adsl - hvad skal jeg vælge?
Fra : Torben Jørgensen

Dato : 06-06-01 10:16

Hej !

Jeg kunne godt tænke mig ADSL, men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvilket
produkt jeg skal vælge. HjælP!

Jeg har kigget på worldonline og TeleDk. Hos worldonline koster det 395 for
256/256 incl router og tekniker besøg, imens det hos TeleDk koster 495 for
256/128 inkl. alm. telefonabonnement. men eksl. router og tekniker besøg som
oveni koster 1799,00 og 495,00
Jeg bruger internet meget, både til mail, men også bare almindelig "surfing"
Jeg har både netkort og usb på min computer, som er installeret med win98.
Til september får min kone en ny computer foræret af sin arbejdsplads, så
til den tid kunne vi godt tænke os at begge var koblet på nettet. 256/256
tror jeg er fint til mig.
Hvad mener i man skal vælge? Er der andre muligheder?

med venlig hilsen

Torben Jørgensen

Fra : Jesper Skriver

Dato : 06-06-01 10:56

On Wed, 6 Jun 2001 11:16:14 +0200, Torben Jørgensen wrote:
> [...]
>256/128 inkl. alm. telefonabonnement. men eksl. router og tekniker besøg som

Du har sandsynligvis ikke noget at bruge en router til, og måske kan du
selv installere det, kommer an på hvor fingernem du er.

>Er der andre muligheder?

CC eller Mobi^WOrange

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Jan W

Dato : 06-06-01 15:13

Prøv at se denne link:
http://sql.mint.dk/artikler/xdsl-oversigt.phtml

Fra : Fætter Højben

Dato : 07-06-01 12:15

"Torben Jørgensen" <tjca@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> 256/128 inkl. alm. telefonabonnement. men eksl. router og tekniker besøg

Hvis du kun bruger internettet til email og WWW, så behøver du ikke at have
en specielt hurtig upload hastighed. Kun hvis du skal spille computerspil på
Nettet, lave en server eller uploade noget til nogen.

Hvis du bare har et "normalt" (email , news og WWW etc.) bør du derfor
priotere download hastigheden. Fx 384/128 fremfor 256/256 og 512/128 fremfor
384/384.