Dual channel ram
Fra : Henrik Sahl

Dato : 17-08-05 13:40

Jeg har Kingston PC3200 512mb klods som nærmere bestemt hedder
KVR400X64C3/512, nu vil jeg gerne have en klods mere og så er der jo noget
med at klodserne skal være ens for at køre dual channel, men når jeg kigger
omkring så hedder den klods man kan købe nu KVR400X64C3A/512.

Er de to klodser ens nok eller har A'et noget at sige ?

Mvh
Henrik

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 17-08-05 13:57

"Henrik Sahl" <sahl@FJERNDETHERsnaps.dk> writes:

> [...]
> KVR400X64C3A/512.

> Er de to klodser ens nok eller har A'et noget at sige ?

Den gamle er denneher:
http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator/PartsInfo_disc.asp?ktcpartno=KVR400X64C3/512

Den nye er:
http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator/PartsInfo.asp?ktcpartno=KVR400X64C3A/512

Dvs den nye kan køre lidt hurtigere (3-3-3 vs 3-4-4) end den gamle,
men så burde motherboardet blot køre begge moduler med den langsomme
timing.

Kai

Fra : Henrik Sahl

Dato : 17-08-05 16:10

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> wrote in message

> [...]
>
> Dvs den nye kan køre lidt hurtigere (3-3-3 vs 3-4-4) end den gamle,
> men så burde motherboardet blot køre begge moduler med den langsomme

Men hvad er det så der skal være ens for at køre dual channel ?

Mvh
Henrik