Webspeed og trække kabler....
Fra : Jean

Dato : 08-09-05 17:55

Hej NG!

Jeg har købt en lejlighed, hvor jeg har TDC KabelTV. Jeg ved at jeg har
mulighed for Webspeed. Mit TDC-stik sidder er dumt sted, så mit spørgsmål
lyder:

Kan jeg selv trække et antennekabel fra mit TDC stik til et andet sted i
huset, og så sætte Webspeed-modemet op der? Det går jeg ud fra jeg kan....

Hvis jeg kan det.... skal jeg så trække mit TV-signal fra Webspeed-modemet,
eller kan jeg godt sætte et T-stik i TDC-stikket og så sætte et kabel i mit
TV, og så trække den anden hen til computeren, hvor jeg sætter
Webspeed-modemet op?

Mvh Jean.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-09-05 19:09

Jean skrev:

>Jeg har købt en lejlighed, hvor jeg har TDC KabelTV. Jeg ved at jeg har
>mulighed for Webspeed. Mit TDC-stik sidder er dumt sted, så mit spørgsmål
>lyder:

Blot til orientering, hvis du ikke får svar her.

Hos TDC findes der en særlig gruppe til spørgsmål om Webspped,
hvor chancen for svar måske er større.

--
Knud

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 08-09-05 20:15

> Kan jeg selv trække et antennekabel fra mit TDC stik til et andet sted i
> huset, og så sætte Webspeed-modemet op der? Det går jeg ud fra jeg kan....
Det' ingen problem!

> [...]
> eller kan jeg godt sætte et T-stik i TDC-stikket og så sætte et kabel i mit
> TV, og så trække den anden hen til computeren, hvor jeg sætter

Der medfølger et filter som du sætter direkte i stikket i væggen. Dette
har så 3 udgange, Radio, TV og internet. Så radio og TV kommer til at
sidde som de altid har gjort, bare igennem filteret. Så trækker du bare
et kabel fra filteret og hen til det sted hvor dit modem skal stå, der
fulgte ca 10 meter kabel med da jeg købte webspeed

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Jean

Dato : 08-09-05 20:56

Esben von Buchwald skrev:
> [...]
> kabel fra filteret og hen til det sted hvor dit modem skal stå, der fulgte
> ca 10 meter kabel med da jeg købte webspeed

Tak for det fine svar.

/ Jean.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 08-09-05 23:48

Det var så lidt - var også selv på herrens mark da jeg skulle installere
Gør det selv - ADSL første gang.

Den medflg. vejledning var så ringe, og indeholdt så få tekniske
oplysninger, at jeg tror det er gjort bevidst for at tjene lidt ekstra
på at folk ringer efter en tekniker til at klare lortet.

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : NoOne

Dato : 12-09-05 08:33

On Fri, 09 Sep 2005 00:48:28 +0200, Esben von Buchwald
<use-net@rem_oVe-amokk.dk> wrote:

> [...]
>oplysninger, at jeg tror det er gjort bevidst for at tjene lidt ekstra
>på at folk ringer efter en tekniker til at klare lortet.

.... jeg har skiftet det lange kabel som fulgte med ud med et på 1
meter som jeg købte som en antenneforretning .... det virker fint :)
og så har jeg trukket net-kabel ind til mit udstyr som står i
soveværelset :)

RaZoR :)

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-09-05 14:56

"Jean" <ask@me> skrev

> Tak for det fine svar.

Men vær meget obs på kabelkvaliteten!

Meget af det billige antennekabel, som sælges mange steder er *ekstremt*
dårligt..

Så køb ordentligt kabel hos en fagmand/elektriker.

Claus

Fra : David Holm

Dato : 12-09-05 08:25

> [...]
> et kabel fra filteret og hen til det sted hvor dit modem skal stå, der
> fulgte ca 10 meter kabel med da jeg købte webspeed
Det kabel du skal bruge mellem filter og modemet er det samme som man
bruger til paraboler... En helt anden mulighed er dog at sætte modemet
op lige ved siden af antennestikket og så trække et netværkskabel fra
modemet til computeren i stedet.
Det er noget med at der er grænser for hvor langt kablet fra
skillefiltret til modemet må være.

mvh

David