Farvelaserprinter - Hvilken?
Fra : Grandt

Dato : 03-09-05 16:36

Jeg overvejer at købe en farvelaserprinter, men har ikke de store
erfaringer... endnu!

Jeg har kigget på:

Samsung CLP-550N
Brother HL 2700CN
HP Color LaserJet 2600n

Nogen der har erfaring med nogen af ovennævnte, som vil dele den med mig?
(erfaringen altså)

På forhånd tak

Grandt

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-09-05 16:47

"Grandt" <grandt[FJERN]@tele2adsl.dk> wrote:

>Jeg overvejer at købe en farvelaserprinter, men har ikke de store
>erfaringer... endnu!

>Samsung CLP-550N

Sådan en har jeg stående i kælderen - Den fik i sin tid en lidt blandet
anmeldelse i AOD pga problemer med udskriftskvaliteten - Det har nu
aldrig plaget min, så Samsung må have rettet det....

Det er en forrygende god printer - PCL6 og PS3, netværk, duplex - Den
har det hele.

Eneste problem er størrelsen - Du kan ikke have den på skrivebordet. Den
fylder nemlig som en mindre personbil

<mlr>

Fra : Grandt

Dato : 06-09-05 18:59

> Det er en forrygende god printer - PCL6 og PS3, netværk, duplex - Den
> har det hele.

Lyder som en succes oplevelse! o",)

> Eneste problem er størrelsen - Du kan ikke have den på skrivebordet. Den
> fylder nemlig som en mindre personbil

hehe så må det jo være lige noget for en mekaniker... *GGG*

Fra : Peter Anskjær

Dato : 04-09-05 16:51

"Grandt" <grandt[FJERN]@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> HP Color LaserJet 2600n
>
> Nogen der har erfaring med nogen af ovennævnte, som vil dele den med mig?

Jeg har en HP 2500L som sikkert minder meget om 2600n. En ting jeg savner
rimeligt meget er netværk, men det har 2600n. Derudover må jeg sige at
udskrifterne er virkeligt flotte efter min mening, både i sort/hvid og
farve. Den er ikke voldsomt hurtig, især ikke om at starte op, men det
vender man sig til. Den larmer rimeligt meget, men jeg printer ikke så meget
og har den slukket resten af tiden, så det generer ikke mig. Og så er den
stor, meget stor, jeg er ikke klar over om 2600n har samme grundareal som
2500l, men den ser højere ud så grundarealet er nok mindre hvilket efter min
mening er en stor fordel.
På trods af at printeren har de ulemper jeg nævner er jeg meget glad for
min.

Fra : Esben

Dato : 04-09-05 18:29

"Peter Anskjær" <peter@fjern_nskjaer_mig.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en HP 2500L som sikkert minder meget om 2600n.

De er ret forskellige egentlig. 2500/2550 er 4-pass printere, hvor tonerne
kører rundt på en tromle og overfører toner til papiret en ad gangen. 2600N
er inline/single pass, hvor papiret bliver ført forbi alle tonere på en
gang. Derfor fylder 2600N en del mindre på skrivebordet end 2500/2550, og
larmer en hel del mindre. Farveudskrifter er hurtigst på 2600N (8 vs 4), men
2500/2550 er hurtigst på ren s/h (16/19 vs 8).

2500/2550 har ægte PCL6 og PS-emulering, hvor 2600N er hostbaseret/GDI.

--
Esben

Fra : Peter Anskjær

Dato : 04-09-05 21:34

"Esben" <esben@gruf.LAND> skrev i en meddelelse
> [...]
> 4), men 2500/2550 er hurtigst på ren s/h (16/19 vs 8).
>
> 2500/2550 har ægte PCL6 og PS-emulering, hvor 2600N er hostbaseret/GDI.

Så blev jeg meget klogere, jeg antog bare uden at have undersøgt hvad
specifikationerne på 2600n er at de to printere minder om hinanden. Men nu
kan jeg se at man måske ikke kan bruge min beskrivelse til så voldsomt
meget.

Mvh
Peter

Fra : Holst

Dato : 05-09-05 08:04

Grandt wrote:

> Jeg har kigget på:
>
> Samsung CLP-550N
> Brother HL 2700CN
> HP Color LaserJet 2600n
>
> Nogen der har erfaring med nogen af ovennævnte, som vil dele den med mig?
> (erfaringen altså)

Jeg købte en HP Color Laserjet 2600n for kort tid siden. Jeg er ganske
godt tilfreds med den. Har fået den sat op som netværksprinter, så jeg
nu kan printe ud fra den bærbare henne i sofaen :)

Jeg er generelt ganske godt tilfreds med udskrifterne. Jeg er dog ikke
sikker på, at professionelle vil være lige så tilfredse. Så hvad er dit
behov? Mit behov var hovedsagelig blot for at kunne printe sider ud fra
internettet i farver, f.eks. kort fra krak.dk. Men også billeder til
f.eks. indlægget i billed-CD'ere, men mit krav til kvaliteten er nok
ikke så stort.

Mit kendskab til farveprintere er dog ret lille (dvs. intet ud over mine
egne erfaringer med 2600n), så jeg vil ikke til at sige mere om, hvordan
udskriftskvaliteten er i forhold til andre farveprintere. Jeg er dog
godt nok tilfreds med min 2600n.

Den koster meget lidt, og man får jo som regel, hvad man betaler for.
Køber du en til 10.000 kr. i stedet, ja, så får du nok også en bedre
printer.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 06-09-05 15:21

Hvordan er de forskellige modeller så mht. forbrugspriser? Det er jo
næsten lige så vigtigt....

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-09-05 15:55

Karsten Jensen <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:

>Hvordan er de forskellige modeller så mht. forbrugspriser? Det er jo
>næsten lige så vigtigt....

Det er svært at give et klart svar: De forskellige fabrikanter har vidt
forskellige priser på tonerpatroner, men samtidig er der også himmelvid
forskel på mængden af toner i patronerne. Nogle rækker til 1500 - 2000
sider, andre til 5 - 10.000 sider.

Generelt kan man sige at farvelasere er billige i drift - betydeligt
billigere end ink-jet.

Og så skal du være forsigtig med at drage forhastede konklusioner. Lidt
afhængigt af hvor meget du printer ud, kan der let gå et år eller mere
før du får behov for nye patroner. Og til den tid kan priserne se helt
anderledes ud....

<mlr>

Fra : Grandt

Dato : 06-09-05 18:54

> [...]
> afhængigt af hvor meget du printer ud, kan der let gå et år eller mere
> før du får behov for nye patroner. Og til den tid kan priserne se helt

Det er også lidt derfor at jeg ikke KUN kigger på forbrugspris, men også
gerne vil høre om andres erfaringer... gode som dårlige! Det er jo ikke
meget ved at bruge flere tusinde kroner på en printer, som andre kun har
bøvl med, så er chancen for at man selv vil få det jo også stor...

Fra : Grandt

Dato : 06-09-05 18:48

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i en
meddelelse news9rh11mk5mc95kvm5vh59o215ds2m85er@4ax.com...
> Hvordan er de forskellige modeller så mht. forbrugspriser? Det er jo
> næsten lige så vigtigt....

Udregnet efter producenternes egne oplysninger, med antal sider , og den
nuværende pris på toner, så er prisen ca. ens for Samsung og Brother, men
dobbelt pris pr. side for HP. Men HP'en har så ingen tromel, hvilket de
andre har. Skal dog først skiftes efter 50-60.000 sider (iføge
producenterne), så der går nok lige et par år... eller mere o",)