optage lyd
Fra : Ole Madsen

Dato : 11-08-05 21:59

Hvordan optager man lyd på en mac? jeg har en usb med 2 stik, højtaler
og mikrofon, man skubber en vælger til en af siderne.

Jeg har hentet audacity men kan ikke komme til at vælge mikrofon på
forsiden som jeg ellers kan i windows versionen, kan nogen af jer hjælpe
mig på vej?

Tak

Ole

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 11-08-05 22:38

Ole Madsen <o-madsen@tele2adsl.dk> wrote:

> Hvordan optager man lyd på en mac? jeg har en usb med 2 stik, højtaler
> og mikrofon, man skubber en vælger til en af siderne.

Vælgeren er sikkert til at vælge optageniveau: mikrofon eller line.

> Jeg har hentet audacity men kan ikke komme til at vælge mikrofon på
> forsiden som jeg ellers kan i windows versionen, kan nogen af jer hjælpe
> mig på vej?

Programmer -> Hjælpeprogrammer -> Indstil lyd og MIDI

Check også, at den står til 44100,0 Hz 2-kanal 16 bit
(Det er CD-kvalitet)

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.