Printe A3 til kant?
Fra : Ukendt

Dato : 04-09-05 17:55

Hvilken billig inkjet kan printe A3 til kant og har separate farvepatroner
og er billig i drift? Skal kunne printe fotos på godt fotopapir, men jeg er
ikke villig til at ofre en formue på dette, da kvaliteten vel alligevel
ikke hamle op med fotohandlerens?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Hauge

Dato : 04-09-05 18:45

Hej
Kurt Hansen wrote:
> Hvilken billig inkjet kan printe A3 til kant og har separate
> farvepatroner og er billig i drift?

Bare et råd, istedet for at bruge A3-papir, så brug formatet SRA3, det er
lidt større end A3, så klipper man kanterne væk, og en anelse af det
printetde, så har du print til kant.
Det er sådan man gør ved prof.print og i trykkerier..

/Hauge

Fra : Kim Persson

Dato : 04-09-05 19:01

Min kæreste har en canon s9000, den printer superænt ligesågodt som
fotohandleren og den skriver ud til kanten på et a3
//Kim

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-05 19:38

On Sun, 4 Sep 2005 20:01:00 +0200, Kim Persson wrote:

> Min kæreste har en canon s9000, den printer superænt ligesågodt som
> fotohandleren og den skriver ud til kanten på et a3
> //Kim
>

> "Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle.dk> wrote in message

Hmmm, et søg på edbpriser.dk antyder at 9000'eren ikke er i handelen mere.
det nærmeste jeg kan komme, er i9950 til 4.472 kr. - ca. det dobbelte af
hvad jeg havde regnet med.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Morten Wartou

Dato : 05-09-05 08:50

"Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle.dk> skrev i en meddelelse

> Hmmm, et søg på edbpriser.dk antyder at 9000'eren ikke er i handelen mere.
> det nærmeste jeg kan komme, er i9950 til 4.472 kr. - ca. det dobbelte af
> hvad jeg havde regnet med.

Canons printere har ringe lysægthed (farverne forsvinder med alderen) - gå
efter en Epson eller HP 8750. Sidstnævnte har jeg, og den laver
fortræffelige fotoudskrifter, som langt overgår hvad man får fra
fotohandleren. Den er samtidig nok markedets bedste printer til S/H fotos.
HP'en er endda ret billig - omkring 3300.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Thorbjørn

Dato : 04-09-05 23:50

> [...]
> det nærmeste jeg kan komme, er i9950 til 4.472 kr. - ca. det dobbelte af

En billig Epson-printer som f.eks. Stylus Color 1160 er måske en mulighed,
selv om den ikke har separate farver. Driften er særdeles økonomisk, hvis
man køber kopipatroner. Min kæreste har den, men hun overvejer at skifte den
ud med noget hurtigere; at udskrive en A3-side i bedste kvalitet tager
mange, mange minutter på de billige printere.

Kun dyrere printere skriver til kant. Her ville jeg overveje Canon i9950,
Epson Stylus Photo R1800 eller R2400, der vist i øvrigt er noget af det
bedste man kan få til foto.

Thorbjørn