Hurtig skift af netværksindstillinger
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-08-05 18:00

Hej,

Jeg skal indenfor den nærmeste fremtid have sat en Powerbook op,
som jævnligt vil blive flyttet frem og tilbage imellem jobbet og
privaten. Da brugeren ikke er for vild med at pille alt for meget
i netværksindstillingerne i OS X, vil jeg gerne have sat det op,
så den så nemt som muligt kan skifte imellem netværket på jobbet
og netværket i hjemmet.

I hjemmet er der TDC Webspeed, men jeg er ikke helt klar over,
hvordan det sættes op på en Mac. Der er et kabelmodem, men er
det mon bare at koble netstikket til det modem og så spiller det,
eller skal der installeres andre ting på Mac'en?
På jobbet køres der med manuelt tildelt IP-adresse på et lokalnet.

Ville det mon være smartest at oprette to brugerkonti, hvor den
ene er beregnet til hjemmet og den anden til jobbet, eller kan man
på en eller anden måde oprette to netværksforbindelser, så den kan
komme på netværket begge steder uden videre vrøvl?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Kiil

Dato : 18-08-05 18:19

Thomas G. Madsen - nospam@madsen.tdcadsl.dk on 18/08/05 18:59 wrote:

> [...]
> på en eller anden måde oprette to netværksforbindelser, så den kan
> komme på netværket begge steder uden videre vrøvl?

Hvorfor ikke bare bruge 'Lokation' i æblemenuen? Den kan selv en abe trænes
til at bruge....

--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-08-05 18:35

Peter Kiil skrev:

> Hvorfor ikke bare bruge 'Lokation' i æblemenuen? Den kan selv en
> abe trænes til at bruge....

D'OH! Selvfølgelig!
Tak, Peter.

--