Hvor finder jeg lange kabinetskruer / bolt~
Fra : TGJ

Dato : 26-08-05 09:19

Hej,

Jeg har brug for nogle lange kabinet skruer ca. 25-35 mm lange.

Hvor kan jeg finde dem ?

Har købt nogle maskinbolte, men gevindet er ikke det samme (forkert
stigning)

Thomas

Fra : martin

Dato : 26-08-05 13:05

"TGJ" <tgsj@FJERN-DETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor kan jeg finde dem ?
>
> Har købt nogle maskinbolte, men gevindet er ikke det samme (forkert

her kan du finde oplysninger ang. gevindmåling

http://www.fagteori.dk/mv/menu/index.html

det er ikke sikkert du finder noget nyttigt lige i dette link,men der står
nok noget mere om det et andet sted på siden

Martin

Fra : Max

Dato : 26-08-05 13:15

Hej TGJ

> Jeg har brug for nogle lange kabinet skruer ca. 25-35 mm lange.

Hvad er det for et kabinet ?

Mvh Max

Fra : TGJ

Dato : 26-08-05 14:32

> Hvad er det for et kabinet ?
>
> Mvh Max

Chieftec Dragon DA-01 W
Men jeg er i gang med lidt mod, så "standard" skruer duer ikke

Fra : Max

Dato : 26-08-05 14:58

Hej TGJ

> Men jeg er i gang med lidt mod, så "standard" skruer duer ikke

Tænkte nok at det var opgaven, jeg har kikket lidt på de skruer
der sidder i et normalt PC kabinet og det ligner noget UNC gevind,
og det kan du nok ikke sådan lige skaffe skruer med det gevind,
de sælges ikke bare på gadehjørnet.

Men de minder meget om 3 mm. metrisk gevind, så en løsning
vil måske være og få fat i en 3 mm. snittap og så skære gevindet
op og bruge almindelige M3 skruer. Hvis du skal bor et hul til
at lave et M3 gevind i, ja så skal det bores 2,5 mm.

Mvh Max

Fra : Hans

Dato : 26-08-05 15:24

TGJ wrote:
> [...]
>
> Hvor kan jeg finde dem ?
>
> Har købt nogle maskinbolte, men gevindet er ikke det samme (forkert

Hos rs-components f.eks.:
http://makeashorterlink.com/?X12F25EAB

Hans

Fra : Thomas

Dato : 26-08-05 16:52

"TGJ" <tgsj@FJERN-DETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Jeg har brug for nogle lange kabinet skruer ca. 25-35 mm lange.
>
> Hvor kan jeg finde dem ?

prøv på www.studiedata.dk ellers har jeg set at merlin kan have dem, eller
bare den nærmeste pc pusher

Thomas