Opsætning af trådløst netværk
Fra : Marc Elveberg

Dato : 16-08-05 22:29

Hej

Nu sidder jeg med min nye Mac og har en masse spørgsmål, for som ny
Mac bruger er der rigtig mange nye ting at sætte sig ind i. Derfor
følger jeg lærerigt med i denne Nyhedsgruppe, og nu håber jeg på jeres
hjælp...

Jeg vil gerne lave et trådløst netværk mellem min Mac og min bærbare
(Win Xp computer). Er der nogle der kan hjælpe med en lille guide
eller nogle gode links???

Med venlig og Hilsen
Marc

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-08-05 12:19

Marc wrote:
> [...]

> Jeg vil gerne lave et trådløst netværk mellem min Mac og min bærbare
> (Win Xp computer). Er der nogle der kan hjælpe med en lille guide

start med at fortælle mere specifikt hvad du vil, og hvor langt du er
kommet. "netværk" er mange ting.

Eks kunne det være rart at vide om du har formået at få begge
computerer komblet på samme accesspoint.

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Marc Elveberg

Dato : 18-08-05 17:45

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> skrev:

>start med at fortælle mere
>specifikt hvad du vil, og hvor langt du er
> [...]

Hmmm, det er lidt svært at fortælle hvor langt jeg er kommet, da
jeg ikke rigtig ved så meget om hvad de forskellige ting hedder.

Som det ser ud lige nu, så kan min bærbar (Win Xp) se naboens
netværk (og bruge deres internet forbindelse, (jeg har dog min
egen)) Min Mac kan via et program (iStumper) scanne og derigemmem
se naboens netværk, men den kan ikke komme på det eller bruge dens
internetforbindelse.

Hvis jeg tager mit Lan stik ud af Mac'en og vil gå på internettet,
så vil de naturligvis brokke sig. Så vil der
komme 'Netværksdiagnosticering' frem, denne kan dog heller ikke se
naboens netværk, og for densags skyld heller ikke min bærbare.
Derfor tror jeg opsætningen af mit Airport er helt ved siden af.

Er dette noget der kan bruges til en videre hjælp???

Marc

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-08-05 18:56

Marc Elveberg <marce@ON69Xmailme.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg vil gerne lave et trådløst netværk mellem min Mac og min bærbare
> (Win Xp computer). Er der nogle der kan hjælpe med en lille guide

Har du et trådløst netværk? I så fald er det vel bare at søge på
netværket og så logge ind på den ene computer fra den anden. Hvis du
ikke har et trådløst netværk, skal du først anskaffe det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Marc Elveberg

Dato : 20-08-05 20:38

>Har du et trådløst netværk? I så
> [...]

Langt om længe, og efter en del bøvl med firewalls mm. er det nu
lykkes at dele min Mac's internet
forbindelse med med bærbar computer. Og min bærbar computer kan
faktisk både se og skrive filer
til Mac'en.

Meeeeen Mac'en kan ikke se min bærbar computer. Er der nogen logisk
forklaring på det? (Firewall er
slået fra på bærbar) Skulle jeg ikke meget nemt kunne se den inden fra
'Netværk's mappen?

Marc