USB 2 MP3 afspiller overfører kun med USB ~
Fra : Mads

Dato : 18-08-05 20:24

Hej

Er der nogen der kender noget til eventuelle problemer med
dataoverførsel til og fra en Inovix IMP-64 1GB mp3 afspiller?

Den har high-speed USB 2 ifølge specs, men skal alligevel
bruge næsten 30 minutter for at overføre 800 MB filer og
det kan da ikke passe. Jeg har en 256 MB USB memory stick
og den kan jeg fylde på under 30 sekunder.

PC'en er helt ny og har selvfølgelig USB 2, så det burde ikke
være den og det fungerer da som nævnt også fint nok med
den lille memory stick.

Nogen forslag til en løsning af problemet ?
Har Inovix snydt og sælger USB 1 afspillere som om de er USB 2 ?

På forhånd tak

--
Mvh Mads

"Gode diskussioner ødelægges tit af folk,
der ved hvad de taler om"

Fra : Esben

Dato : 22-08-05 22:33

"Mads" <Mads@invalid.post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen forslag til en løsning af problemet ?
> Har Inovix snydt og sælger USB 1 afspillere som om de er USB 2 ?

Jeg tror de har snydt. På deres hjemmeside skriver de:
Interface: High speed USB rev 2.0

Men i manualen til produktet står der:
"USB 2.0 Mass Storage Device (Full Speed)"
Full speed betyder 11mbit (eller er det 12)

--
Esben

Fra : Klaus H

Dato : 23-08-05 15:34

"Esben" <esben@gruf.LAND> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men i manualen til produktet står der:
> "USB 2.0 Mass Storage Device (Full Speed)"
> Full speed betyder 11mbit (eller er det 12)

Så vidt jeg husker er der både USB ver.2 og USB2 high speed. Den sidste er
den vi normalt forventer når der tale USB2.

Klaus H

Fra : Esben

Dato : 23-08-05 16:23

"Klaus H" <nyheder@6705e.dk> skrev i en meddelelse

> Så vidt jeg husker er der både USB ver.2 og USB2 high speed. Den sidste er
> den vi normalt forventer når der tale USB2.

Et USB 2.0 produkt kan sådan set være low speed (1,5mbit), full speed
(11mbit) og high speed (480mbit)

--
Esben

Fra : Klaus H

Dato : 23-08-05 20:50

"Esben" <nospam@gruf.land> skrev i en meddelelse
> "Klaus H" <nyheder@6705e.dk> skrev i en meddelelse

> Et USB 2.0 produkt kan sådan set være low speed (1,5mbit), full speed
> [...]
Så havde jeg ikke husket helt galt. Tak for oplysningen.

Klaus H

Fra : Mads

Dato : 24-08-05 19:33

On Mon, 22 Aug 2005 23:32:38 +0200, "Esben" <esben@gruf.LAND> wrote:

>Jeg tror de har snydt. På deres hjemmeside skriver de:
>Interface: High speed USB rev 2.0
>
>Men i manualen til produktet står der:
>"USB 2.0 Mass Storage Device (Full Speed)"
>Full speed betyder 11mbit (eller er det 12)

Tak for oplysningen. Mp3 afspilleren er sendt retur
til Pixmania for det tog sgu for lang tid at overføre
filer til den. Det kunne gå med en håndfuld mp3
filer, men jeg ville også bruge den til transport af
anden data og så er det hurtigere at bruge en CD.