Hjælp til køb
Fra : Torben Abildgaard

Dato : 01-01-01 18:34

Kom til at knække mit Geforce-kort, skal investere i et nyt
og fandt så nedenstående i www.edbpriser.dk

GeForce 2 MX AGP / 32MB / ?x? / GeForce2 MX 999 kr.

Er det et rimeligt kort i 1000-kronersklassen, eller skal
jeg købe et voodoo3, som jeg har siddende på de to andre
maskiner... eller et helt tredie?

Maskinerne er 500 herz athlon, og bruges mest til spil.

På forhånd tak.

--
vh/Torben

Fra : Karsten Borchers

Dato : 01-01-01 19:27

Knække dit Geforce ??
Den historie vil jeg gerne hører mere om ;D

Ja, MX er et godt kort til pengene. Der får du "the biggest bang for the
buck"

Karsten Borchers

Fra : Torben Abildgaard

Dato : 01-01-01 22:17

Ja, det er en rådden sag.

Købte sidste år et par athlonmaskiner, der skulle udstyres
som creme de la creme, så mine drenge ville have et par
spillemaskiner, der ikke skulle skifgtes ud allerede efter
et år. Maskinerne kom aldrig til at køre fornuftigt, så
stort set alle dele måtte retur til forhandleren til test -
og til sidst fik de hele klumpen over....

Den sendte en kammerat for mig - jeg havde bedt ham se om
det var mig der var idiot eller.... Han spurgte faktisk
forhandleren, hvordan klumpen skulle sendes og fik at vide,
at den bare skulle skippes som almindelig pakke. Og øh...
tjah... Jeg har selv arbejdet hos postens pakkecentral og
det går ganske vildt for sig. I hvert fald rev processor +
køler sig løs og lå og bankede rundt i datamaten under
transporten.

Grafikkortet blev altså slået skævt, og jeg har været
tvunget til at stramme det ned i en 30 gradervinkel mod
kabinetbunden med bomuldssnor det sidste halve år. Nu går
den ikke længere. Systemet er ustabilt, går ned og sender
ustandseligt fejlmedddelelser.

Sad but true. Men værre er så de to datamaters
sygdomshistorie, men den kommer først en anden dag, når jeg
har samlet kræfter til det - og i en nyhedsgruppe, der ikke
primært holder sig til kortene.

Tak for hjælpen
-
vh/Torben