Vurdering af hardware til workstation
Fra : Jens U. K.

Dato : 26-08-05 13:03

Hej i gruppen

Jeg skal til at lave et par kontorworkstations og har foreløbig fundet
noget hardware.

Den ene pc skal bruges til fotoredigering o.lign. og i bund og grund er
der formentlig ikke rigtig brug for de vilde 3d-effekter på den. Den anden
er til programmering og test og kræver egentlig bare noget hurtigt
hardware - her er 3d heller ikke i højsædet, selvom det da altid er
"sjovt" at kunne stresse af med et ordentligt spil...

Så her kommer listen over foreløbig hardware med lidt spørgsmål ind
imellem. Håber at nogen vil kommentere og fylde ind
Jeg håber også på at kunne få samlet dele der primært er passivt kølet
således at maskinen ikke larmer...

Bundkort: Vakler lidt mellem Asus A8N-E og A8V-E, for delvist at få
support for AMD64X2, PCI-express, dualchannel ram og sata3Gb
cpu: AMD ATHLON64x2, Ghz nok den næsthurtigste for ikke at betale "for
meget" for det nyeste...
cpukøler: ? jeg ved ikke om athlon'en er box'ed... men det skal i hvert
fald være en meget stille køler!
Grafikkort: Jeg tror ikke at SLI bliver interessant, så et "godt nok" kort
kunne både være et radeon eller geforce, hvor jeg hælder mest mod det
hurtigste radeon der er passivt kølet. Alternativt kunne det også være at
man skulle kigge efter noget Matrox?!
Ram: tjahh... der skal det bare være det hurtigste som mb'et er beregnet
til - ingen oc'ing her
HDD: Hvis mb'et understøtter den nye sata, så skal det nok være sådan
en(/nogen, for jeg overvejer kraftigt at køre noget raid...) men specielt
til photoshop er det rart med en hurtig scratch-disk.
DVD-brænder: Her regner jeg bare med at købe "den bedste" fra Plextor...
Kabinet: Her er det straks værre... jeg synes det er svært at overskue,
hvad der er, samt hvordan de egentlig ser ud - og hvor godt opbyggede de
er... men det skal ikke være pangfarver og -former der dominerer - og
heller ikke et maxi-size - vigtigt er det at der er god
luftgennemstrømning så der ikke skal støjende blæsere igang... alternativt
skal jeg igang med noget vandkøling, men her er jeg helt grøn! Altså
lille, lækkert, stille og godt

Og jeg havde egentlig tænkt mig at køre winxp64bit da cpu'en lissom lægger
lidt op til det, men skal lige have læst lidt op på om applikationerne der
skal køres kan hænge sammen med 64bit.

God weekend.

/Jens Ulrik - der _lige nu_ skal til firmafest 8-}

Fra : Esben

Dato : 26-08-05 14:17

"Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> skrev i en meddelelse
> Hej i gruppen
>
> Jeg skal til at lave et par kontorworkstations og har foreløbig fundet
> noget hardware.

Har du overvejet noget færdigbygget der er testet på forhånd og med onsite
garanti?

--
Esben

Fra : Jens U. K.

Dato : 29-08-05 08:49

"Esben" <nospam@gruf.land> wrote in message
> "Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> skrev i en meddelelse

> Har du overvejet noget færdigbygget der er testet på forhånd og med
> onsite garanti?

Ja.

Hvad kan du anbefale?

/Jens Ulrik