|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Garantiperiode for Canonprintere? Fra : Per Nielsen
 | 
 Dato :  17-08-05 11:20
 | 
 |  | Hvad er egentlig garantiperioden for Canon printere?
 
 Min Canon i865 skal have skiftet printhoved, og det dækker garantien iflg.
 supporten i 1 år. Er dette rigtigt? Hvad med de 2 års reklamationsret?
 
 Skal jeg selv bekoste nyt printhoved til 6-700,-, kan jeg lige så godt i
 stedet købe en ny Canon PIXMA IP4000 til omkring 750,- inkl. forsendelse.
 
 i865'eren er købt hos firmaet Digital-Nord, som ikke ser ud til at eksistere
 mere. Nogen der ved lidt om det?
 
 Håber der er nogen der kan give mig lidt input, jeg kan ikke undvære en
 printer alt for længe.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Max (17-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Max
 | 
 Dato :  17-08-05 11:34
 | 
 |  | Hej Per
 
 > Min Canon i865 skal have skiftet printhoved, og det dækker garantien iflg.
 > supporten i 1 år. Er dette rigtigt? Hvad med de 2 års reklamationsret?
 
 Garanti er noget der loves ud over købeloven. Købeloven giver de
 2 års reklamationsret, men det betyder jo ikke at produktet nødvendigvis
 kan holde i 2 år.
 
 > Skal jeg selv bekoste nyt printhoved til 6-700,-, kan jeg lige så godt i
 > stedet købe en ny Canon PIXMA IP4000 til omkring 750,- inkl. forsendelse.
 
 Kan kun sige at IP4000 er en rigtig god printer.
 
 Mvh Max
 
 
 
 
 |  |  | 
  Per Nielsen (17-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Nielsen
 | 
 Dato :  17-08-05 11:49
 | 
 |  | 
 
            Max wrote:
 > Garanti er noget der loves ud over købeloven. Købeloven giver de
 > 2 års reklamationsret, men det betyder jo ikke at produktet
 > nødvendigvis kan holde i 2 år.
 Måske er det mig der er lidt langsom i det    Men jeg kan stadig ikke 
 gennemskue om ikke Canon burde dække udskiftning af printhoved på en printer 
 faktureret 13/03-2004? Altså er printeren under 2 år gammel, i skrivende 
 stund mere nøjagtigt 1 år og 5 mdr.. Hører udskiftning af printhoved ikke 
 ind under 2 års reklamationsret?
 Hvor kan jeg evt. finde lidt mere oplysninger om dette?
 > Kan kun sige at IP4000 er en rigtig god printer.
 Det bliver også den, hvis omtalte reparation ikke kan gøres under 
 reklamationsretten. 
            
             |  |  | 
   Brian S. Jensen (17-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian S. Jensen
 | 
 Dato :  17-08-05 12:31
 | 
 |  | 
 "Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:43031592$0$18641$14726298@news.sunsite.dk...
 > Max wrote:
 >> Garanti er noget der loves ud over købeloven. Købeloven giver de
 >> 2 års reklamationsret, men det betyder jo ikke at produktet
 >> nødvendigvis kan holde i 2 år.
 >
 > Måske er det mig der er lidt langsom i det    Men jeg kan stadig ikke 
 > gennemskue om ikke Canon burde dække udskiftning af printhoved på en 
 > printer faktureret 13/03-2004? Altså er printeren under 2 år gammel, i 
 > skrivende stund mere nøjagtigt 1 år og 5 mdr.. Hører udskiftning af 
 > printhoved ikke ind under 2 års reklamationsret?
 >
 Hej
 Man har 2 års reklamationsret - det første ½ år er det sælger der skal 
 bevise
 at fejlen ikke skyldes en produktionsfejl - det sidste 1½ år er det køber 
 som
 har bevisbyrden
 Det vil sige - DU skal bevise at fejlen i dit printerhoved skyldes en 
 fabrikations-
 fejl og ikke skyldes udtørret blæk eller lign.
 Man kan vel i grove træk sige at, en reklamationsret skal dække produktions-
 fejl og ikke opståede fejl - dermed ikke sagt at en produktionsfejl ikke 
 først
 kan vise sig efter 23 måneder - men så er det køber som skal bevise at den
 har været der fra dag 1
 Men den nye købelov, så er det vist meget op til hvor flinke vi er som
 forhandlere - og som "lokal forhandler" er jeg da naturligvis meget "flink"
 overfor kunderne, men kan på den anden side set også sagtens forstå
 at diverse netbutikker holder sig 100% til købeloven
 Mvh.
 Brian S Jensen 
            
             |  |  | 
    Per Nielsen (17-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Nielsen
 | 
 Dato :  17-08-05 12:47
 | 
 |  | 
 
            Brian S. Jensen wrote:
 > Man har 2 års reklamationsret - det første ½ år er det sælger der skal
 > bevise
 > at fejlen ikke skyldes en produktionsfejl - det sidste 1½ år er det
 > køber som
 > har bevisbyrden
 > Det vil sige - DU skal bevise at fejlen i dit printerhoved skyldes en
 > fabrikations-
 > fejl og ikke skyldes udtørret blæk eller lign.
 > Man kan vel i grove træk sige at, en reklamationsret skal dække
 > produktions- fejl og ikke opståede fejl - dermed ikke sagt at en
 > produktionsfejl ikke først
 > kan vise sig efter 23 måneder - men så er det køber som skal bevise
 > at den har været der fra dag 1
 > Men den nye købelov, så er det vist meget op til hvor flinke vi er som
 > forhandlere - og som "lokal forhandler" er jeg da naturligvis meget
 > "flink" overfor kunderne, men kan på den anden side set også sagtens
 > forstå at diverse netbutikker holder sig 100% til købeloven
 Takker, men jeg kan stadig ikke gennemskue om jeg selv skal afholde udgiften 
 til udskiftning af printhoved på en 1år 5mdr gammel Canon i865?    Er det 
 almindelig Canon politik, kan andre nikke genkendende til denne situation, 
 eller er andre reklamationssager forløbet anderledes? Kunne jeg godt tænke 
 mig at høre lidt om.
 Hvordan skal jeg kunne bevise at et dårligt fungerende printhoved ikke 
 skyldes en fejl fra min side? Og hvis det kan henføres til farvepatronerne, 
 kan man vel dårligt skyde mig noget i skoene, når det drejer sig om 
 originale Canon patroner........ eller hvad? Very confused. 
            
             |  |  | 
     Brian S. Jensen (17-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian S. Jensen
 | 
 Dato :  17-08-05 12:57
 | 
 |  | 
 "Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:43032345$0$18638
 > Takker, men jeg kan stadig ikke gennemskue om jeg selv skal afholde 
 > udgiften til udskiftning af printhoved på en 1år 5mdr gammel Canon i865? 
 >    Er det almindelig Canon politik, kan andre nikke genkendende til denne 
 > situation, eller er andre reklamationssager forløbet anderledes? Kunne jeg 
 > godt tænke mig at høre lidt om.
 Hej Per
 Canon er ikke speciel - mange andre producenter gør ligedan, inkl. HP
 >
 > Hvordan skal jeg kunne bevise at et dårligt fungerende printhoved ikke 
 > skyldes en fejl fra min side? Og hvis det kan henføres til 
 > farvepatronerne, kan man vel dårligt skyde mig noget i skoene, når det 
 > drejer sig om originale Canon patroner........ eller hvad? Very confused.
 Det er jo netop det der er problemet med den nye købelov - det er
 uhyre svært at bevise at fejlen skyldes en produktionsfejl og ikke
 en "brugs-fejl"
 - se det fra Canon's side : du sidder med en kunde som har et defekt
 produkt - du er i din gode ret til at afvise reklamationen da kunden ikke
 kan bevise at fejlen ikke er hans.
 - En afvisning af en sådan reklamation vil sandsynligvis resultere i salg
 af et nyt printerhoved - eller salg af en ny printer (måske endda en Canon)
 hvilket giver penge i kassen
 - en accept af reklamationen kommer til at koste Canon penge
 Så ved jeg godt at man også skal huske at tænke på ens gode ry,
 kundepleje osv. - men det kan man bare ikke leve af alene
 Mvh.
 Brian S Jensen 
            
             |  |  | 
      Per Nielsen (17-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Nielsen
 | 
 Dato :  17-08-05 13:30
 | 
 |  | 
 
            Brian S. Jensen wrote:
 > Canon er ikke speciel - mange andre producenter gør ligedan, inkl. HP
 OK, så begynder jeg efterhånden at kunne se hvor jeg står    > Det er jo netop det der er problemet med den nye købelov - det er
 > uhyre svært at bevise at fejlen skyldes en produktionsfejl og ikke
 > en "brugs-fejl"
 > - se det fra Canon's side : du sidder med en kunde som har et defekt
 > produkt - du er i din gode ret til at afvise reklamationen da kunden
 > ikke kan bevise at fejlen ikke er hans.
 > - En afvisning af en sådan reklamation vil sandsynligvis resultere i
 > salg af et nyt printerhoved - eller salg af en ny printer (måske
 > endda en Canon) hvilket giver penge i kassen
 > - en accept af reklamationen kommer til at koste Canon penge
 > Så ved jeg godt at man også skal huske at tænke på ens gode ry,
 > kundepleje osv. - men det kan man bare ikke leve af alene
 Jeg kan såmænd godt se problemerne i den (for mig at se desværre noget 
 uklare) nye købelov, både fra forhandlers og købers side. Men får jeg at 
 vide at 1 års garanti er meget almindeligt når det gælder printhoved (hos 
 firmaer som bl.a. Canon og HP), ja, så ved jeg jo ligesom hvor jeg står    Nu vil jeg lige se om der kommer yderligere kommentarer til tråden frem til 
 en gang i morgen aften. Skulle de pege i samme retning, bestiller jeg højst 
 sandsynligt en Canon PIXMA IP4000 i morgen aften. Den skulle jo være 
 fremragende, og ydermere kan jeg gemme de 5 helt nye farvepatroner jeg lige 
 har sat i i865'eren, og bruge senere i 4000'eren. De er helt kompatible hvad 
 patroner angår. 
            
             |  |  | 
   Max (17-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Max
 | 
 Dato :  17-08-05 12:37
 | 
 |  | 
 
            Hej Per
 > Måske er det mig der er lidt langsom i det    Men jeg kan stadig ikke
 > gennemskue om ikke Canon burde dække udskiftning af printhoved på en
 printer
 > faktureret 13/03-2004? Altså er printeren under 2 år gammel, i skrivende
 > stund mere nøjagtigt 1 år og 5 mdr.. Hører udskiftning af printhoved ikke
 > ind under 2 års reklamationsret?
 Det er heller ikke nemt, du har ret til at reklamere over et produkt i 2 år,
 men
 hvis Canon siger at dit printerhovede er slidt op, ja så nytter din
 reklamation
 ikke noget. Men kan du påvise at fejen skyldes en defekt i printerhovedet,
 ja så kan din reklamation godt nytte.
 Mvh Max
            
             |  |  | 
    Per Nielsen (17-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Nielsen
 | 
 Dato :  17-08-05 13:00
 | 
 |  | Max wrote:
 > Det er heller ikke nemt, du har ret til at reklamere over et produkt
 > i 2 år, men
 > hvis Canon siger at dit printerhovede er slidt op, ja så nytter din
 > reklamation
 > ikke noget. Men kan du påvise at fejen skyldes en defekt i
 > printerhovedet, ja så kan din reklamation godt nytte.
 
 Den er faktisk ikke blevet brugt særligt meget. Bortset fra en del
 udprintning i forbindelse med min datters konfirmation i april måned.
 
 Hvordan påviser jeg at fejlen skyldes en defekt i printhovedet? Udover at
 jeg har lavet nogle testudskrifter, som iflg. supporten over telefonen
 tydede på defekt printhoved. Fint nok med mig. Men det jeg studser over er
 jeg selv ville komme til at betale for reparation, hvis printeren havde
 overskredet 1 års alderen. Og det har den så.
 
 Skal jeg bare slå mig til tåls med at Canon kun dækker udskiftning af
 printhoved, hvis printeren højst er 1 år gammel? Det er sådan set det eneste
 jeg behøver at vide. Jeg kan ikke se hvordan jeg skulle kunne bevise at det
 er fejl ved printeren og ikke brugerfejl (eller slid). Det ville jeg til
 enhver tid skrive under på, men jeg er stadig afhængig af forhandlerens
 velvilje/imødekommenhed?
 
 
 
 
 |  |  | 
     Max (17-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Max
 | 
 Dato :  17-08-05 13:44
 | 
 |  | Hej Per
 
 > Skal jeg bare slå mig til tåls med at Canon kun dækker udskiftning af
 > printhoved, hvis printeren højst er 1 år gammel? Det er sådan set det
 eneste
 > jeg behøver at vide. Jeg kan ikke se hvordan jeg skulle kunne bevise at
 det
 > er fejl ved printeren og ikke brugerfejl (eller slid). Det ville jeg til
 > enhver tid skrive under på, men jeg er stadig afhængig af forhandlerens
 > velvilje/imødekommenhed?
 
 Jeg må indrømme at hvis jeg stod med problemet, så røg den på losse-
 pladsen, og så købte jeg en IP4000. Min egen BJC6000 opgav at tage
 papir ind for et stykke tid siden og så købte jeg en IP4000 og det har
 vist sig at være et godt bytte.
 
 Men hvis du vælger at prøve at klage, så lykke til med det.
 
 Mvh Max
 
 
 
 
 |  |  | 
      Per Nielsen (17-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Nielsen
 | 
 Dato :  17-08-05 14:34
 | 
 |  | Max wrote:
 > Jeg må indrømme at hvis jeg stod med problemet, så røg den på losse-
 > pladsen, og så købte jeg en IP4000. Min egen BJC6000 opgav at tage
 > papir ind for et stykke tid siden og så købte jeg en IP4000 og det har
 > vist sig at være et godt bytte.
 
 Det er også den sandsynlige udgang. Og så har jeg 5 helt nye patroner
 liggende.
 
 > Men hvis du vælger at prøve at klage, så lykke til med det.
 
 Men hvor skulle jeg egentlig gøre det?Det tager sikkert lang tid, og bl.a.
 eksisterer fírmaet jeg købte printeren af vist ikke mere.
 
 
 
 
 |  |  | 
       Paul Østerby Sørense~ (17-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Paul Østerby Sørense~
 | 
 Dato :  17-08-05 18:14
 | 
 |  | "Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:43033c47$0$18645$14726298@news.sunsite.dk...
 > Max wrote:
 >> Jeg må indrømme at hvis jeg stod med problemet, så røg den på losse-
 >> pladsen, og så købte jeg en IP4000. Min egen BJC6000 opgav at tage
 >> papir ind for et stykke tid siden og så købte jeg en IP4000 og det har
 >> vist sig at være et godt bytte.
 >
 > Det er også den sandsynlige udgang. Og så har jeg 5 helt nye patroner
 > liggende.
 >
 >> Men hvis du vælger at prøve at klage, så lykke til med det.
 >
 > Men hvor skulle jeg egentlig gøre det?Det tager sikkert lang tid, og bl.a.
 > eksisterer fírmaet jeg købte printeren af vist ikke mere.
 
 Da jeg stod i samme situation for nogle år siden med en Canon BC4000 sagde
 Canon til mig at det er normalt at printhovedet skal skiftes for hver 4
 eller 5 patron udskiftning, bl. a. derfor gik jeg tilbage til HP hvor man
 udskifter printhovedet med hver patron.
 --
 Med Venlig Hilsen
 paul at sorensen.as
 
 
 
 
 |  |  | 
        Per Nielsen (17-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Nielsen
 | 
 Dato :  17-08-05 18:33
 | 
 |  | 
 
            Paul Østerby Sørensen wrote:
 > Da jeg stod i samme situation for nogle år siden med en Canon BC4000
 > sagde Canon til mig at det er normalt at printhovedet skal skiftes
 > for hver 4 eller 5 patron udskiftning, bl. a. derfor gik jeg tilbage
 > til HP hvor man udskifter printhovedet med hver patron.
 Så håber jeg da at det ryger næste gang inden der er gået 1 år    Kan da
 godt se at besparelserne på patronerne i forhold til HP så egentlig er noget
 mindre end jeg hidtil har gået og troet................nedtur...
            
             |  |  | 
        Rado (19-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rado
 | 
 Dato :  19-08-05 01:36
 | 
 |  | On Wed, 17 Aug 2005 19:13:38 +0200, "Paul Østerby Sørensen"
 <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> wrote:
 
 >"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 >news:43033c47$0$18645$14726298@news.sunsite.dk...
 >
 >Da jeg stod i samme situation for nogle år siden med en Canon BC4000 sagde
 >Canon til mig at det er normalt at printhovedet skal skiftes for hver 4
 >eller 5 patron udskiftning, bl. a. derfor gik jeg tilbage til HP hvor man
 >udskifter printhovedet med hver patron.
 
 Printhoveder til Canons tidligere modeller var også langt billigere
 end de er nu  Jeg kunne få printhoved + 3 patroner til min BJC6100 for
 omkring 100 kr,. mere end de 3 patroner kostede alene. Dvs. ca 100 kr.
 for printhovedet.
 
 De nye horrible priser på printhoveder skyldes efter sigende (lyder
 meget sandsynligt) at de prøver at skræmme folk fra at bruge kopiblæk,
 fordi garantien ikke dækker hvis man ikke anvender originalblæk (og
 det har de metoder til at finde ud af). Med et printhoved til 100 kr
 betyder det ikke så meget at der ryger et en gang imellem, besparelsen
 på blækket kan som regel mere end opveje det, men hvis de koster 700
 er risikoen ved at bruge kopiblæk nok for stor for de fleste.
 
 
 --
 Rado
 
 Always listen to experts. They will explain what can't be done
 and why. Then do it.  - Robert Heinlein
 
 
 |  |  | 
         Per Nielsen (19-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Nielsen
 | 
 Dato :  19-08-05 10:34
 | 
 |  | 
 
            Rado wrote:
 > Printhoveder til Canons tidligere modeller var også langt billigere
 > end de er nu  Jeg kunne få printhoved + 3 patroner til min BJC6100 for
 > omkring 100 kr,. mere end de 3 patroner kostede alene. Dvs. ca 100 kr.
 > for printhovedet.
 Jeg er ikke stødt på det nogen steder, desværre. Men lytter meget gerne    > De nye horrible priser på printhoveder skyldes efter sigende (lyder
 > meget sandsynligt) at de prøver at skræmme folk fra at bruge kopiblæk,
 > fordi garantien ikke dækker hvis man ikke anvender originalblæk (og
 > det har de metoder til at finde ud af). Med et printhoved til 100 kr
 > betyder det ikke så meget at der ryger et en gang imellem, besparelsen
 > på blækket kan som regel mere end opveje det, men hvis de koster 700
 > er risikoen ved at bruge kopiblæk nok for stor for de fleste.
 Lyder også rimeligt sandsynligt. Og går det som det plejer, er der ikke den 
 store forskel mellem fabrikanterne. 
            
             |  |  | 
          Rado (19-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rado
 | 
 Dato :  19-08-05 14:49
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 19 Aug 2005 11:34:18 +0200, "Per Nielsen"
 <dazzler53@hotmail.com> wrote:
 >Rado wrote:
 >> Printhoveder til Canons tidligere modeller var også langt billigere
 >> end de er nu  Jeg kunne få printhoved + 3 patroner til min BJC6100 for
 >> omkring 100 kr,. mere end de 3 patroner kostede alene. Dvs. ca 100 kr.
 >> for printhovedet.
 >
 >Jeg er ikke stødt på det nogen steder, desværre. Men lytter meget gerne    >
 Sidste jeg købte (et års tid siden) var det hos refillshoppen.dk
 -- 
 Rado
 Always listen to experts. They will explain what can't be done 
 and why. Then do it.  - Robert Heinlein
            
             |  |  | 
       Mikael Nørrelund And~ (17-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikael Nørrelund And~
 | 
 Dato :  17-08-05 21:14
 | 
 |  | 
 
            Per Nielsen wrote:
 >> Men hvis du vælger at prøve at klage, så lykke til med det.
 >
 > Men hvor skulle jeg egentlig gøre det?Det tager sikkert lang
 > tid, og bl.a. eksisterer fírmaet jeg købte printeren af vist
 > ikke mere.
 InfoCare Danmark tager sig af Canons reparationer/ombytninger, 
 find dem på www.dgs.dk -- 
 Mvh.
 Mikael Nørrelund 
            
             |  |  | 
        Per Nielsen (17-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Nielsen
 | 
 Dato :  17-08-05 21:29
 | 
 |  | 
 
            Mikael Nørrelund Andersen wrote:
 > InfoCare Danmark tager sig af Canons reparationer/ombytninger,
 > find dem på www.dgs.dk Det var også dem supporten henviste til mht. indsendelse af printeren til 
 reparation. Er der nogen ide i at snakke med dem direkte i stedet? Nogen der 
 har prøvet det?
            
             |  |  | 
         Sano (17-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Sano
 | 
 Dato :  17-08-05 23:01
 | 
 |  | 
 
            Har købt en smartbase 730 for 1½ år siden, og har haft problemer med
 printhovedet i lang tid.
 Nu virker det ikke mere, og Canon har fortalt at det ikke hører ind under
 garanti.
 Jeg har haft HP-printer i flere år, og genfyldt blæk på deres patroner uden
 problemer, så det kan slet ikke betale sig at købe Canon set fra mit
 synspunkt.
 Canon support er forfærdelig, men maskinen var da rigtig god så længe den
 fungerede.
 mvh. Sano
 "Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:43039d74$0$18645$14726298@news.sunsite.dk...
 > Mikael Nørrelund Andersen wrote:
 > > InfoCare Danmark tager sig af Canons reparationer/ombytninger,
 > > find dem på www.dgs.dk >
 > Det var også dem supporten henviste til mht. indsendelse af printeren til
 > reparation. Er der nogen ide i at snakke med dem direkte i stedet? Nogen
 der
 > har prøvet det?
 >
 >
 >
            
             |  |  | 
          Per Nielsen (18-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Nielsen
 | 
 Dato :  18-08-05 06:53
 | 
 |  | 
 
            Sano wrote:
 > Har købt en smartbase 730 for 1½ år siden, og har haft problemer med
 > printhovedet i lang tid.
 > Nu virker det ikke mere, og Canon har fortalt at det ikke hører ind
 > under garanti.
 >
 > Jeg har haft HP-printer i flere år, og genfyldt blæk på deres
 > patroner uden problemer, så det kan slet ikke betale sig at købe
 > Canon set fra mit synspunkt.
 > Canon support er forfærdelig, men maskinen var da rigtig god så længe
 > den fungerede.
 Øv, mine synspunkter vedr. Canon daler lidt efter denne tråd    Men 
 problemerne ang. printhovedet, det gælder vel også de andre fabrikanter? Jeg 
 boykottede HP for nogle år siden pga. at de stadig ikke vil køre med 
 seperate farvepatroner. Det kan ikke være meningen, så skal de bare ikke 
 have mine penge! Kvaliteten af deres printere er udmærket, det var ikke 
 derfor.
 Men hvor længe kører du så med genopfyldning af de samme patroner? Man 
 skulle jo tro at du på et tidspunkt ville løbe ind i det samme problem med 
 printhovedet? 
            
             |  |  | 
           Max (18-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Max
 | 
 Dato :  18-08-05 07:35
 | 
 |  | 
 
            Hej Per
 > Øv, mine synspunkter vedr. Canon daler lidt efter denne tråd    Men
 Jeg vil lige nævne at jeg er IT mand i det daglige og jeg kan sagtens
 finde noget at udsætte på alle de normale fabrikater på markedet,
 men set i bl.a. prisudviklingens lys er langt de fleste nu meget
 reelle. Man skal jo ikke glemme at en moderne farveprinter idag
 er nede i en pris der gør at den ryger i indkøbsvognen sammen
 med mælk og kaffe.
 > Men hvor længe kører du så med genopfyldning af de samme patroner? Man
 > skulle jo tro at du på et tidspunkt ville løbe ind i det samme problem med
 > printhovedet?
 På en Canon IP4000 oplyser Canon at printerhovedet holder printerens
 levetid, og det vil altså sige at når printerhovedet er færdig, ja så er det
 ud med printeren.
 Ps: Det ser forøvrigt ud til at der er en erstatning på vej der hedder
 IP4200
 Mvh Max
            
             |  |  | 
            Per Nielsen (18-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Nielsen
 | 
 Dato :  18-08-05 08:09
 | 
 |  | 
 
            Max wrote:
 > Jeg vil lige nævne at jeg er IT mand i det daglige og jeg kan sagtens
 > finde noget at udsætte på alle de normale fabrikater på markedet,
 > men set i bl.a. prisudviklingens lys er langt de fleste nu meget
 > reelle. Man skal jo ikke glemme at en moderne farveprinter idag
 > er nede i en pris der gør at den ryger i indkøbsvognen sammen
 > med mælk og kaffe.
 Jo da, der er efterhånden noget for enhver pengepung    Jeg køber ikke de 
 helt billige, der bliver besparelsen hurtigt spist af farvepatroner (der som 
 regel ikke er separate), og man må alligevel nøjes med en lidt ringere 
 udprintning.
 Det med printhovedet og garantien på denne har jeg ikke været opmærksom på 
 før, men det er jeg godt nok blevet nu. Så hvis den går i udu efter 1 år er 
 det bare ærgerligt, men det gør så også igen at jeg med mit beskedne forbrug 
 ikke vil kaste alt for mange penge efter en sådan. Så denne gang bliver det 
 en Canon PIXMA IP4000. Så må den holde så længe den kan, eller gå i stykker 
 lige inden den bliver 1 år    (sarkasme ON). Det kan vel dårligt gøres 
 bedre for 750,- inkl. forsendelse med 5 nye (forhåbentlig fyldte) 
 farvepatroner, + at jeg har 5 helt nye patroner liggende i reserve fra den 
 nu hedengangne i865. 4000'eren får kanonanmeldelser på edbpriser, og jeg får 
 nu duplexudskrift, hvilket jeg ikke har haft før    > På en Canon IP4000 oplyser Canon at printerhovedet holder printerens
 > levetid, og det vil altså sige at når printerhovedet er færdig, ja så
 > er det ud med printeren.
 Tja    Det er jo nok prisen der afgør det, bortset fra at de skifter 
 printhovedet indenfor det første år. Er det en mundtlig oplysning du har 
 fået, eller har du evt. et link?
 > Ps: Det ser forøvrigt ud til at der er en erstatning på vej der hedder
 > IP4200
 Nogen tidshorisont og prisramme? "Desværre" er jeg nok nødt til at bestille 
 en ny senere i dag. 
            
             |  |  | 
             Max (18-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Max
 | 
 Dato :  18-08-05 09:01
 | 
 |  | 
 
            Hej Per
 > Jo da, der er efterhånden noget for enhver pengepung    Jeg køber ikke de
 > helt billige, der bliver besparelsen hurtigt spist af farvepatroner (der
 som
 Ja, prisudviklingen er ekstrem i den branche, jeg tænker tit på at den
 første
 bærbare PC jeg indkøbte kostede 2 gange min månedsløn, idag kan jeg
 såmændt købe 5 stk for en månedsløn og det er ikke fordi min løn er
 steget ret meget i den pågældene tid.
 > en Canon PIXMA IP4000. Så må den holde så længe den kan, eller gå i
 stykker
 > lige inden den bliver 1 år    (sarkasme ON). Det kan vel dårligt gøres
 > bedre for 750,- inkl. forsendelse med 5 nye (forhåbentlig fyldte)
 Ja, og en pakket 10X15 fotopapir af bedste kvalitet følger også med.
 > nu duplexudskrift, hvilket jeg ikke har haft før    En lækker ting som for nogle har stor nytteværdi, ligeledes er muligheden
 for at skrive direkte på CD/DVD også en rar ting, og at den kan skrive til
 kant på foto er jo heller ikke så ringe.
 > Tja    Det er jo nok prisen der afgør det, bortset fra at de skifter
 > printhovedet indenfor det første år. Er det en mundtlig oplysning du har
 > fået, eller har du evt. et link?
 Jeg ledte efter et reservedelsnummer på printerhovedet på deres hjemmeside,
 og der faldt jeg over denne oplysning.
 > > Ps: Det ser forøvrigt ud til at der er en erstatning på vej der hedder
 > > IP4200
 >
 > Nogen tidshorisont og prisramme? "Desværre" er jeg nok nødt til at
 bestille
 > en ny senere i dag.
 Nej, det ser ud til at den er introduceret i USA, men ikke i EU.
 Mvh Max
            
             |  |  | 
              Per Nielsen (18-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Nielsen
 | 
 Dato :  18-08-05 10:42
 | 
 |  | 
 
            Max wrote:
 > Ja, og en pakket 10X15 fotopapir af bedste kvalitet følger også med.
 Nice    Hvad kan ellers anbefales af papir til denne printer? Hvis du/i har 
 nogle gode anbefalinger, kan jeg jo lige så godt bestille noget papir med, 
 når jeg får bestilt printeren en gang i aften.
 >> nu duplexudskrift, hvilket jeg ikke har haft før    >
 > En lækker ting som for nogle har stor nytteværdi, ligeledes er
 > muligheden for at skrive direkte på CD/DVD også en rar ting, og at
 > den kan skrive til kant på foto er jo heller ikke så ringe.
 i865 kan også skrive på CD/DVD, men jeg har endnu ikke benyttet mig af det. 
 Man ser det jo alligevel kun når man lige hiver skiven frem til brug. Men 
 det kunne jo være at jeg blev hooket, hvis jeg fik prøvet det en dag   .
 > Jeg ledte efter et reservedelsnummer på printerhovedet på deres
 > hjemmeside, og der faldt jeg over denne oplysning.
 Oki.
 > Nej, det ser ud til at den er introduceret i USA, men ikke i EU.
 Nå, pyt nu også med det. Ser ud til at 4000'eren fuldt ud dækker mine mere 
 begrænsede behov, og prisen er absolut tiltalende. 
            
             |  |  | 
             Max (18-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Max
 | 
 Dato :  18-08-05 09:29
 | 
 |  | Hej Per
 
 > en Canon PIXMA IP4000. Så må den holde så længe den kan, eller gå i
 stykker
 
 Jeg glemte en anden ting der gør den god, den har en papirbakke
 hvor man kan have papir i og så en manuel fødebakke, det er en
 rigtig god ting hvis man bruger forskellig papir til opgaverne.
 
 Mvh Max
 
 
 
 
 |  |  | 
              Per Nielsen (18-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Nielsen
 | 
 Dato :  18-08-05 10:36
 | 
 |  | 
 
            Max wrote:
 > Jeg glemte en anden ting der gør den god, den har en papirbakke
 > hvor man kan have papir i og så en manuel fødebakke, det er en
 > rigtig god ting hvis man bruger forskellig papir til opgaverne.
 Har jeg godt læst om    |  |  | 
            Hans (18-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans
 | 
 Dato :  18-08-05 11:10
 | 
 |  | Max wrote:
 >
 > På en Canon IP4000 oplyser Canon at printerhovedet holder printerens
 > levetid, og det vil altså sige at når printerhovedet er færdig, ja så
 > er det ud med printeren.
 >
 Det tror jeg nu ikke er Canons filosofi med pixmaserien, da printerhovedet
 er en løs enhed lige til at udskifte på et øjeblik. Det er nu nok snarere
 den øvrige mekanik som sætter levetiden for produktet.
 
 Hans
 
 
 
 
 |  |  | 
             Max (18-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Max
 | 
 Dato :  18-08-05 13:55
 | 
 |  | Hej Hans
 
 > Det tror jeg nu ikke er Canons filosofi med pixmaserien, da printerhovedet
 > er en løs enhed lige til at udskifte på et øjeblik. Det er nu nok snarere
 
 Det er ellers det de selv skriver, men hvis hovedet bare kan skiftes,
 kan du så ikke lige finde mig et sted man kan købe et nyt ?
 
 Mvh Max
 
 
 
 
 |  |  | 
              Hans (18-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans
 | 
 Dato :  18-08-05 14:00
 | 
 |  | Max wrote:
 > Hej Hans
 >
 >> Det tror jeg nu ikke er Canons filosofi med pixmaserien, da
 >> printerhovedet er en løs enhed lige til at udskifte på et øjeblik.
 >> Det er nu nok snarere
 >
 > Det er ellers det de selv skriver, men hvis hovedet bare kan skiftes,
 > kan du så ikke lige finde mig et sted man kan købe et nyt ?
 >
 Det skulle da ikke undre mig at f.eks. Computercity havde den slags,
 selvfølgelig til alt for høj pris, men der må være andre hvis man leder
 efter.
 
 Hans
 
 
 
 
 |  |  | 
               Per Nielsen (18-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Nielsen
 | 
 Dato :  18-08-05 14:26
 | 
 |  | Hans wrote:
 > Det skulle da ikke undre mig at f.eks. Computercity havde den slags,
 > selvfølgelig til alt for høj pris, men der må være andre hvis man
 > leder efter.
 
 Jeg er aldrig stødt på løssalg af printhoveder nogen steder, men det kunne
 da være interessant, hvis nogen evt. vidste noget om det. Jeg tvivler
 egentlig lidt på det, for sådan noget skal vel også kalibreres?! Og ingen af
 firmaerne er vel næppe interesseret i at have en masse kunder i røret som
 spørger hvorfor deres printhoved fra Computercity (el.lign.) ikke helt
 virker som de havde regnet med...
 
 
 
 
 |  |  | 
                Hans (18-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans
 | 
 Dato :  18-08-05 14:29
 | 
 |  | Per Nielsen wrote:
 > Hans wrote:
 >> Det skulle da ikke undre mig at f.eks. Computercity havde den slags,
 >> selvfølgelig til alt for høj pris, men der må være andre hvis man
 >> leder efter.
 >
 > Jeg er aldrig stødt på løssalg af printhoveder nogen steder, men det
 > kunne da være interessant, hvis nogen evt. vidste noget om det. Jeg
 > tvivler egentlig lidt på det, for sådan noget skal vel også
 > kalibreres?! Og ingen af firmaerne er vel næppe interesseret i at
 > have en masse kunder i røret som spørger hvorfor deres printhoved fra
 > Computercity (el.lign.) ikke helt virker som de havde regnet med...
 
 Det er en lille løs plade med dyserne du selv lægger på plads i printeren
 før patronerne monteres. Det tager vel omkring 2 minutter at udskifte den,
 så det er helt klart beregnet som en reservedel der kan købes. Der er ingen
 justering overhovedet, da patronerne er integreret i samme holder som
 printhovedet.
 
 Hans
 
 
 
 
 |  |  | 
                 Max (18-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Max
 | 
 Dato :  18-08-05 14:40
 | 
 |  | Hej Hans
 
 > > Jeg er aldrig stødt på løssalg af printhoveder nogen steder, men det
 > > kunne da være interessant, hvis nogen evt. vidste noget om det. Jeg
 
 Til min gamle Canon BJC6000 købte man løse printerhoveder, de var
 udformet som holdere til farve patronerne.
 
 > så det er helt klart beregnet som en reservedel der kan købes. Der er
 ingen
 > justering overhovedet, da patronerne er integreret i samme holder som
 > printhovedet.
 
 Så mangler du kun at fortælle hvor man kan købe den.
 
 Mvh Max
 
 
 
 
 |  |  | 
                  Hans (18-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans
 | 
 Dato :  18-08-05 14:44
 | 
 |  | Max wrote:
 > Hej Hans
 >
 >>> Jeg er aldrig stødt på løssalg af printhoveder nogen steder, men det
 >>> kunne da være interessant, hvis nogen evt. vidste noget om det. Jeg
 >
 > Til min gamle Canon BJC6000 købte man løse printerhoveder, de var
 > udformet som holdere til farve patronerne.
 >
 >> så det er helt klart beregnet som en reservedel der kan købes. Der
 >> er ingen justering overhovedet, da patronerne er integreret i samme
 >> holder som printhovedet.
 >
 > Så mangler du kun at fortælle hvor man kan købe den.
 >
 Jeg kunne da forestille mig at Canon har en idé om det. Har du prøvet dem?
 
 Hans
 
 
 
 
 |  |  | 
                   Max (18-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Max
 | 
 Dato :  18-08-05 14:46
 | 
 |  | Hej Hans
 
 > Jeg kunne da forestille mig at Canon har en idé om det. Har du prøvet dem?
 
 Du køre i ring, du tror jo ikke på hvad jeg siger, så det er dig
 der skal finde en leverandør.
 
 Mvh Max
 
 
 
 
 |  |  | 
                    Hans (18-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans
 | 
 Dato :  18-08-05 14:48
 | 
 |  | Max wrote:
 > Hej Hans
 >
 >> Jeg kunne da forestille mig at Canon har en idé om det. Har du
 >> prøvet dem?
 >
 > Du køre i ring, du tror jo ikke på hvad jeg siger, så det er dig
 > der skal finde en leverandør.
 >
 Så må jeg jo spørge dig: Har du prøvet at skaffe et printerhovede til Pixma
 IP-serien?
 
 Vi taler ikke om alle mulige andre Canon modeller.
 
 Hans
 
 
 
 
 |  |  | 
                     Max (18-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Max
 | 
 Dato :  18-08-05 19:12
 | 
 |  | Hej Hans
 
 > Så må jeg jo spørge dig: Har du prøvet at skaffe et printerhovede til
 Pixma
 > IP-serien?
 
 Som jeg oprindelig skrev :
 
 > På en Canon IP4000 oplyser Canon at printerhovedet holder printerens
 > levetid, og det vil altså sige at når printerhovedet er færdig, ja så
 > er det ud med printeren.
 
 Det var hvad jeg fandt ud af da jeg gik på jagt efter et printerhoved
 til en IP4000.
 
 Mvh Max
 
 
 
 
 |  |  | 
                Rado (19-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rado
 | 
 Dato :  19-08-05 02:11
 | 
 |  | On Thu, 18 Aug 2005 15:25:50 +0200, "Per Nielsen"
 <dazzler53@hotmail.com> wrote:
 
 
 >Jeg er aldrig stødt på løssalg af printhoveder nogen steder, men det kunne
 >da være interessant, hvis nogen evt. vidste noget om det.
 
 Man kunne få sæt med printerhoved og tilhørende patroner til flere af
 de gamle Canon printere, og til meget lave priser (jeg gav omkring 360
 kr pr sæt (1 sort, 1 farve) til min BJC6100) . Kan muligvis stadig fås
 til de priser,(købte selv et sæt af hver sidste år hos
 refillshoppen.dk).
 
 
 >Jeg tvivler
 >egentlig lidt på det, for sådan noget skal vel også kalibreres?! Og ingen af
 >firmaerne er vel næppe interesseret i at have en masse kunder i røret som
 >spørger hvorfor deres printhoved fra Computercity (el.lign.) ikke helt
 >virker som de havde regnet med...
 
 Printerhovedet til min i560 lå pakket for sig, det skulle jeg selv
 installere og kalibrere via softwaren. Så hvis det er et originalt
 Canon hoved er det ikke noget problem, så kører man bare proceduren
 igen.
 
 
 --
 Rado
 
 Always listen to experts. They will explain what can't be done
 and why. Then do it.  - Robert Heinlein
 
 
 |  |  | 
            Rado (19-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rado
 | 
 Dato :  19-08-05 01:46
 | 
 |  | On Thu, 18 Aug 2005 08:35:22 +0200, "Max"
 <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:
 
 
 >På en Canon IP4000 oplyser Canon at printerhovedet holder printerens
 >levetid, og det vil altså sige at når printerhovedet er færdig, ja så er det
 >ud med printeren.
 
 De er jo også genrrelt af langt ringere kvalitet end de ældre
 modeller.  Min gamle BJC6100 var noget solidt kram, jeg blev ret
 skuffet over i865 der ligner noget billigt bras til sammenligning.
 
 
 --
 Rado
 
 Always listen to experts. They will explain what can't be done
 and why. Then do it.  - Robert Heinlein
 
 
 |  |  | 
             Rado (19-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rado
 | 
 Dato :  19-08-05 02:00
 | 
 |  | On Fri, 19 Aug 2005 02:45:40 +0200, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
 wrote:
 
 >De er jo også genrrelt af langt ringere kvalitet end de ældre
 >modeller.  Min gamle BJC6100 var noget solidt kram, jeg blev ret
 >skuffet over i865 der ligner noget billigt bras til sammenligning.
 
 Sorry, jeg mente i560, ikke i865...
 
 
 --
 Rado
 
 Always listen to experts. They will explain what can't be done
 and why. Then do it.  - Robert Heinlein
 
 
 |  |  | 
           Sano (19-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Sano
 | 
 Dato :  19-08-05 11:02
 | 
 |  | > Men hvor længe kører du så med genopfyldning af de samme patroner? Man
 > skulle jo tro at du på et tidspunkt ville løbe ind i det samme problem med
 > printhovedet?
 
 Jeg tror jeg fylder på en 3-4 gange på hver patron, og køber så en
 kopi-patron igen.
 Jeg har læst at en ny patron skulle holde ca. 8-10 genfyldninger. (læst på
 et refill-firma-hjemmeside)
 Min ældste HP printer kører stadig på 4-5år, og den nyeste HP er ca. 2år.
 Min Canon gik istykker efter ca. 1år.
 
 
 
 
 |  |  | 
            Per Nielsen (19-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Nielsen
 | 
 Dato :  19-08-05 11:09
 | 
 |  | 
 
            Sano wrote:
 > Jeg tror jeg fylder på en 3-4 gange på hver patron, og køber så en
 > kopi-patron igen.
 > Jeg har læst at en ny patron skulle holde ca. 8-10 genfyldninger.
 > (læst på et refill-firma-hjemmeside)
 > Min ældste HP printer kører stadig på 4-5år, og den nyeste HP er ca.
 > 2år. Min Canon gik istykker efter ca. 1år.
 Har lidt dårlige erfaringer med uoriginalt blæk, og der er nok noget om at 
 brændt barn skyr ilden    Det bliver en Canon PIXMA IP4000. 
            
             |  |  | 
          Mikael Nørrelund And~ (18-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikael Nørrelund And~
 | 
 Dato :  18-08-05 07:22
 | 
 |  | Sano wrote:
 > Canon support er forfærdelig, men maskinen var da rigtig god
 > så længe den fungerede.
 
 
 Det er også min vurdering og bruger man ikke printeren så meget,
 så er deres blæk også billigst...
 
 --
 Mvh.
 Mikael Nørrelund
 
 
 
 |  |  | 
 |  |