Canon IP4000 og tom patron
Fra : Lars HT

Dato : 01-09-05 20:41

Hej

Når den melder, at den store sorte er ved at være tom, skal den så skiftes
nu, eller kan den køre lidt endnu?
Kan den tage skade af at løbe helt tør?

Lars

Fra : Pico

Dato : 01-09-05 21:33

Lars HT wrote:
> Hej
>
> Når den melder, at den store sorte er ved at være tom, skal den så
> skiftes nu, eller kan den køre lidt endnu?

Jeg kørere gerne videre indtil den siger helt tom. Selvfølgelig starer
jeg ikke et print af et stort billed når der er melt om at en patron er
ved at være tom

> Kan den tage skade af at løbe helt tør?

Det har jeg ikke oplevet.

Pico

Fra : Lars HT

Dato : 01-09-05 21:50

Tak!

Lars

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 02-09-05 15:17

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kørere gerne videre indtil den siger helt tom. Selvfølgelig starer jeg
> ikke et print af et stort billed når der er melt om at en patron er ved at
> være tom

Alt afhængig af hvor stort et billede der er tale om, kan du sagtens køre
videre, selv om den melder at den er ved at være tom. Jeg har printet mange
ting ud, selv om både den sorte og en af de andre farver har meldt at de er
ved at være tomme.

Jesper

Fra : Rado

Dato : 02-09-05 18:17

On Thu, 1 Sep 2005 22:33:15 +0200, "Pico" <Selvestemig@hotmail.com>
wrote:

>Jeg kørere gerne videre indtil den siger helt tom. Selvfølgelig starer
>jeg ikke et print af et stort billed når der er melt om at en patron er
>ved at være tom

Man kan nu godt printe flere A4 billeder har jeg erfaret (dog på en
i560, ikke en IP4000) inden det siger helt stop. Afhængig af hvor
meget af den pågældende farve de bruges på det pågældende billede
selvfølgelig.

Først får man meddelelsen om at den er ved at være tom, senere stopper
den når den er helt tom, med en meddelelse om at man skal skifte
patron.

Sidst det skete var jeg iøvrigt ved at printe et A4 billede, men den
stoppede først da billedet var færdigt (uden fejl). Om det så var et
tilfælde eller om den siger stop i så god tid at man altid kan nå at
blive færdig med den side man er i gang med ved jeg ikke. Jeg vil
næsten tro det sidste, for jeg tror ikke den har godt af at løbe helt
tør, så brænder printerhovedet nok af. Så jeg trror de har en god
sikkerhedsmargen her (det sælger jo også mere blæk...)

Det er iøvrigt en i560, ikke en IP4000, men formoder 4000 er om ikke
bedre på det punkt så i alt fald lige så god.

Sikkert, men som sagt tror jeg ikke den får lov til det.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Max

Dato : 02-09-05 07:04

Hej Lars

> Kan den tage skade af at løbe helt tør?

Jeg ved det ikke, men har hørt folk påstå at printerhovedet
kan tage skade på grund af manglende køling.

Mvh Max

Fra : Lars HT

Dato : 02-09-05 07:44

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej Lars

> Jeg ved det ikke, men har hørt folk påstå at printerhovedet
> kan tage skade på grund af manglende køling.

Ja, det er også noget lignenede, jeg har hørt, men rygter, du ved... Det kan
være en patron-forhandlers personlige mening, som foreløbigt er blevet til
en lille kylling...

Lars

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 02-09-05 15:19

> Hej Lars

> Jeg ved det ikke, men har hørt folk påstå at printerhovedet
> kan tage skade på grund af manglende køling.

Der skal man vidst være meget uheldig for at det skulle ske. Jeg har kørt
alle patroner tomme, inden de blev skiftet. Det eneste der var en lille
smule irriterende var, jeg skulle printe et nyt ark ud, men det overlever
man vel.

Jesper