigelig af i forvejen på CC's router.

Hans

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-09-05 14:52

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev

> fungere, men det pynter jo ikke på latency at have to routere efter
> hinanden, og det er der desværre rigelig af i forvejen på CC's router.

Hvor kommer den latency mon fra?

Jeg kan mærke en meget markant forskel efter jeg har skiftet udbyder,
ligesom min søsters tdc adsl var meget hurtigere i respons. CC svarer
simpelthen temmelig langsomt, når man åbner en browser og når man indtaster
en www adresse.

Er det deres router eller deres netværk? Både min "skildpadde" og den nye
Aetra havde samme "responstid"...

Claus

Fra : Lars

Dato : 11-09-05 16:16

> [...]
> en www adresse.
>
> Er det deres router eller deres netværk? Både min "skildpadde" og den nye

har samme problem. Det opstod for et par uger siden..... laver lige et nyt
emne

Fra : Hans

Dato : 11-09-05 18:02

Claus Tersgov wrote:
> [...]
> indtaster en www adresse.
>
> Er det deres router eller deres netværk? Både min "skildpadde" og den

Fænomenet eksisterer ikke på kompatible Cisco, D-Link og Linksys routere, så
hvorfor Zyxel og Aethra kører så dårligt på deres netværk er et rigtigt godt
spørgsmål. Jeg bruger selv en Linksys AG041 og her kommer websiderne
haglende, så rent umiddelbart fejler svartiderne på deres DNS-servere intet,
og det hjælper heller ikke noget at bruge andre DNS-servere på
standardrouterne.

Hans

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-09-05 14:04

> [...]

godt
> spørgsmål. Jeg bruger selv en Linksys AG041 og her kommer websiderne

Skildpadden var jo netop en Cisco 677..

Claus

Fra : Hans

Dato : 12-09-05 14:25

Claus Tersgov wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev

> Skildpadden var jo netop en Cisco 677..

677 har jeg ingen erfaringer med, men 678'eren kører til gengæld glimrende.

Hans

Fra : Lars

Dato : 09-09-05 15:21

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stedet?
>
> Vil helst bare bruge min Asus WL500g deluxe i stedet for en middelmådig

Jeg har sat en D-link trådløs router bagefter cybercitys. Cybercity's router
har jeg sat til at forwarde alle porte til D-link's eksterne IP adresse...

og styrer derfor mit internet med min D-link.

eneste ulempe er at man ikke kan komme ind i cybercity's router uden at
skifte ledninger rundt. men hvem har også brug for det?

Fra : Anders Bystrup

Dato : 09-09-05 18:14

> eneste ulempe er at man ikke kan komme ind i cybercity's router uden at
> skifte ledninger rundt. men hvem har også brug for det?

Skulle ikke være noget problem hvis du sætter de 2 routere til
forskellige subnets...

/Anders

Fra : Lars

Dato : 09-09-05 21:26

"Anders Bystrup" <anders@XXXXXX.redakula.net> skrev i en meddelelse

> Skulle ikke være noget problem hvis du sætter de 2 routere til forskellige
> subnets...

virkelig? hvordan det?

kan jeg så komme ind på cybercity routeren via min PC?

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 10-09-05 00:08

Lars wrote:
> "Anders Bystrup" <anders@XXXXXX.redakula.net> skrev i en meddelelse

> virkelig? hvordan det?
>
> kan jeg så komme ind på cybercity routeren via min PC?

Hvis din CC router har en IP i rangen 10.10.10.x og din D link router
har en IP i rangen 192.168.1.x burde du ik have nogen problemer med at
tilgå 10.10.10.x

Det lykkedes i hvert fald mig, på et tidspunkt at tilgå mit Webspeed
modems webinterface ved at gå til 192.168.0.100 tror jeg det var - mit
LAN kører med 192.168.1.0/24

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Lars

Dato : 10-09-05 07:39

> [...]
>
> Det lykkedes i hvert fald mig, på et tidspunkt at tilgå mit Webspeed
> modems webinterface ved at gå til 192.168.0.100 tror jeg det var - mit LAN

ok det er mit sat op til. Men jeg kan ikke komme ind på min cybercity router
på den måde......