Modificeret Safari?
Fra : Per Rønne

Dato : 04-08-05 07:03

Hvilken version af Safari er det der tænkes på herunder:

http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=3183302/

- hvorfra jeg citerer:

==
Han reagerer dermed på en udmelding fra IE-projektleder Chris Wilson,
der i sin blog fortæller at den endelige version af browseren ikke vil
kunne bestå CSS-kompatibilitets-testen Acid 2.
Der findes dog kun meget få browsere, der kan klare denne test -
Konqueror, iCab 3.0 og en modificeret version af Safari.
Men Paul Thurrott mener at Microsoft har forsinket nettets udvikling i
flere år ved at stoppe enhver videreudvikling af Internet Explorer og
tvinge web-udviklere til at skrive kode som kun virker i IE og ikke i
andre browsere, der overholder standarderne.
»Du kan vende udviklingen ved at kræve mere fra Microsoft og bruge en
bedre alternativ browser. Jeg anbefaler og bruger Mozilla Firefox, men
Apple Safari og Opera er også værd at overveje,« slutter Paul Thurrott.
==

--
Per Erik Rønne

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 04-08-05 09:36

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:
> [...]
> bedre alternativ browser. Jeg anbefaler og bruger Mozilla Firefox, men
> Apple Safari og Opera er også værd at overveje,« slutter Paul Thurrott.

http://webkit.opendarwin.org kan du hente den seneste version af
webkit, som du dog selv skal kompilere. Det kan ligge side om side med
det eksisterende webkit, og man kan så bede sin Safari om at bruge det
nye webkit. Der er lavet mange forbedringer (har ikke selv prøvet den
dog), og dem ser vi nok i en kommende OS opdatering.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Per Rønne

Dato : 04-08-05 10:11

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> [...]
> nye webkit. Der er lavet mange forbedringer (har ikke selv prøvet den
> dog), og dem ser vi nok i en kommende OS opdatering.

Jeg tror jeg venter. Alene det at jeg på:

cvs -d :pserver:anonymous@anoncvs.opensource.apple.com:/cvs/root login

fik det svar at »cvs« ikke fandtes {i path'en, naturligvis} gør det for
besværligt. Og mon ikke forbedringerne kommer gennem Software
Opdatering?
--
Per Erik Rønne

Fra : Jonas Voss

Dato : 05-08-05 22:37

In dk.edb.mac, Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> [...]

> fik det svar at »cvs« ikke fandtes {i path'en, naturligvis} gør det for
> besværligt. Og mon ikke forbedringerne kommer gennem Software

CVS er en del af Xcode, som du også har brug for hvis du vil kompilere
WebKit'et der er tale om.

Hvis den ovenstående meddelelse ikke helt har taget lysten fra dig, så
smid Xcode på, og prøv igen.

~/j

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/kontakt/> |

   AHHH. Donuts. . . What can't they do. -- H. Simpson

Fra : Per Rønne

Dato : 06-08-05 08:37

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> CVS er en del af Xcode, som du også har brug for hvis du vil kompilere
> WebKit'et der er tale om.
>
> Hvis den ovenstående meddelelse ikke helt har taget lysten fra dig, så
> smid Xcode på, og prøv igen.

Xcode er installeret, så det burde cvs altså også være. Dermed er det en
del af path'en - som jeg ikke vil begynde at rode med lige nu, hvor jeg
har mest travlt med at flytte mine gamle vhs-baserede balletter og
operaer {≈35} over på dvd. Derudover fremgik det at det ikke ville vare
længe inden den ville kunne downloades i kompileret version - og jeg vil
faktisk tro at den vil være en del af næste MacOS X opdatering.
--
Per Erik Rønne