Firmware og PowerBook
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 05-06-01 22:59

Hejsa

Er der nogen der har erfaringer med en PowerBook G3 med System 9.1 samt at
firmware opdatere? Kan dette anbefales i så høj grad som Apple selv gør?

Mvh
Gunnar

Fra : Anders Jakobsen

Dato : 05-06-01 23:20

Gunnar Kristiansen skrev:

> [...]
> firmware opdatere? Kan dette anbefales i så høj grad som Apple selv gør?

Hvis det er den sidste ram-afvisende opdatering, så gik den glat for mig.
Jeg havde lige investeret i en 256-blok, så (7-9-13) det var ret heldigt.
Der var en, som lavede et program, som kunne checke rammen, før man lavede
opdateringen. Prøv at lede lidt hos pbzone.com eller en af de andre
deciderede Apple sites for et link.

Nu hvor talen er faldet på firmware opdateringer og PB´s: Er der nogen, som
har prøvet en af de opdateringer, som får dvd drevet nulstillet, så man kan
bruge reg.1 og 2 film i flæng? Jeg samler film "mesterværker" og selv film,
der er 10-20 år gamle er region-kodede og kan være meget svære at skaffe som
reg. 2. Min afspiller er derfor holdt som kode 1 afspiller, men nu vil jeg
også bruge den til at se nye reg. 2 film.

Jeg forstår forresten ikke hvorfor f.eks. Dr Strangelove er kodet
overhovedet. Jeg mener: Den havde premiere på et tidspunkt, hvor computere
var noget med store magnetbånd og derfor ville DVD udgivelsen i USA
overhovedet ikke komme i kambolage med filmens biografpremiere her i Europa.
Var det ikke det, der var begrundelsen for kodesystemet?

Anders

Fra : Simon

Dato : 06-06-01 06:54

Den omtalte ram-tester kan findes på:

<http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/kind=0&id=10415/>

Desuden kan jeg anbefale at kigge sig *meget godt* for når man opdaterer
DVD-drev! Når man opdaterer er det ikke ligegyldigt hvilke serienumre og
firmware revisioner man har. Du risikerer at stå tilbage med et normalt
CD-rom drev! Det er ikke kompliceret når man har de rigtige dele, men
man skal altså lige være opmærksom på hvad man laver. Prøv et af de
nedenstående links:

http://www.opuscc.com/download/

http://www.dfbills.com/powerbook/regions.html

Specielt denne del (om Powerbook):
http://www.dfbills.com/powerbook/regions.html#2128

Men stadig: Pas på og check ALTING 3 gange (så er du advaret!)

Med Venlig Hilsen

Simon T

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 06-06-01 19:40

> [...]

> reg. 2. Min afspiller er derfor holdt som kode 1 afspiller, men nu vil jeg
> også bruge den til at se nye reg. 2 film.

Jeg har gjort det på min G4, og det virker som det skal. Helt ærligt,
hvis du går op i film, specielt når vi taler DVD, så skulle du nu købe
dig en DVD afspiller. Hos (vist) Super Radio så jeg en till 2000,- vel
at mærke regions fri. Langt de fleste kan iøvrigt laves region fri, Tape
Connection her i Århus kan gøre det på alle deres, dog for et gebyr på
500,-.

> [...]
> overhovedet ikke komme i kambolage med filmens biografpremiere her i Europa.
> Var det ikke det, der var begrundelsen for kodesystemet?

Det eneste jeg har bidt mærke i omkring regionskodening, er det samme
som dig, trække forbrugeren rundt ved næsen.

--
You read this far? Okay, have a signature.

Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk