Hvilken beskyttelse skal jeg vælge :)
Fra : Aslak Ransby

Dato : 05-06-01 22:31

Hej alle

Jeg er i gang med at lave et content system hvor registrerede brugere
har forskellige privilegier når de er logget ind (de kan skrive
nyheder/opdatere kalender / se "user only" nyheder etc.).
Helt konkret vil jeg lave f.eks. forsiden så der er "offentlige"
nyheder på når man ikke er logget ind og når man så er logget ind vil
man se de private nyheder på forsiden sammen med de offentlige. Det
samme system skal så bruges på hele sitet hvor bruger kan se ting
"ikke brugere" kan.
Mit problem er at jeg er i tvivl om hvilken loginmetode jeg skal bruge
når passwords etc skal "følge" med brugeren rundt på siderne nå denne
er logget ind så man ikke skal logge ind en gang pr side.

Jeg går og overvejer at bruge sessions men før jeg beslutter mig vil
jeg gerne høre om der er brugbare alternativer til formålet (eftersom
at jeg ikke har erfaringer med sessions og gerne vil vide "om det er
vejen" :)

Bruger information ligger i en mysql db og jeg har ikke adgang til
..htaccess.

Håber at i har nogle forslag
---
Best Regards / Venlig Hilsen
Aslak Ransby

Fra : Anders Johannsen

Dato : 06-06-01 00:19

In article <gjiqhtkldpcgudgohg5j6df71hgbp3q01o@4ax.com>, "Aslak Ransby"
<aslak-ransby@remove.it.dk> wrote:

> Jeg går og overvejer at bruge sessions men før jeg beslutter mig vil jeg
> gerne høre om der er brugbare alternativer til formålet (eftersom at jeg
> ikke har erfaringer med sessions og gerne vil vide "om det er vejen" :)

Noget sessionagtigt er klart vejen frem ... du kan enten bruge PHPs
indbyggede funktioner til formålet, skrive en cookie manuelt eller
beholde sessionid'et i url'en / hostnamet.

Endelig er der klientcertifikater hvis du er tilpas sadistisk.

> Bruger information ligger i en mysql db og jeg har ikke adgang til
> .htaccess.

Så er du godt på vej.

/A

Fra : Peter Kjær Monsson

Dato : 08-06-01 11:00

Anders Johannsen <anders@ignition.dk> skrev:
> Noget sessionagtigt er klart vejen frem ... du kan enten bruge PHPs
> indbyggede funktioner til formålet, skrive en cookie manuelt eller
> beholde sessionid'et i url'en / hostnamet.

kan du give et link til noget mere information?

Hilsen Peter

Fra : Christian Joergensen

Dato : 08-06-01 11:06

http://razor.dk/php/sessions/
http://dk.php.net/manual/ref.session.php

--
Christian Jørgensen | "Ford, you're turning into a penguin"
http://www.razor.dk | "Stop it"

Fra : Peter Kjær Monsson

Dato : 11-06-01 13:26

Christian Joergensen <mail@phpguru.dk> skrev:
> http://razor.dk/php/sessions/
> http://dk.php.net/manual/ref.session.php

Mange tak, også til dig Aslak.

Jeg fandt selv noget på http://www.webmasterbase.com

Hilsen Peter

Fra : Aslak Ransby

Dato : 08-06-01 13:08

On 8 Jun 2001 10:00:01 GMT, "Peter Kjær Monsson"
<petermonsson@yahoo.dk> wrote:

[Snip]
>kan du give et link til noget mere information?
>Hilsen Peter

Hej Peter
Her er noget som måske kan bruges :)
http://www.zend.com/zend/tut/session.php?print=1