Afkorte museledning
Fra : rc

Dato : 18-08-05 10:49

Så engang en hjemme side hvordan man afkorte ledningen på en mus, jeg er
just nogen elektronik nørd men kunne godt tænke mig lidt mindre ledning på
min trackball, nogen der kan hjælpe?

Fra : Lasse Jensen

Dato : 18-08-05 11:00

rc wrote:

> Så engang en hjemme side hvordan man afkorte ledningen på en mus, jeg er
> just nogen elektronik nørd men kunne godt tænke mig lidt mindre ledning på
> min trackball, nogen der kan hjælpe?

Den absolut nemmeste løsning er at rulle lidt af ledningen samme og så sætte
en kabelstrip på.

Hvis det ikke er godt nok, så kan du trackball'en ad og klippe ledningen af
lidt over stikket. Næste trin er så at afkorte ledningen og lodde den
sammen med den det stykke på stikket. Husk krympflex. Og så få det hele til
at være inde i trackball'en. Men hvis du spørger er det nok for svært.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : rc

Dato : 18-08-05 11:37

Det var faktisk præcis det jeg mente! Kan bare ikke huske hvor mange kabler
ledningen indeholder og hvor får jeg forresten krympflex? Jeg tager chancen
med den store model.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 18-08-05 13:02

rc wrote:

> Det var faktisk præcis det jeg mente! Kan bare ikke huske hvor mange
> kabler ledningen indeholder og hvor får jeg forresten krympflex?

Biltema har det. Der købte jeg det sidste gang. Ellers er der
elektronikforretninger som brinck og dne slags.

Fra : Max

Dato : 18-08-05 11:09

Hej

> Så engang en hjemme side hvordan man afkorte ledningen på en mus, jeg er
> just nogen elektronik nørd men kunne godt tænke mig lidt mindre ledning på
> min trackball, nogen der kan hjælpe?

Undskyld mit svar, men hvis du har brug for at spørge om det,
ja så tror jeg helt ærlig at du skal lade være, rul den op istedet.

Mvh Max

Fra : Laziter [9440]

Dato : 18-08-05 12:13

> Hej

> Undskyld mit svar, men hvis du har brug for at spørge om det,
> ja så tror jeg helt ærlig at du skal lade være, rul den op istedet.

Ja det mener jeg også, så har den stadig en lidt større værdi hvis den en
dag skal sælges.
Det er jo en trackball og sådan en fiser ikke rundt på bordet og efterlader
en ledning der hiver i alt muligt på sin tur.
Rul den op bag computeren så kun det nødvendige stykke ledning er fremme, så
har du nøjagtig samme virkning som at afkorte den.

Mvh
Benjamin

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-08-05 15:31

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev

> Undskyld mit svar, men hvis du har brug for at spørge om det,
> ja så tror jeg helt ærlig at du skal lade være, rul den op istedet.

Jeg er helt enig. At lodde på de små dinstik er ikke nogen nem sag, hvis man
ikke har erfaringen. Det ender bare med, at du smelter hele skidtet sammen,
og hvis du gør det i musen, så ødelægger du bare aflastningen.

Dernæst forstår jeg slet ikke, at du vil afkorte ledningen?

Rul den dog sammen tæt på stikket, så du får en pæn opkvejling og sæt så
enten tape eller en strip på.

Claus