fejl ved strøm afbrydelse
Fra : René L.

Dato : 17-08-05 20:48

Hej,

Jeg glemte at slukke min pc i dag inden jeg slukkede for hovedafbryderen til
strømmen i Vores lejl. Nu vil den ikke starte. Jeg får en BSOD med fejlen
NO_MORE_IRP_STACK_LOCATIONS, som tyder på der måske er røget et stykke
hardware ? Men jeg kan godt køre i safe mode og køre en defrag af hd. Kan
det så være HD, CPU, Bundkort eller RAM ? Det virker jo ok, men det er måske
netkortet på bundkortet ?

Hvis jeg forsøger at geninst. kører den ikke ret langt på cden. Der kommer
ikke de blå skærme hvor jeg kan vælge.

PCen er:

ECS L7S7A2 bundkort
AMD 2500+
2 x 256 ram 1 x512 ram (virkede fint før)
geforce 6800 LE

På forhånd tak.

Fra : MRN

Dato : 18-08-05 09:30

> [...]
> strømmen i Vores lejl. Nu vil den ikke starte. Jeg får en BSOD med fejlen
> NO_MORE_IRP_STACK_LOCATIONS, som tyder på der måske er røget et stykke

http://www.osronline.com/article.cfm?id=337

Mvh
MRN

Fra : jama

Dato : 18-08-05 09:09

"René L." <rlauritsen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> På forhånd tak.
>
> -----------------------------
> Har du prøvet F8 og så tage sidste XP,hvor dit OS virkede så burde du
kunne få dit OS tilbage til da din PC virkede.Jeg mener også ,at det er
mugelig at install i Safe Mode,men er ikke sikker.Ellers er der bare en ren
install.Men prøv nu ,eller se om der kommer andre svar, du kunne også prøve
dit spørgsmål i news gr.System Windows.
mvh. jama

Fra : CarstenGP

Dato : 18-08-05 15:04

> [...]
> netkortet på bundkortet ?
>
> Hvis jeg forsøger at geninst. kører den ikke ret langt på cden. Der kommer

Du kan jo prøve at disable alt hvad du kan i bios og se om fejlen
forsvinder.
Det tyder jo på, at der er et stykke hardware, som ikke starter.

Fra : Rado

Dato : 19-08-05 01:51

On Wed, 17 Aug 2005 21:47:58 +0200, "René L." <rlauritsen@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>strømmen i Vores lejl. Nu vil den ikke starte. Jeg får en BSOD med fejlen
>NO_MORE_IRP_STACK_LOCATIONS, som tyder på der måske er røget et stykke

ikke nødvendigvis. Jeg fik samme fejl efter at have installeret
Kaspersky Antivirus for nylig. Efter afinstallering i Safe Mode
virkede det igen.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : CopyCat

Dato : 19-08-05 21:07

> Jeg glemte at slukke min pc i dag inden jeg slukkede for hovedafbryderen
til
> strømmen i Vores lejl. Nu vil den ikke starte. Jeg får en BSOD med fejlen

Jeg huskede godtnok at slukke computeren .. inden jeg slukkede for strømmen
idag ..

Men ..

Jeg tvivler på at der er noget hardware der er skadet ., men det lyder som
om at du har få ødelagt en fil eller 2 som windows skal bruge ..

Smid en XP CD i og lav en REP.. Husk at opdatere windows når du er færdig
med rep..

~~Frank .,

Fra : Rene Lauritsen

Dato : 22-08-05 14:56

> Jeg tvivler på at der er noget hardware der er skadet ., men det lyder som
> om at du har få ødelagt en fil eller 2 som windows skal bruge ..

Ja, nu har jeg geninst. og så virker den igen.

> Smid en XP CD i og lav en REP.. Husk at opdatere windows når du er færdig
> med rep..

Skal man ikke bruge disketter til rep. ? Det har jeg aldrig rigtig fået til
at virke.

Fra : CopyCat

Dato : 22-08-05 16:09

> Skal man ikke bruge disketter til rep. ? Det har jeg aldrig rigtig fået
til > at virke.

Hvis man vil reparere end win2K eller en WinXP så sætter man Windows CD'en i
og (gen-)starter komputeren .. lige efter at den har søgt efter tidligere
windows installationer så spørger den (komputeren) om man vil installere en
ny kopi eller reparere den gamle .. så vælger man bare at reparere ., SVJH

~~Frank.,
(Laver ellers altid en frisk installation.. )