"Mediecenter"
Fra : Ukendt

Dato : 23-08-05 14:05

Hej

Jeg er kig efter en ny computer og kunne godt bruge lidt input fra nogle med
lidt mere viden end jeg selv kan opbyde.

Jeg er på udkig efter en ny computer, der skal bruges primært til:

- Billedbehandling
- Videoredigering
- Hjemmesideproduktion

Og derudover til:

- Internet
- Tekstbehandling osv.

Den skal derimod ikke bruges til spil!

Specielt ifht. videoredigeringen har jeg nogle krav:
- Stabil videooverførsel fra kamera via firewire
- Gerne output direkte til tv
- DVD-brænder

Jeg har fundet dette uhyre fra Amitech
http://www.amitech.dk/includes/webprodukt/eHome/mediacenter/index.asp

Den er jo tillokkende på mange måder, men kan det gøres bedre og
evt.billigere? (Jeg er i øvrigt ikke til sammel-selv)

På forhånd tak

Mvh
Anders

Fra : Futte

Dato : 23-08-05 15:55

> [...]
>
> Den er jo tillokkende på mange måder, men kan det gøres bedre og
> evt.billigere? (Jeg er i øvrigt ikke til sammel-selv)

Hej.
Efter hvad jeg kan se har den en Celeron-processor, det er bestemt ikke
nogen god ide til videoredigering, da bør du nok satse på en Pentium-4,
desuden er Amitec temmelig dyre, prøv at kigge lidt på Packard-Bell eller
Medion, de har nogle ganske fornuftige maskiner som oven i købet er til at
betale.
Husk desuden at til billedbehandling og videoredigering kan du kun få for
lidt ram, så derfor min. 1GB.

Mvh. Futte.