"Jim" <MigSelv_6@msn.dk> wrote
> Jeg ville høre om nogen af jer har erfaringer med
> 
www.PixMania.com
> Hvad enten de måtte være gode eller dårlige.
Deres priser plejer at være ret ok, men deres efterservice stinker. 
Jeg er for tiden i gang med en sag hos dem.
Jeg købte et T1 kamera for mere end et år siden hos dem. Fokuseringen 
gik i stykker og jeg sendte det ned til reparation (> 200,- i porto).
De sendte det videre til Sony, som meldte at det havde været udsat 
for stød. Hvis vi regner "Faldet ud af lommen og ned på trægulv, mens 
jeg sad i en stol" for stød, så har de ret - der var nu ingen 
skrammer på det og jeg kan se på nettet at jeg ikke er den eneste med 
det problem. De vil reparere det for ca. 2600,-. Et nyt kamera af 
samme slags koster 2500,-.
Jeg fik skriftligt muligheden for at betale de 2600,- for reparation 
eller 320,- i undersøgelsesgebyr og ellers få mit kamera tilbage. Det 
er så her det sjove starter.
Mailen med mine muligheder var delvist på fransk, et sprog jeg og min 
nærmeste omgangskreds ikke behersker. Jeg sendte en mail og bad om en 
engelsk version i stedet. Mailen bouncede med et "Denne emailadresse 
benyttes ikke mere, brug webinterface eller telefon i stedet". Det er 
den emailadresse, de angiver flere steder på deres site.
Kontakt gennem web fik dem til at sende en ny kopi af den mail jeg 
allerede havde modtaget. Stadig delvist på fransk.
Videre kontakt gennem web afslørede at de ikke kan overskue mere end 
ét spørgsmål ad gangen, at man ikke kan få en virkende emailadresse 
at vide og at de ikke kan finde ud af andet end at henvise til deres 
supporttelefon, når det gælder konkrete sager.
Telefonisk kontakt til deres support (vi er nu oppe på tre forsøg 
gennem web og tredje telefonopringning til dem) gav en  mumlende 
engelsktalende person, der forklarede at jeg kunne lade være med at 
sende penge (så ville de beholde kameraet) eller sende pengene som 
check til en fransk adresse (nej, jeg kunne ikke betale pr. web).
Han kunne ikke udtale sig specifikt om detaljerne ved dette (det var 
den del, der stod på fransk).
Han betegnede min sag som "Very complex", ville undersøge videre og 
derefter kontakte mig. Han prøvede også at sige jeg skulle svare på 
deres mail (som har en ikke-virkende returadresse) og ellers henvise 
til deres websupport, hvilket udløste et kortvarigt møgfald fra mig.
Så der står jeg nu. Jeg har opgivet at kæmpe mod Sonys beslutning og 
vil egentlig bare gerne betale de 320,- så jeg kan skille kameraet ad 
og måske sælge cradlen og batteriet. Men jeg ved endnu ikke hvordan 
jeg får betalt og skal åbenbart kæmpe for at få det at vide.