Intel Dual Core?
Fra : Steen F.

Dato : 07-09-05 23:02

Der er jo ikke så stort udvalg i Pentium D cpu'erne med dual core, men er
det en cpu man skal satse på hvis man vil have højere hastighed, eller hvad
er de beregnet til? Fx. Pentium D830, 3,0GHz, socket 775, BTX, dual core til
2450 kr.
Selvf skal bundkortet understøtte dual core.

MVH Steen

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 08-09-05 08:03

"Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> core til 2450 kr.
> Selvf skal bundkortet understøtte dual core.

Og til den pris kan du få en "3,8 Ghz" AMD dual core...

Br,
Morten

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 08-09-05 11:45

"Morten Brokjær Klostergaard" <mkg@tera.dk.invalid> wrote in message

> "Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> wrote in message
>
> Og til den pris kan du få en "3,8 Ghz" AMD dual core...

Wups, jeg kom til at slette starten på mit indlæg...

Jeg prøver lige igen:

De giver kun højere hastighed hvis applikationerne understøtter det, og det
er sjældent mere end 30-40 % procent det giver.

Men det giver den fordel at man kan have en tungt job kørende også bruge sin
pc til spil eller lignende uden at man kan mærke det i spillet.

Men kan det betale sig at gå efter Intels? De bruger masser af strøm og
varmer helt vildt.

Så hvis du vil have fart så kig efter AMD's X2 så koster næsten det samme
som deres 64 versioner.

Br,
Morten

Fra : Steen F.

Dato : 08-09-05 23:18

Morten Brokjær Klostergaard wrote:
> [...]
>
> Men det giver den fordel at man kan have en tungt job kørende også
> bruge sin pc til spil eller lignende uden at man kan mærke det i

Okay. Det er altså en slags dobbel-cpu... bare for fattige?
Hvad er deres primære marked? Servere? Eller vil man få noget ud af at købe
den til sin workstation pc?
Fordi prisen begynder da at ligne almindelige cpu'er, men det ser ud til at
de yder mere. Og kombineret med en SCSI disk og noget DDR2 PC6400 RAM, så er
man da flyvende.

> Så hvis du vil have fart så kig efter AMD's X2 så koster næsten det
> samme som deres 64 versioner.

Okay.

/Steen F.

Fra : Fjollefrans

Dato : 08-09-05 23:33

> [...]
> at de yder mere. Og kombineret med en SCSI disk og noget DDR2 PC6400 RAM,

hvis du kun vil ha' een disk, så er der ikke grund til SCSI, du begynder
først for alvor at vinde noget ved 3 disk 15k rpm RAID, en 19k rom SATA disk
burde kunne klare tæt på det samme til billigere penge. (og jeg ved godt at
en enkelt hurtig SCSI disk givetvis vil være hurtigere end en enkelt SATA,
men forskellen er så lille at du hellere skulle bruge pengene et andet sted
end din computer)