E-Mail
webnoob 5265
">" mangler når jeg svare på indlæg
Fra : C Howard

Dato : 08-09-05 19:37

Jeg er stødt på det lille problem at når jeg svare en bestemt persons
indlæg, så kommer der ikke ">" foran den tekst af hans som jeg svare, jeg
bliver selv nød til at anføre det så folk kan se at det er det som jeg
svare, er den gal med mit Outlook Express?

Har hørt om det før, men her var det afsender opsætning den var gal med.

Carsten

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-09-05 19:52

C Howard skrev:

> [...]
>bliver selv nød til at anføre det så folk kan se at det er det som jeg
>svare, er den gal med mit Outlook Express?

Det skyldes formentlig, at hans indlæg er sendt i Quoted
Printable og her kan ikke sætte ciationstegn på et svar.

Bed ham om at ændre indstillingerne i hans OE.

Det er en fejl i alle udgaver af Outlook Express.

Fut: news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express,
hvor svar herpå bringes.
--
med venlig hilsen Knud
Bruger du Outlook Express?

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 08-09-05 20:40

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Det skyldes formentlig, at hans indlæg er sendt i Quoted
> Printable og her kan ikke sætte ciationstegn på et svar.

Hvad er det egentlig for et format? Hvorfor hedder det som det gør, og
hvad er formålet med det?

FUT fjernet.

Mikkel

--
Guatemala travel, Spanish studies, volunteering:
http://lakjer.dk/mikkel/spanish.shtml

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-09-05 21:25

http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#qp

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-09-05 14:45

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev

> Det skyldes formentlig, at hans indlæg er sendt i Quoted
> Printable og her kan ikke sætte ciationstegn på et svar.
> Bed ham om at ændre indstillingerne i hans OE.
> Det er en fejl i alle udgaver af Outlook Express.

Det er da ikke kun OE, som gør den slags. Der er også mac programmer, som
gør det, og eksempelvis bliver indlæg sendt via googlegroups også sendt med
QP i brødteksten.

Claus

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-09-05 14:52

Claus Tersgov skrev:

>Det er da ikke kun OE, som gør den slags. Der er også mac programmer, som
>gør det, og eksempelvis bliver indlæg sendt via googlegroups også sendt med
>QP i brødteksten

Øhh - ja,

Men problemet er at OE, uden tredjepartsprogram, undlader at
sætte citationstegn ved svar på indlæg skrevet i QP og så er det
ligemeget om indlægget er postet via Google eller et
mailprogram.

Om andre nyhedslæsere også undlader at sætte citationstegn i
disse tilfælde er jeg ikke bekendt med.
--
Knud

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-09-05 14:02

> [...]

> sætte citationstegn ved svar på indlæg skrevet i QP og så er det
> ligemeget om indlægget er postet via Google eller et

næh, problemet er, at det er forkert i henhold til RFC at bruge QP i et
indlæg. QP hører til i headeren og ikke i brødteksten.

Claus

Fra : Carl Drud

Dato : 12-09-05 17:11

Claus Tersgov wrote:

> næh, problemet er, at det er forkert i henhold til RFC at bruge QP i et
> indlæg.

Hvilken?

Carl