Shuttle XPC og varme harddiske
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-08-05 15:45

Hej i gruppen,

jeg er ved at fejlfinde en Shuttle XPC model SB95P, da den går ned i
XP når der laves videoredigering på den sekundære disk.

Jeg har skrevet et indlæg i news:dk.edb.system.ms-windows med emnet
"process1_initialization_failed : 0x6B", hvis I ønsker mere
baggrundsviden.

Harddiskene bliver imidlertid ca. 50 grader varme og så vil jeg høre
om andre har varmeproblemer med Shuttle maskiner?

Med håb om svar.

Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund Andersen

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 26-08-05 17:01

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> [...]
>
> Jeg har skrevet et indlæg i news:dk.edb.system.ms-windows med emnet
> "process1_initialization_failed : 0x6B", hvis I ønsker mere

Sorry, jeg gider ikke at begynde at abonnere på den gruppe, da jeg
ikke gør det i forvejen, så jeg svarer ud fra den info du kommer med her.

> Harddiskene bliver imidlertid ca. 50 grader varme

Det er grænsen for, hvor varme alm. harddiske må blive, så der mangler
helt klart noget gennemtræk i kassen.

Hvis processoren tilmed er en P4 "model brødrister", så har du en stor
del af forklaringen allerede..

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-08-05 22:30

Jens C. Hansen wrote:

> Sorry, jeg gider ikke at begynde at abonnere på den gruppe, da
> jeg ikke gør det i forvejen, så jeg svarer ud fra den info du
> kommer med her.

Her er et link til den post jeg refererer til
http://kortlink.dk/zat

> Det er grænsen for, hvor varme alm. harddiske må blive, så der
> mangler helt klart noget gennemtræk i kassen.

Jeg kunne ikke lige finde databladet for Maxtors L14M200, men er
der ikke normalt et maximum på 50-60 grader?

> Hvis processoren tilmed er en P4 "model brødrister", så har du
> en stor del af forklaringen allerede..

Og det er det... Bare underligt at Shuttle så laver em barebone
der kan køre med P4...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 27-08-05 10:19

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Jens C. Hansen wrote:
>
> Her er et link til den post jeg refererer til http://kortlink.dk/zat

En P4 3,4 Prescott, to harddiske, og et GF6600 - så er det ikke så
underligt, at der bliver for varmt i kassen.

> Jeg kunne ikke lige finde databladet for Maxtors L14M200,

Mon ikke det er OEM-udgave af en DiamondMax 10 (6L200M0)?
Den har så et max. på 60°C, men levetiden er stærkt begrænset hvis den
ligger i nærheden af temperaturgrænsen hele tiden.

> men er der
> ikke normalt et maximum på 50-60 grader?

Jo, var det ikke også det jeg skrev?

> Og det er det... Bare underligt at Shuttle så laver em barebone der kan
> køre med P4...

Enig - det ligner, at de helt ukritisk har smidt næste model P4 i,
uden at kontrollere, om skidtet kan køre i længere tid uden at blive
for varmt.

Fra : JesperB

Dato : 27-08-05 12:50

> Jeg kunne ikke lige finde databladet for Maxtors L14M200, men er der ikke
> normalt et maximum på 50-60 grader?

Hej Mikael.
Jeg tror nu ikke det er varmen der gør det. Min Shuttle ligger også omkring
de 50, uden probs.
Men hvis du vil sikre dig det, kan du jo justere blæserne i bios, giv dem
evt. så de lyder som en hårtører
/Jesper

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 29-08-05 07:06

JesperB wrote:
> Jeg tror nu ikke det er varmen der gør det. Min Shuttle ligger
> også omkring de 50, uden probs.

Har du en anden idé så?

> Men hvis du vil sikre dig det, kan du jo justere blæserne i
> bios, giv dem evt. så de lyder som en hårtører

Joo, men det er bare at harddiskene sidder i toppen af sådan én
bandit og blæserne deroppe skal jo hive luften ud, så der kommer
ikke noget koldt luft ind på diskene...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund