Noget om PHP
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 06-06-01 01:08

Hey all!

Jeg har arbejdet lidt med PHP og MySQL, og har da oxo en side der kører på
disse ting, men - som altid - er der jo en masse man gerne vil udover det
man kan.

Jeg betragter mig selv som newbie, men vil gerne lære en masse. Og nu når
man sidder og kigger denne NG igennem, så er der max jeg ikke fatter noget
som helst af. Alle de udtryk m.m. Jeg ved godt det ikke er noget man lige
lærer fra den ene dag til den anden, men hvor er det godt at starte??

Er der nogen der kan give et godt råd til, hvor man skal starte for at få
det hele (eller det meste) med? Er der nogle gode sites eller bøger (gerne
på dansk). Jeg har (som mange andre nybegyndere nok oxo har) prøvet en masse
af de scripts der er på forskellige side, men er der noget der ikke virker -
ja, så ville det jo oxo være rart, hvis man forstod selve indholdet af
scriptet.

Hvad syntes I er den letteste fremgangsmåde???

Håber der er nogen som kan give et godt råd med på vejen.......på forhånd
tak!!!

MVH
Hernik Pedersen

Fra : Jonas Delfs

Dato : 06-06-01 01:35

"Henrik Pedersen" <creepy@beone.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvad syntes I er den letteste fremgangsmåde???
>
> Håber der er nogen som kan give et godt råd med på vejen.......på forhånd

Det lyder som om du leder efter den lette måde at lære PHP på.
Det ville da også være rart med sådan en, men den findes desværre ikke.
Du kan selvfølgeligt købe/låne noget litteratur, men det eneste der for
alvor hjælper er selv at sidde med det.
Kig på koden i de forsk. scripts du finder, prøv at ret dem til.
Og Vupti, så pludseligt en dag forstår du hvordan tingene hænger sammen.

Erfaring, og at begå fejl (eller læse om andres) er vejen frem..

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Zwam

Dato : 06-06-01 02:19

Hey!

Jeg er TOTALT newbie inden for php. Jeg plejer ikke at have de store probs
når jeg er kommet i gang men hvor skal jeg starte?¿?¿

Hvis der er nogen der kender en god "php-start side" ville det være rart.
Den behøver ikke være ret omfattende, men tilgengæld være let forståligt.

Takker fo eventuelle svar!

Zwam

Fra : Andreas Haugstrup - ~

Dato : 06-06-01 06:56

http://webcafe.dk har noget meget gode tutorials på dansk.

Andreas Haugstrup - www.solitude.dk

Fra : Thomas P

Dato : 06-06-01 06:33

> Hvad syntes I er den letteste fremgangsmåde???

Kommer an på, om du er inde i tankegangen med at programmere. Hvis du er
det, er det jo bare at kaste sig over PHP Manualen og MySQL Manualen - det
var i hvert fald sådan jeg gjorde, da jeg lavede http://www.flowcode.f2s.com
, omend jeg henvendte mig altid (henvender mig stadig) hertil hvis der er
ting jeg har svært ved at forstå i manualen eller ting jeg slet ikke kan
finde - herinde bliver jeg så ofte henvist til online-manualen, der er lidt
tungere, så fred være med det

--
- Thomas
~~~~~~~~

Fra : binderup

Dato : 06-06-01 09:21

Jeg kan anbefale bogen "PHP and MySQL web development":
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0672317842/o/qid=991815579/sr=2-1
/ref=aps_sr_b_1_1/102-9337097-2631345

/Peter

http://www.kandu.dk/

Fra : Niels Andersen

Dato : 06-06-01 13:22

"Henrik Pedersen" <creepy@beone.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg betragter mig selv som newbie, men vil gerne lære en masse.
[...]
> Hvad syntes I er den letteste fremgangsmåde???

Læs i manualen. Hvis ikke du fatter noget af det, så læs nogle tutorials.
Husk at slå alle de nye ting du lærer op i manualen!
Før eller siden lærer du at elske manualen... :)

Følg godt med her i gruppen. Det er helt fair at du ikke fatter det mest,
men så prøv at holde dig til de tråde hvor du forstår spørgsmålet. Er der så
noget i et svar du ikke forstår, så bare spørg. :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Lars Michael Sorense~

Dato : 06-06-01 18:07

Henrik Pedersen wrote:

> [...]
> man kan.
>
> Jeg betragter mig selv som newbie, men vil gerne lære en masse.

Jeg er heller ikke for stiv i PHP, men har haft meget glæde af to bøger:

Julie Meloni - PHP Essentials:
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/076152729X/o/qid=991846914/sr=2-2/ref=aps_sr_b_1_2/107-0438719-0149347

Leon Atkinson - Core PHP Programming:
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0130893986/o/qid=991847016/sr=2-1/ref=aps_sr_b_1_1/107-0438719-0149347

Det er nok bedst at læse dem i ovenstående rækkefølge, hvis du ikke er vant til
at programmere!

Manualen er iøvrigt ikke så svær at have med at gøre. Og den er jo gratis!
http://www.php.net/

lms

Fra : Christian Joergensen

Dato : 06-06-01 19:31

Lars Michael Sorensen <lmsoren@hotmail.com> wrote:

>ref=aps_sr_b_1_2

tsktsk ...

--
Christian Jørgensen | "Ford, you're turning into a penguin"
http://www.razor.dk | "Stop it"

Fra : Lars Michael Sorense~

Dato : 07-06-01 19:11

Christian Joergensen wrote:

> tsktsk ...

Og?

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 07-06-01 00:12

Mange tak for hjælpen til alle der har skrevet. Jeg tror efterhånden, at jeg
har fået lidt "guf" jeg kan bruge, men I slipper nok ikke helt for mig i
fremtiden................jeg kan med garanti sige, at der ligger mange
spørgsmål og venter

*/Henrik