strømforsyningspørgsmål
Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 06-09-05 17:59

hej jeg har i øjeblikket en NorthQ 400wat og tænker på at købe en ny
pga at jeg godt vil have en der støjer en lille bitte smule mere og
som samtidigt er forberedt på pciexpres og dobbeltgrafikkort osv

mit spørgsmål er nu hvis jeg køber en 550wats vil den så automatisk
bruge mere strøm bare den står og kører normalt ? det er denne her jeg
har tænkt på at købe hvis nogen gidder at kigge om den ser god ud

Fra : broby

Dato : 06-09-05 18:09

her er en der støjer "lidt" mere

http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=97591

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 06-09-05 18:31

On Tue, 6 Sep 2005 19:09:10 +0200, "broby" <minibyb@vip.cybercity.dk>
wrote:

>her er en der støjer "lidt" mere
>
>http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=97591

ok har du selv sådan en ? den er billig måske man bare kunne proppe
papstblæsere i den men jeg ved kun at den ene kan lade sig gøre at
skifte den som er en 120mm den anden ved jeg ikke noget om jo

Fra : TGJ

Dato : 06-09-05 19:15

"broby" <minibyb@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> her er en der støjer "lidt" mere
>
> http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=97591
Jeg har haft en Q-tec tidligere (mener det var 500W) og det er noget billigt
bras.

Sørg for at kigge på hvor mange Ampere (A) der er på den forskellige udtag.
Så vil du opdage hvorfor den er så billig.

Thomas

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 06-09-05 20:24

On Tue, 6 Sep 2005 20:15:11 +0200, "TGJ" <tgsj@FJERN-DETTEmail.dk>
wrote:

> [...]
>
>Sørg for at kigge på hvor mange Ampere (A) der er på den forskellige udtag.
>Så vil du opdage hvorfor den er så billig.

ok jeg ved ikke helt hvad jeg skal kigge efter ved amperne ? men har
fundet en her som har en papstblæser i, kan sådan en være en form for
invistering til når jeg på et senere tidspunkt skal have pciexpres som
måske kræver mere strøm end mit nuværende agp? hvad syntes du om den
her ? jeg kan ikke helt finde ud af om der er en 24 til 20pins
forvandler med, ellers er det vel noget der er til at købe ik ?

http://asp.webconsult.dk/privat/SingleProd.asp?p=616

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 06-09-05 20:35

gidder du "eller nogen" med forstand på ampere og volt, kigge på denne
som jeg har tænkt på at købe mest pga at den skulle være lydløs, men
sammenligne volt og ampere fra denne til den som jeg har i forvejen
som jeg sætter et link til nederst

min "måske" nye strømforsyning

>http://asp.webconsult.dk/privat/SingleProd.asp?p=616

min gamle strømforsyning

hvad er bedst ? er der stor forskel ? på forhånd tak

Fra : Sven

Dato : 07-09-05 00:27

> [...]
> som jeg har tænkt på at købe mest pga at den skulle være lydløs, men
> sammenligne volt og ampere fra denne til den som jeg har i forvejen

Ganske kort:
12V på din nuværende er 15A og på den store af de nye hos webconsult 20A
5V på din nuværende er 35A og på den store af de nye hos webconsult 36A
3,3V på din nuværende er 26A og på den store af de nye hos webconsult 28A

Så der er faktisk ikke den store forskel.

Jeg har selv lige købt en MIST 500W ATX 12VR2 med en 120mm pabst-blæser i,
som er temp.styret og gummiophængt, og den er _virkelig_ støjsvag.
http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=PSMI035&Fane=CASE,CAPS,CAPSATX

Jeg købte dog min hos www.midtdata.dk da den der kun koster 719,- kr incl
moms , men beskrivelsen er bedre hos studiedata, som dog desværre ikke
har den på lager.

Den trækker 2 DVD-brændere, 5 harddiske, AMD 4000+, Gainward Geforce
7800GTX, 1 Gb ram, audigy 2 lydkort, og jeg har endnu ikke hørt eller set
blæseren komme over minimums omdr!!!!

Sven

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 07-09-05 17:16

On Wed, 7 Sep 2005 01:26:55 +0200, "Sven" <nogen@med.ca> wrote:

> [...]
>
>Den trækker 2 DVD-brændere, 5 harddiske, AMD 4000+, Gainward Geforce
>7800GTX, 1 Gb ram, audigy 2 lydkort, og jeg har endnu ikke hørt eller set

tak for et rigtig godt svar ! den havde jeg ikke kunne finde havde
ellers været på de sider , men de reklamerer jo ikke med at det er en
strømforsyning med papstblæser på, det ville være smart at gøre tror
jeg nå men jeg kunne måske have tænkt mig til det jeg har nemlig
en mist black silence cpukøler i forvejen som jeg lige har købt en ny
papstblæser til.

men den ser rigtig fornuftig ud, den kan jo faktisk det hele som jeg
har ledt efter så den må jeg hellere bestille når næste løn kommer
så burde den ko være rigelig til mit nye geforce6800gt "128mbram"
nå men min plan var nemlig også at den skulle være lidt fremtidssikret
så den kunne bruges til en maskine som din når min nuværende ikke kan
mere.

har du prøvet at spille doom3 med det grafikkort ? hvis ja hvad
opløsning har den kunnet klare ? jeg hørte om en der har en p4 3800
med et 6800ultra han kunne ikke køre doom3 i højeste opløsning"med
16gange antialaising" , så det kunne være sjovt at høre om det kort du
har kan. jeg kører det selv i højeste opløsning dog uden antialaising

Fra : Sven

Dato : 07-09-05 20:55

> [...]
> 16gange antialaising" , så det kunne være sjovt at høre om det kort du
> har kan. jeg kører det selv i højeste opløsning dog uden antialaising

Ja, jeg spiller DOOM 3 i 1600x1200 med 4x antializing, ellers alt på HIGH
(selvom spillet anbefaler et 512MB grafikkort går det nu ganske fint), og
mon ikke du mener 16x anisotropisk filtrering? 16X antializing er extremt
krævende, og jeg er ret sikker på, at på en alm. monitor (21" og derunder)
kan man ikke se forskel på 8X og 16 X FSAA, og endda 4X FSAA (Full Screen
Anti Alizing). 16x anisotropisk og 16x antializing kan ikke engang 2 7800GTX
i SLI vist magte i 1600x1200.
Jeg har også prøvet at spille det i 2048x1536, men så skal jeg nedjustere
div parametre for mit ene 7800GTX kan trække det i spilbar hastighed.

Hvis du er interesseret i at læse en god artikel med testresultater fra
bl.a. DOOM 3, så kan jeg varmt anbefale at læse her:
http://www.edb-tidende.dk/article.php?id=40

> [...]
>nå men min plan var nemlig også at den skulle være lidt fremtidssikret
>så den kunne bruges til en maskine som din når min nuværende ikke kan

Ja, den er vist "langtidsholdbar", og jeg er meget tilfreds med min som sagt

Sven

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 08-09-05 19:11

> [...]
>
>Den trækker 2 DVD-brændere, 5 harddiske, AMD 4000+, Gainward Geforce
>7800GTX, 1 Gb ram, audigy 2 lydkort, og jeg har endnu ikke hørt eller set

så har jeg bestilt den hos midtdata så det bliver spændende i næste
uge hvor den forhåbentligt kommer

Fra : Sven

Dato : 08-09-05 23:59

> så har jeg bestilt den hos midtdata så det bliver spændende i næste
> uge hvor den forhåbentligt kommer

Held og lykke med den. jeg håber du bliver lige så glad for den, som jeg er
for min

Sven