Brummelyd ud af højttalere
Fra : Henrik

Dato : 27-08-05 10:56

Hej
Jeg har soundblaster live hvorfra lyden ledes over i mit anlæg. Det har
virket fint gennem længere tid, men her på det seneste er der opstået en
væmmelig brummelyd ud af højttalerne. Jeg kan godt med lidt held ved at
dirke lidt på stikket ved lydkortet, få lyden væk i kort tid. Men, den
kommer tit igen hvis bare jeg rører en smule ved kablet.
Hvad går der galt, og hvordan afhjælpes det?
Henrik

Fra : Peter Jensen

Dato : 27-08-05 11:09

har du forbundet din pc til lysnettet med et jordet kabel???

/peter

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-05 15:33

"Henrik" <xxxxx@xxx.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kommer tit igen hvis bare jeg rører en smule ved kablet.
> Hvad går der galt, og hvordan afhjælpes det?

Dårlig forbindelse i stikket / knækket skærm.

mvh
Ebbe

Fra : EXIT

Dato : 30-08-05 20:18

Prøv at trække en ledning fra kabinettet på din pc og fast gør den på
radiatoren (ikke helt lovligt)
(det skal selvfølgelig være et sted hvor der ikke er maling (
termostatventil)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-08-05 20:57

Hej!

EXIT wrote:

> Prøv at trække en ledning fra kabinettet på din pc og fast gør den på
> radiatoren (ikke helt lovligt)

Nej, det skal man ikke. Det er IKKE lovligt og med god grund... Man kan risikere
at forbinde radiatoren med fase i en defekt strømforsyning og så er det sgu
farligt at komme til at berøre radiatoren.

Sagen er den, at idag er de fleste radiatorer ikke jordede da man bruger
plasticvandrør i installationerne...

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : EXIT

Dato : 30-08-05 21:22

Jeg er ikke helt med mht. fase i radiator, så er det da også farligt at røre
ved kabinettet
hvis der er en defekt strømforsyning

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-09-05 10:45

Hej!

EXIT wrote:

> Jeg er ikke helt med mht. fase i radiator, så er det da også farligt at røre
> ved kabinettet
> hvis der er en defekt strømforsyning

Så prøv at spørge i dk.teknik.el og hør om de vil anbefale metoden...!

Det er egentligt utroligt du kan give sådan et råd når du ikke engang ved hvad
der kan ske.

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : EXIT

Dato : 01-09-05 16:39

Nå da da sure opstød Hva' sovet dårligt i nat eller hva'
Jeg kan huske for nogle år siden hjemme hos mine forældre deres vaskemaskine
blev jordet gennem
et vandrør af en elektriker....såååå.................

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-09-05 18:21

Hej!

EXIT wrote:

> Nå da da sure opstød Hva' sovet dårligt i nat eller hva'

Nej, egentligt ikke. Synes bare ikke du burde give forkerte råd (men ok, det har
jeg vel også prøvet engang .

> Jeg kan huske for nogle år siden hjemme hos mine forældre deres vaskemaskine
> blev jordet gennem
> et vandrør af en elektriker....såååå.................

I så fald overholdte han ikke stærkstrømsreglementet.

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader