SWT ikke beregned til enkeltstående .jar
Fra : Casper

Dato : 25-08-05 15:00

Er SWT (fra Eclipse) ikke beregnet til cross-platform distribuerede
applikationer som enkeltstående .jar og JavaWebStart filer?

Jeg spørger fordi jeg har problemer med at køre en .jar indeholdende
applikation og SWT .jar libraries, men får fejlen "Link error reguesting
swt-win32-3138" som øjensynligt er en dll på min WinXP udviklingsmaskine.

På forhånd tak,
Casper

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 25-08-05 17:38

Casper wrote:
> [...]
> swt-win32-3138" som øjensynligt er en dll på min WinXP udviklingsmaskine.

Det kræver jo i sagens natur noget native kode aller nederst
i GUI lagene.

Det som AWT og Swing skal bruge kommer sammen med Java.

Men SWT bruger ikke dem men har sit eget.

Så du har sådan set ret.

Jeg har ikke checket licens, men jeg er ret sikker
på at du må redistribuere det nødvendige til at
køre dine SWT apps.

Men SWT er ikke så udbredt udenfor Eclipse.

Arne

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-08-05 21:43

Casper <casper@jbr.dk> writes:

> Er SWT (fra Eclipse) ikke beregnet til cross-platform distribuerede
> applikationer som enkeltstående .jar og JavaWebStart filer?

Nej. SWT kræver binære DLL'er på den pågældende platform for at kunne
køre.

Kig på Rich Client Project'et for at se hvordan Eclipsefolkene tænker
det skal gøres.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Ruben Hesselbæk

Dato : 26-08-05 07:12

Casper wrote:
> [...]
> swt-win32-3138" som øjensynligt er en dll på min WinXP udviklingsmaskine.

Hej Casper.

Du kan nemt distibuere SWT GUI'er igennem Java Webstart, du skal bare
huske at få de native DLL(Windows)/SO(Linux) filer med.

Det kan gøres ved at pakke de native filer i en separat jar fil, hvor
dll filerne ligger i roden, og så sætte følgende linje ind i din
jnlp-fil under dit resources tag.

<nativelib href="nativelib.jar"/>

Endnu bedre kan du lave OS specifikke native jar filer, så windows
maskiner fx. ikke hentes alle de native filer til linux, da den
alligevel ikke kan bruge dem

<resources os="SunOS" arch="sparc">
<nativelib href="lib/solaris/corelibs.jar"/>
</resource>

Håber det hjælper lidt

/Ruben